Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zmiana wysokości produkcji i zysków z transportu
#1
Jak w prosty sposób zmienić wielkość produkcji tak aby np każdy zakład produkował 4x tyle towaru w danym czasie i zmienić zysk z transportu aby był mniejszy za każdą jednostkę? Czy jest dodatek mogący zmusić (i umożliwić przy tym wysoką ocenę stacji) do jeżdżenia dłuższymi składami.
#2
(09-11-2017, 00:02)Walter Novotny napisał(a): Czy jest dodatek mogący  zmusić (i umożliwić przy tym wysoką ocenę stacji) do jeżdżenia dłuższymi składami.

Jasne, że jestSmile
W FIRS'ie 1  masz możliwość ustawienia oceny stacji jako "zawsze 100%", do tego dodajesz UK Railway set z wagonami o bezsensownie małej pojemności i masz efekt bardzo podobny do tego, o którym piszesz Smiley16

Tak na serio, to niestety raczej nie ma takich dodatków.
Z tych, które zmieniają wysokość stawki znam trzy. Poza oczywiście Reduced Passenger Payment, który działa na zasadzie tak/nie, jest jeszcze Max Tiles Paid, który ogranicza maksymalne stawki, do tych dla określonej odległości; oraz Buy Process Sell, który sprawia, że zapłatę otrzymasz wyłącznie za dostarczenie produktu końcowego (towary, żywność, paliwo), zaś za pozostałe surowce a nawet wstępnie przetworzone produkty musisz płacić - to jedyny dodatek, gdzie możesz dość swobodnie zmieniać wysokość stawek. Niestety nie działa on poprawnie z FIRS'em 2 i 3. No i brakuje do niego dodatku ograniczającego akceptowalność wspomnianych produktów, bo wygląda to tak, że nie ma sensu ich wozić dalej niż tuż obok fabryki, przez co całą produkcję pakuje się do najbliższego "Pcimia" akceptującego ładunki.

Swoją drogą brakuje, nawet bardzo, takiego dodatku, który dałby możliwość dowolnej modyfikacji każdej ze stawek - taki Base Cost Mod tyle, że dla płatności.
#3
https://github.com/shoter/N.A.S.Z-OpenTT...4cb96a3343
Tutaj chyba się bawiłem tymi parametrami. industry_cmd.cpp

Tutaj takie info (nie wiem czy dobre bo dawno to rozgryzałem). W openttd są 2 kolejki surowców. Kolejka mała i kolejka duża.
Openttd używa tylko liczb całkowitych(99% przypadków albo 100%?). Więc aby osiągnąć bardziej płynną produkcje bez nagłych przeskoków aby na samym początku nie dodawać od razu wyprodukowanych produktów na stacje na którą idą produkty tylko zrobić dodatkową (niewidzialną dla graczy) kolejke 'mini' produktów. Gdy zbierze się np x tych miniproduktów to wtedy pojawia się 1 produkt na stacji gracza.

Więc nie musisz zmieniać wielkości produkcji lecz wielkość mini produktów zmniejszyć czterokrotnie i włola Smile

Niestety nie będe dla ciebie przeszukiwał kodu źródłowego ale obstawiam że to będzie w station_cmd.cpp

Jeszcze jest plik date[cośtam].h w którym masz ilość ticków pomiędzy poszczególnymi zdarzeniami. Mógłbyś zmniejszyć ilość ticków dla produkcji towarów i teoretycznie powinno działać.
#4
Bez bawienia się w kompilacje kodu źródłowego, ilość produkcji i ocenę stacji można zmieniać za pomocą grf.

Przykładowo, ECS potrafi mieć znacznie większą produkcję niż zwykły przemysł openttd.

Co do oceny stacji, to w FIRS jest to bez sensu zrobione, bo działa na wszystkie towary łącznie z pasażerami.
Są dwa dodatki mojego autorstwa, jeden do ECS, drugi do FIRS, które zmieniają ocenę stacji, ale tylko dla towarów.
Konkretnie to dla wszystkich towarów nie ekspresowych podtrzymują dłużej ocenę stacji nieobsługiwanej,
dodatkowo dla towarów masowych i ropy ocena stacji jest bardziej tolerancyjna ze względu na ilość oczekiwanego towaru.
aby było fair, towary z takim handikapem mają ciut mniejszą płatność.
Dodatek FIXES dla FIRS jest obecnie u mnie na serwerze testowany.
#5
(09-11-2017, 13:22)McZapkie napisał(a): Przykładowo, ECS potrafi mieć znacznie większą produkcję niż zwykły przemysł openttd.

Ale, to nie jest wcale prosty sposób. To samo można osiągnąć w FIRS - 1 maszyna na 3 miesiące i produkcja rośnie 10-krotnie. W przypadku przedsiębiorstw przetwórczych jest już tylko gorzej - sposób produkcji stali w hutach to koszmar, który nie ma nic wspólnego z prostotą.

(09-11-2017, 13:22)McZapkie napisał(a): Co do oceny stacji, to w FIRS jest to bez sensu zrobione, bo działa na wszystkie towary łącznie z pasażerami.

To zależy. Lepiej aby było rozdzielne, ale dla pasażerów to też może mieć sens. Np. gdy chcesz zrobić sieć połączeń obsługujących małe miejscowości, które generują po kilku pasażerów na miesiąc.

(09-11-2017, 13:22)McZapkie napisał(a): Dodatek FIXES dla FIRS jest obecnie u mnie na serwerze testowany.

Dodatek nic nie zmienia (istotnego) - produkcje wysypisk są nadal zdecydowanie zbyt wysokie, a to wg mnie największy problem w FIRS'ie. Redukcja płatności za pasażerów a zwłaszcza pocztę nie działa dobrze.
#6
Cytat:Dodatek nic nie zmienia (istotnego) - produkcje wysypisk są nadal zdecydowanie zbyt wysokie, a to wg mnie największy problem w FIRS'ie. Redukcja płatności za pasażerów a zwłaszcza pocztę nie działa dobrze.
W nowej wersji FIRS3 chyba jest to poprawione te wysypiska?
Poproszę o konkrety, co nie działa dobrze.
#7
(12-11-2017, 02:06)McZapkie napisał(a): W nowej wersji FIRS3 chyba jest to poprawione te wysypiska?
Poproszę o konkrety, co nie działa dobrze.

Niestety nie są. Przyznam, że jak zobaczyłem ten dodatek, właśnie z tym wiązałem największe nadzieje.
Konkretnie: przy maksymalnej redukcji stawek ze pasażerów i pocztę, tę ostatnią wozi się za darmo. No i te określenia 8/10, 6/10, 4/10 nijak się mają do rzeczywistej redukcji.
#8
Dzięki za wyłapanie błędu z pocztą, takie są pułapki z mnożeniem i dzieleniem integerów.

Co do wysypisk, to produkcja zależy od populacji miasta w przeliczeniu 1t:10 mieszkańców,
osobiście nie zauważyłem nigdy żadnego z tym problemu, no ale ja używam skryptów, przy których rozwinięcie miasta do 100tys to niełatwe zadanie. Jak ktoś używa FIRS bez skryptów, to sam sobie winien.
Nie planuję bawić się w modyfikowanie produkcję cudzego grfa, nawet nie wiem czy to możliwe, wolałbym już własną wersję skompilować.
Ale w wersji 3 FIXES zmniejszyłem przychód ze śmieci, dodatkowo są one obniżane razem z pocztą i pasażerami - nazwałem teraz tę opcję "zmniejszenie płatności za towary generowane przez miasta".
Oczywiście nie zmieni to zarobków na produktach recyklingu, ale przynajmniej w jedną stronę nie będzie kokosów z samych tylko śmieci.
Wersja 3 na bananach, dorzuciłem też polskie tłumaczenie, bo coś było zepsute.
#9
(12-11-2017, 21:48)McZapkie napisał(a): Co do wysypisk (...) osobiście nie zauważyłem nigdy żadnego z tym problemu, no ale ja używam skryptów, przy których rozwinięcie miasta do 100tys to niełatwe zadanie. Jak ktoś używa FIRS bez skryptów, to sam sobie winien.

No, ale nie każdy ich używa. Właśnie takie podejście jest dla mnie irytujące: autor założył sobie, że jego dodatek będzie używany z innym dodatkiem i nie wziął pod uwagę tego, że można grać inaczej. To samo później zrobił zmieniając "id" ładunków, przez co niektóre skrypty nie działają poprawnie. Dotyczy to zwłaszcza RCG, który najlepiej ograniczał rozwój miast. Reszta (poza NWD), albo ma istotne wady (Real Growth, City Buildier), albo ogranicza rozwój miast w sposób, który łatwo można obejść (CGL, T&IC) - 6 przystanków i miasto rośnie beztrosko do ponad 150 000 niemal bez względu na ustawienia.


(12-11-2017, 21:48)McZapkie napisał(a): w wersji 3 FIXES zmniejszyłem przychód ze śmieci, dodatkowo są one obniżane razem z pocztą i pasażerami - nazwałem teraz tę opcję "zmniejszenie płatności za towary generowane przez miasta".
Oczywiście nie zmieni to zarobków na produktach recyklingu, ale przynajmniej w jedną stronę nie będzie kokosów z samych tylko śmieci.
Wersja 3 na bananach, dorzuciłem też polskie tłumaczenie, bo coś było zepsute.

Lepsze to niż nicSmile Podobają mi się stawki w ustawieniu 2/5. Zmiana wielkości produkcji mimo wszystko byłaby jednak wskazana.
Niestety zauważyłem inne błędy: Spłaszczenie płatności powoduje redukcję stawek o ok.1/2 a nie 1/4 jak miało być - Walter powinien być zachwyconyWink, ale to chyba nie tak miało być.

Jeszcze uwaga co do nazwy. Mam prośbę abyś raz ustalonej nazwy zbytnio nie zmieniał i aby ta w oknie dodatków nie różniła się za bardzo od tej na liście dodatków online (wersja polskojęzyczna nie ułatwia wyszukania na liście). No i bardziej bym sugerował zmienić nazwę z FIXES na np. FIXES for FIRS, jeśli modyfikacje dotyczą tylko tego dodatku - łatwiej będą mogły go dostrzec zainteresowani gracze. Samo FIXES niczego nie mówi i łatwo go pominąć w tłumie innych dodatków.

"Brak przemysłu miejskiego" - ta opcja wprowadza w błąd. Nie wyłącza ona sklepów, hoteli ani spółek budowlanych, a jedynie nie dodaje nowych.
Te limity magazynów są jakoś uzależnione od czegoś? Z tego co pamiętam ECSext nie działały one poprawnie - nie sposób było osiągnąć tych limitów.
Bardzo sensowną opcją, której bardzo brakuje, byłoby wyłączenie tych sklepów FIRS i akceptowalność towaru i żywności przez budynki. Wtedy z przedsiębiorstwami o ograniczonej możliwości magazynowania dóbr, ich dystrybucja byłaby o wiele ciekawsza i nie sprowadzałaby się do zwalania całej produkcji do jednej, jedynej mieściny, tylko dlatego bo leży w dobrej odległości. Byłby to taki nowy cargodist dla towarów, tyle, że oparty na zasadach popytu a nie odgórnym, centralnym sterowaniu, które zawsze sprowadzało grę, prędzej czy później, ale jednak do katastrofy.Wink
#10
Dobrze byłoby jakby można było ręcznie ustawiać ułamek redukcji stawek i spadku stawek w czasie oraz jakby pojawił się parametr mnożenia produkcji przemysłu analogicznie do kosztów w PolRoad.
Twórcy FIRS powinni zaimplementować fixes jako dodatkowe parametry. Dobrze byłoby ich do tego zachęcić.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości