Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Wąskotorówki 600mm
#1
Jako że w temacie PKP 750mm był długi zastój (choć coś chyba ruszyło), a istniejące sety wąskie (serbski, japoński) są trochę 'za mocne' (w tych krajach wąskotorówki były/są liniami głównymi), brakowało mi setu wąskotorówek wolnych ale tanich w budowie i eksploatacji.
Co prawda istnieje set HEQS, ale po pierwsze nie lubię jak wąskotorówki przemyslowe są wymieszane z tramwajami, po  drugie pociągi nie znikają z menu zakupów,  po trzecie mają sztywny skład i brak autorefitu.

Dlatego też, za zgodą autora HEQS, zrobiłem mały set wąskotorówek w oparciu o parowozy i wagony z tego setu. Dodatkowo dołożyłem wagony pasażerskie oraz wagon pocztowo-pasażerski z opcją przebudowy na wagon motorowy.
Tabor ma 3 opcje kolorystyczne.

Zestaw ten posiada dedykowane tory wąskotorowe, ponieważ istniejące tory wąskotorowe są graficznie zbyt szerokie, a ponadto zbyt drogie w eksploatacji.
Założeniem setu jest umożliwienie startupu firmy w przypadku trudnych ustawień serwera, a także prace pomocnicze i wewnątrz-zakładowe (np. porcjowanie dostaw w FIRS/ECS).

   

Set jest do ściągnięcia z bananów:
http://binaries.openttd.org/bananas/newg...0.8.tar.gz
#2
Z wgranym setem 750mm wywala błąd o takim samym ID GRF. Co sądzisz o lokomotywie Ls600? Nada się do setu?

Pozdrawiam, Jakub
#3
Błąd Id będzie naprawiony w następnej wersji. Co do lokomotywy spalinowej to wolałbym HF 130 C.
Set 600mm z założenia ma być taki bardziej ogólny i międzynarodowy.
#4
Jest już wersja 1.8, dodałem parowóz typu Ryś, poprawiony jest też wagon motorowy i konie.
#5
Jest w secie tabor umożliwiający obsługę wszystkich towarów FIRSa? Mam pomysł na wrzucenie wąskotorówek do Mapy Polski.
#6
Oczywiście, wszystkie towary obsługuje.
#7
Jest dostępna nowa wersja 20, a w niej nowa lokomotywa akumulatorowa (dostępna bez górnego limitu daty), a także nowy rodzaj uniwersalnego toru - splot wąskiego i normalnego, po którym mogą jeździć oba rodzaje pociągów. Dzięki temu nie tylko można mieć wspólny kawałek linii/stacji, ale też łatwo podmieniać np. wąskie na normalne.
#8
Ciekawie wygląda wąskotorówka z normalnotorowym wagonem. W ten sposób w składzie o długości 1 pola można wsadzić 148 pasażerów. Dobrze, że zostały dodane tory o dwóch rozstawach, dzięki temu można w cywilizowany sposób przecinać jedną linią drugą linię.
[Obrazek: 916600.png]
#9
Wiem że można łączyć co głupio wygląda, ale prędkości są ograniczone więc nikt tego nadużywać chyba nie będzie.
Ze skrzyżowaniem dobry pomysł, czasem brak miejsca, tudzież prowadzenie równoległe po skosie jak ciasno jest.
Oczywiście prawdziwy splot ma 3 szyny, ale w openttd tego się nie bardzo da zrobić (aby był niesymetryczny tor), więc tu ma 4.
#10
Może jednak dodać blokadę łączenia taboru pochodzącego z innych setów? Ewentualnie zezwolić tylko wybranym explicite setom?
Ja już od dawna dojrzewam do tego w PKP Secie...
#11
A da się to jakoś łatwo zrobić, aby dopuszczać łączenie tylko z danego setu? W sumie innych setów na 600mm nie ma.
#12
Da się. Powinno zadziałać coś jak poniżej, tylko grfid musisz podstawić własny:

Kod:
switch(FEAT_TRAINS, SELF, switch_can_attach, grfid != str2number("TD\01\03") ) {
   1: return string(WARNING_UNKNOWN_VEHICLE);
   return CB_RESULT_ATTACH_ALLOW;
}

BTW - fajny pomysł z tymi torami o dwóch rozstawach.
#13
No, jeżeli to jest takie proste, to oczywiście że dam. I w PKP secie też powinno być, bo obecnie np. mam opory aby dodać CSD set do mapy Polski, nie dość że niekompatybilne finansowo i rozwala techniczne niuanse, to jeszcze w trochę innej skali, osobno to nie widać, ale razem połączone ble.
Tylko ASF zostaw jak jest Smile
#14
(24-11-2017, 17:48)TadeuszD napisał(a): Może jednak dodać blokadę łączenia taboru pochodzącego z innych setów?

Sami sobie stawiacie płotki na własnej działce. Po co? Smiley57  Jak ktoś chce się bawić offline, to czemu WY chcecie wszędzie stawiać mu znaki zakazu? Online natomiast nie ma chyba w ogóle w grze dwóch setów, które można by było sensownie połączyć (kiedyś proponowałem połączenie PKP z Shikansen'ami, ale te sety akurat się nie łączą, a kosztami do siebie pasują), więc to ograniczenie będzie i tu pozbawione sensu.

Szkoda Zapkie, że z góry określiłeś szerokość torowisk. Sad Przydałyby się jakieś nieco mocniejsze i szybsze lokomotywy np.Lxd2. Po 1990 roku praktycznie nie ma już niczego dostępnego. Pozostaje okrutnie słaby i wolny LKM - to do niczego się nie nadaje - taki eyecand, nic więcej. Z tego co zauważyłem do setu pasowałby jeszcze FRAU L30H (Lyd 2).

[Obrazek: 484Lyd2_01_Majdan_DSC0207.jpg]

Jest produkowany od 1973 i jeździ do dziś. Szybkością nie powala (25km/h), ale jest znacznie mocniejszy (350KM) od cherlawego i starego LKM (35KM). Nie wiem czy jest gdzieś produkowane coś nowszego.

Pozostaje jeszcze kwestia wagonów... Po pierwsze w 2020-którymś NIE MA ŻADNEGO DOSTĘPNEGO! Tak nie powinno być. Zawsze powinno coś pozostać. I też raczej nie ta najgorsza i najwolniejsza wersja wagonu.
Druga rzecz to opłacalność. Sentymenty sentymentami, ale w realnym świecie gry rządzi pieniądz.Wink Żeby ten set miał jakiekolwiek uzasadnienie w swoim istnieniu, moim zdaniem wagony powinny mieć odpowiednio zmodyfikowany cargo ageing, aby na tych krótkich dystansach nie traciło się wyłącznie, a można było coś zyskać.
Testowałem też set w latach końca XIX wieku razem z zaprzęgami konnymi eGRVTS i niestety tam też 600-ka poniosła sromotną porażkę.
#15
W nowej wersji tak jak pisałem, jest lokomotywa akumulatorowa bez limitu wieku, są też bez limitu wagoniki kopalniane. Co do opłacalności koni itp, to jest to temat raczej na patch zmieniający ekonomię.
#16
(26-11-2017, 11:29)McZapkie napisał(a): Co do opłacalności koni itp, to jest to temat raczej na patch zmieniający ekonomię.

Czyli jak ktoś nie gra na spaczowanej wersji, dodatek ma pozostać bezużytecznym eyecandem?Smile
#17
(26-11-2017, 19:27)LaChupacabra napisał(a):
(26-11-2017, 11:29)McZapkie napisał(a): Co do opłacalności koni itp, to jest to temat raczej na patch zmieniający ekonomię.

Czyli jak ktoś nie gra na spaczowanej wersji, dodatek ma pozostać bezużytecznym eyecandem?Smile

A w rzeczywistości jeśli nie wozi turystów sezonowo to też nie jest bezużytecznym eyecandem?
Sam gram na polskich pojazdach i gdy pojawiają się nowe ciężarówki (nie zwiększam pojemności pojazdów) to spokojnie mogą wyprzeć drugorzędne linie kolejowe a co dopiero wąskotorówkę.
Wcześniej gdy ciężarówki mają małą pojemność to nadają się głównie do rozwożenia po miastach żywności z central, w których przeładowuję żywność z pociągów na ciężarówki.

Fajnie jakby w JGR znalazły się dodatki PublicRoad i NotRoadTypes, wtedy wcześniej łączyłbym mniejsze miejscowości ze stacjami towarowymi za pomocą autobusów i samochodów pocztowych.
#18
Cytat:Czyli jak ktoś nie gra na spaczowanej wersji, dodatek ma pozostać bezużytecznym eyecandem?
To dotyczy każdego newgrfa z końmi itp wolnymi mało pojemnymi starodawnymi pojazdami, po prostu oryginalna gra dobrze działa w latach 1950-2050 na mapie nie większej niż 256x256.
Są patche na większe rozmiary i inny zakres dat, ale zapomniano patchu do ekonomii.

Cytat:Fajnie jakby w JGR znalazły się dodatki PublicRoad i NotRoadTypes
Też na to czekam. PublicRoad próbowałem wtrynić do JGR (bo wystarczyłoby mieć taką wersję na serwerze, klient nie musi) ale wyskakiwały błędy w kompilacji.
#19
(27-11-2017, 02:15)McZapkie napisał(a): To dotyczy każdego newgrfa z końmi itp wolnymi mało pojemnymi starodawnymi pojazdami, po prostu oryginalna gra dobrze działa w latach 1950-2050 na mapie nie większej niż 256x256.

Ale dodanie modyfikacji cargo ageing niczego by nie zepsuło, a mogłoby uczynić set w zwykłej grze również użytecznym. Coś co dawało by spadek stawek jak przy prędkości 50-60km/h dla tych najnowszych byłoby już ok. No i chyba przydałby się również tutaj mnożnik dla ładowności...  i mocy... i prędkości... i ilości różowych kotków Smiley29

Jest też jedna rzecz, dla której jednak naprawdę przydałoby się wprowadzić korektę: ceny i koszty utrzymania tego podwójnego toru.
Powinny być wyższe od linii zelektryfikowanej. No i przydałaby się większa rozpiętość w ustawieniach kosztów budowy i eksploatacji.

[Obrazek: 551ceny_tor_w.png]
#20
Ten podwójny tor ma Vmax 60km/h, więc koszty budowy i utrzymania ma niższe niż zwykły, a wyższe niż wąski. Aczkolwiek faktem jest, że miałem problemy z dopasowaniem tego do Nutrack.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości