Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Włoszczowa, we have a problem...
#1
Drodzy koledzy i koleżanki,

Piszę dziś do Was z problemem bardzo... wstydliwym. Nie chodzi mi bynajmniej o jakieś pryszcze, gdzieś tam... czy inne skutki uboczne korzystania z Tindera, czy innych serwisów "randkowych", ale bardzo proszę się nie śmiać! Otóż... mam ja moi drodzy dwa komputery, na których gram w OpenTTD. Jeden jest całkiem współczesny - może nie demon prędkości, ale dziś nie o nim... Druga maszyna, z której korzystam to sprzęt trochę leciwy C2D 2,6GHz, 4GB Ramu, grafika na płycie, Win7 etc. I tu się zaczynają schody. W singlu, na średnich, a nawet dużych mapach wszystko jest względnie ok. Obraz przy szerokim kadrowaniu przewija się dość wolno, ale żyć się dam. Na serwerze, na którym gram jako jedna z trzech osób, na mapie 2048^2, na której kursuje kilkaset pojazdów jest już krucho Sad Gra dostaje fest zadyszki czasami, Discord nawet zaczyna niedomagać. Co robić, jak żyć?! Co dokupić? Ratujta!
#2
Wszystkie sterowniki masz zainstalowane ?
#3
Ja tam gram na 9-cio letnim już dinozaurze z C2D 2.5, 3GB DDR3 i jakoś daje radę. Szału nie ma, ale online zazwyczaj to innych prędzej wyrzuca za desynchronizację, gdy w grze zaczyna się robić tłoczno. Kilkaset pociągów w grze online (zwłaszcza z setu PKP - nie wiem czemu, ale powoduje wyraźnie większe obciążenie niż inne sety) to już zazwyczaj agonia serwera i naprawdę nieliczni są w stanie się utrzymać.
Podstawa to mocny procesor, nawet bardzo mocny. Karta grafiki ani RAM niewiele mają tutaj do gadania. Nawet grafika jest tutaj obliczana przez niego (z tego co zauważyłem)! Nie jestem jednak pewien czy wielordzeniowość w przypadku OTTD coś pomoże.
#4
OTTD jest grą jednowątkową, więc inwestycja w nowoczesny procesor 8- czy 12-rdzeniowy to strzał w stopę. I tak w OTTD pracuje tylko jeden z rdzeni. Istotna dla OTTD jest za to częstotliwość pracy procesora, bo podnosi wydajność tego jednego wykorzystywanego rdzenia.
Z pozostałych rzeczy - OTTD dość mocno "przymula" przy dużych rozdzielczościach ekranu. Wydajność gry spada proporcjonalnie do ilości pixeli, które za każdym razem musi przeliczyć procesor. Przy rozdziałkach rzędu FullHD już nawet na Core I5 potrafi szarpać obrazem. Jeśli więc gra zdecydowanie zbyt mocno "przymula", warto przejść w tryb okienkowy i zmniejszyć rozdzielczość (wielkość okienka) na np. 1024*768 pixeli. Gra powinna wyraźnie "odżyć", szczególnie kiedy na mapie jest dużo pojazdów.
#5
OpenTTD jest jednowątkowy, ale inne programy też działają i z tych wątków korzystają, więc sprawa procesora jest bardziej złożona.

A gra muli właśnie z powodu jednowątkowości. Albo można przeliczać, albo renderować. Z tego powodu jest dużo okazji do przestojow - przeliczanie wykresów, cykle na stacjach i w ogóle przeplatana symulacja z FPS-ami. Czasami takie "mulenie" zaistnieje nawet na najlepszej maszynie. Ale chwilowo.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości