Ankieta: Czy jesteś za rozpoczęciem rozgrywki w 1920/1925?
Ankieta jest zamknięta.
Tak
22.22%
2 22.22%
Nie
66.67%
6 66.67%
Obojętne mi to
11.11%
1 11.11%
Razem 9 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Mapa Polski] Rozpoczęcie w roku 1920
#1
Tak jak w tytule ,proponuję przesunąć rozgrywkę na lata 1920-2020 lub 1925-2025 ,dlaczego? Po 2025 roku nic nowego się nie pojawia ,nie ma nowych ciekawych pojazdów ,zaś w latach 1930-1950 są rewolucje w taborze (choćby Ty2 w 42 albo EP01 w 34). Myślę że rozgrywka byłaby o wiele ciekawsza + o wiele ciężej na przedwojennym taborze zbudować imperium ,a obecnie (w większości wypadków) 30 lat po restarcie nie ma co na mapie szukać ,bo już niektórzy potrafią 1/3 mapy podbić... W takim wypadku ,gdyby rozgrywka zaczynała się wcześniej ,w 1950 nie było by mowy o dużym imperium z powodu braku szybkiego taboru.

Druga rzecz ,to statki. W mojej opinii zbyt duży jest dochód z nich w stosunku do ceny itd. Bardzo łatwo na nich zarobić ,za łatwo i za szybko. Proponuję zwiększenie kosztów utrzymania statków lub ich cenę ,albo po prostu zmniejszyć zysk.

Z propozycji ,może planowany kryzys w latach 1939-1944 i 1981-1983? Informacja w gazecie w 1935 że napięte stosunki Polski i Niemiec i informacja o wojnie w 39,a w 1980 że ryzyko masowego strajku na terenie kraju.
Pozdrawiam Ado.
#2
1. Jak już to 1918, ale nie wiem czy taka zwykła zmiana daty w edytorze scenariuszy nie spowoduje jakichś błędów w NewGRFach. Nie mam za bardzo czasu na OpenTTD, więc tylko taka zmiana wchodziłaby w grę (to prośba do @niemiec).

2. Dobrze, że w ogóle ktoś chce statkami grać - celowo ustawiłem im większą prędkość i zwiększyłem "produkcję" w łowiskach, bo wcześniej nikt statków nie ruszał. No, chyba, że masz sejwa, na którym mi pokażesz te "niesprawiedliwie" zarobione miliony - wtedy pomyślę Wink Ale jak pamiętam, to wiele głosów było, że statki zarabiają zbyt mało.

3. Kryzysu nie da się zaplanować.
#3
Wku... ące podejście Smiley7 

Jedno piszesz w pytaniu w ankiecie, a co innego niżej w wątku. W podobny sposób przeszły kiedyś katastrofy, których nienawidzę.

1. Czas gry
Jestem zdecydowanie na NIE. 2020 to zaledwie 5 lat po pojawieniu się Vectrona, 11 lat po Husarzu. Udowodnij, że da się w ciągu 2 lat przebudować całą infrastrukturę na 200 pociągów wraz ze zmianą rozkładów, to może zmienię zdanie.
Wcześniejsze rozpoczęcie gry nie byłoby złe gdyby nie fakt, że:
-przed 1945 rokiem granice przebiegały zupełnie inaczej
-w latach 39-45 była wojna (piszę, jakby ktoś nie wiedział) - pomysł robienia interesów w jej trakcie średnio mi się podoba
-wczesne pojazdy drogowe mają histerycznie małą ładowność
-dasz o jedną budkę hamulcową za mało i pociąg nie pojedzie

2. Statki
Tutaj faktycznie trzeba coś zmienić. Gra - przynajmniej sam początek - robi się zbyt łatwy. Wcześniej ich właściwie nie ruszałem, ale ostatnio zszokował mnie z lekka niejaki "Czesio", który w trzecim roku gry zarabiał już 5 mln zł rocznie. Na pociągach w takim czasie nie jest łatwo przekroczyć 1 mln zł. Różnica jest więc spora i w sumie wygląda to tak, jakby samoloty nauczyły się pływaćWink

(10-11-2017, 19:41)pAter napisał(a): No, chyba, że masz sejwa, na którym mi pokażesz te "niesprawiedliwie" zarobione miliony - wtedy pomyślę Wink

Coś do myślenia:

[Obrazek: 203Mapa_Polski_rybki_vs._.png]

[Obrazek: 454Waybaa_Inc._02.png]

Dla równowagi proponowałbym takie ustawienia (sprawdzone):
Statki
-ceny x4 (popularny trawler: 47 > 191k zł)
-koszty utrzymania: bez zmian (x2 dla małych statków to i tak mało, a dla dużych często za dużo)
Koszty budowy infrastruktury
-stocznie x32 (4 722 > 151 200zł)
-doki x32 (2 358 > 75 600zł)

3. Kryzys
Pomysł ciekawy. Niestety zbyt pracochłonny i raczej nikt się tego nie podejmie. Tak samo realna jest zmiana granic w trakcie gry, czy zniszczenia w trakcie wojny, ale to jeszcze więcej pracy.
#4
Tak w ogóle ta gra statkami wygląda tak ,że na początek się robi $$ za ich pomocą ,a później zarobione $$$ wkłada się w kolej ..
#5
No, i przy wydawaniu $$$ w kolej można olać sprawę sensowności budowanych tras, bo bardzo szybko z dochodowych towarów uzyskuje się $$$$.
Z czego prosta droga do "srania" pociągami i wagonami gdzie popadnie.
#6
To nie wina statków, tylko ustawień mapy/serwera. Gdybym był LaChupacabra, to wrzuciłbym tu ikonografikę z milionem symboli $ pławiących się w Bałtyku.
Po prostu włączcie opcję "1 przemysł/1 miasto" i to chyba powinno ograniczyć ilość łowisk?

Skrócenie rozgrywski w 2020 to zły pomysł, co prawda nie ma nowego taboru, ale jest czas aby konsumować frukty, ulepszać linie itp.
Zaczęcie rozgrywki w 1920 to dobry pomysł, a argumenty "inne granice, wojna" są bez sensu - szczególnie na mapie, gdzie przemysł jest z tego co widziałem zupełnie losowy.

Tak na marginesie, to mój skrypt do tworzenia w trakcie gry przemysłu i miast (definiuje się prostokąt i rok w obrębie których skrypt próbuje daną rzecz zbudować), można by też użyć do losowego bombardowania jakichś obszarów (ale skrypt nie jest w stanie usunąć przemysłu ani torów innych graczy, ma takie prawa jak inny gracz).
#7
(12-11-2017, 22:00)McZapkie napisał(a): To nie wina statków, tylko ustawień mapy/serwera.
Po prostu włączcie opcję "1 przemysł/1 miasto" i to chyba powinno ograniczyć ilość łowisk?
(...)szczególnie na mapie, gdzie przemysł jest z tego co widziałem zupełnie losowy.

Chyba Ci się mapy pomyliłyWink To na wyszehradach są miliony łowisk i losowy przemysł. Na mapie Polski jest on ustalony na sztywno i nie zmienia się z czasem. Samych łowisk wcale tak wiele nie ma (23), a ich średnia produkcja wynosi ok 60-70 ton ryb, więc szału nie ma. Problemem nie są też jakieś ogromne dochody ze statków, lecz niewielka ilość czasu i nakładu potrzebna by je osiągnąć. Zwłaszcza w porównaniu z innym transportem. Jeden tani trawler zarabia średnio 100-150k zł rocznie, to jest 2-3 razy więcej niż kosztuje. Nie wiele więcej , a często i mniej w początkowym okresie zarabiają pociągi towarowe, a ich koszt jest znacznie wyższy.

[Obrazek: 331Mapa_Polski_drewno_vs..png]

Zakup statków wraz z budową portu i stoczni kosztował mnie ok.100k zł. Zakup trzech pociągów wraz z budową linii ledwo udało mi się zamknąć w limicie 1,2mln zł
Dochód (wyszło całkiem przypadkiemWink):
Statki: 290 190 zł
Pociągi 291 294 zł
Po odliczeniu kosztów utrzymania infrastruktury: Statki rzondzą!

(12-11-2017, 22:00)McZapkie napisał(a): skrypt do tworzenia w trakcie gry przemysłu i miast (definiuje się prostokąt i rok w obrębie których skrypt próbuje daną rzecz zbudować)

CiekaweSmile Można by było kiedyś to wykorzystać.

(12-11-2017, 22:00)McZapkie napisał(a): można by też użyć do losowego bombardowania jakichś obszarów (ale skrypt nie jest w stanie usunąć przemysłu ani torów innych graczy, ma takie prawa jak inny gracz).

SzkodaSad Mam pokrętne poczucie humoru, chciałbym np. wozić ciężarówkami (Polroad'u) pasażerów do specjalnych zakładów (Manpower) gdzie byliby przerabiani na złoto, ale myśl o budowaniu imperium w czasie wojny jednak mnie gryzie. Takie bombardowania i niekiedy straty w infrastrukturze pozwoliłyby nieco oczyścić sumienie. Smiley29
#8
Cytat:Chyba Ci się mapy pomyliły

A no faktycznie, przepraszam.
W takim razie mam inny pomysł: przenieść porty rybackie w głąb lądu - pojezierze mazurskie i drawskie. Na wybrzeżu zostawić zwykłe porty i terminale.
Podobnie było na mojej mapie z ECS, gdzie nie ma portów rybackich, tylko przetwórnie mięsa.
Transport z przeładunkiem wymaga więcej inwestycji i nakładu pracy.
#9
(13-11-2017, 11:54)McZapkie napisał(a): inny pomysł: przenieść porty rybackie w głąb lądu (...) Transport z przeładunkiem wymaga więcej inwestycji i nakładu pracy.

Ciekawe rozwiązanie, ale dla tej mapy nie do końca pasujące - uwzględnia ona rzeczywiste położenia przedsiębiorstw, a z przetwórniami ryb jest akurat tak, że zdecydowana ich większość znajduje się właśnie nad morzem. Tylko nieliczne leżą w głębi kraju, a one raczej powiązane są z lokalnymi hodowlami.
#10
(14-11-2017, 01:43)LaChupacabra napisał(a): Ciekawe rozwiązanie, ale dla tej mapy nie do końca pasujące - uwzględnia ona rzeczywiste położenia przedsiębiorstw, a z przetwórniami ryb jest akurat tak, że zdecydowana ich większość znajduje się właśnie nad morzem. Tylko nieliczne leżą w głębi kraju, a one raczej powiązane są z lokalnymi hodowlami.

Nie jestem pewny, czy znowu sobie nie pomyliłem map. Czy mówimy o tej mapie, co ma kopalnie i złoża ropy rozsiane na terenie całego kraju?
#11
LaChupacabra napisał(a):-przed 1945 rokiem granice przebiegały zupełnie inaczej

-w latach 39-45 była wojna (piszę, jakby ktoś nie wiedział) - pomysł robienia interesów w jej trakcie średnio mi się podoba
Przekonałeś mnie tym, aby zagłosować na nie Big Grin
#12
Za rozpoczeciem - tak
Konca bym nie zmienial

wiec tak/nie
#13
Sprostowanie ,nikt nie powiedział że muszą być zmieniane granice itd. Mi chodziło o to że po prostu ciekawy tabor pojawia się w latach 1920-1950 ,na którym (moim zdaniem) warto pograć + ogranicza on trochę szybkość rozwoju - co oznacza wolniejsze budowanie imperium na pół mapy.

//Edycja
W mojej opinii wystarczyłoby tylko zmienić datę rozpoczęcia (o ile newgerfy się nie obrażą) i tyle.
#14
Jeśli mapa ma być historyczna to co robią prywatne przedsiębiorstwa do 1989?
#15
(18-11-2017, 17:19)P_I_T_E_R napisał(a): Jeśli mapa ma być historyczna to co robią prywatne przedsiębiorstwa do 1989?

Mapa nie jest historyczna. Z resztą nie przesadzaj Piter. Z takim ortodoksyjnym podejściem, gdzie należy wszystko ściśle odwzorowywać, to by żadna gra nawiązująca do rzeczywistości nie mogła istnieć. Są rzeczy, na które można przymknąć oko i są takie, które trochę ciężko jest zignorować. Na FIRS'ie czy serwerze PKP można było dać 1920 jako początek gry, ale na mapie Polski? Mi średnio się ten pomysł podoba.

GRF'y nie powinny się gryźć w przypadku zmiany daty. Ja tam się nie upieram, jak są chętni, można ją zmienić. Co do zakończenia... najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie komendy "!restartvote", bo czasami rzeczywiście trochę się dłużą ostatnie lata, ale to nie reguła.

(18-11-2017, 16:08)ado2307 napisał(a): ogranicza on trochę szybkość rozwoju - co oznacza wolniejsze budowanie imperium na pół mapy.

Jak komuś zależy, to i tak po kilku latach gry jedynym ograniczeniem szybkości rozwoju imperium zostaje umiejętność szybkiego klikania myszkąWink
#16
Temat był kilka razy już wałkowany. pAter robił mapę na 1950 i tego się trzymamy. Chcecie zmieniać datę - zmieniajcie mapę.
#17
(Wczoraj, 22:54)niemiec napisał(a): Temat był kilka razy już wałkowany. pAter robił mapę na 1950 i tego się trzymamy. Chcecie zmieniać datę - zmieniajcie mapę.

Z nudów i zwykłego czepialstwa zaznaczę jedynie, że pAter raczej się tego 1950 roku tak kurczowo nie trzyma. Smiley16

Datę można zostawić, ale z tymi statkami przydałoby się coś zrobić.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości