Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Wired
#41
Dziendobry. Przepraszam jesli to w zlym miejscu pisze, ale jak zbudowac te opusczone tory? Moge tylko slupy telegraficzne budowac.
#42
W opcjach newgrf, przed wygenerowaniem mapy, trzeba na zielono zaznaczyć 'nieużywane torowisko'.
#43
(14-07-2016, 12:36)McZapkie napisał(a): W opcjach newgrf, przed wygenerowaniem mapy, trzeba na zielono zaznaczyć 'nieużywane torowisko'.

aha dzieki!
#44
Hej Zapkie, działasz coś jeszcze z Wiredem? Coś tam się może podziało z grafikami linii, które kiedyś przesłałem? Trochę nad nimi siedziałem, szkoda by było gdyby się zmarnowały. Nie mam aktualnie za dużo czasu, ale jak czegoś brakuje, coś jest do poprawki, do dorobienia daj znać co konkretnie.
Co do szablonu i rozmiaru poszczególnych okien musiałem je powiększyć - z bardziej szczegółowymi słupami (zawiesia lin) nie dało się tego zrobić inaczej. Czy podanie współrzędnych o ile pikseli trzeba przesunąć obrazki (lewo-prawo, góra-dół) aby się wszystko zgrywało rozwiąże problem?
Wiem, że jest jeszcze do zrobienia wersja x1 zmodyfikowanych linii (aby po oddaleniu widoku, zmiana grafik nie raziła) - na razie daję ordynarnie zmniejszoną o połowę wersję powiększoną. Na 99% będzie źle wyglądała, ale może lepiej niż obecna.
[Obrazek: 211wires_polesx1_temperat.png]

I ponownie, gdyby coś zaginęło zoom x2

[Obrazek: 400wires_polesx2_temperat.png]
#45
Problem z tymi grafikami był taki, że bazowały one na wzorcach wczytujących grafiki torów, wszelkie zmiany wielkości obrazków powodują, że grafiki źle się wczytują i źle pozycjonują.
Czy dasz radę w oparciu o te obrazki oryginalne (z opcją ich poprzesuwania ale w obrębie okienka niebieskiego) zrobić obrazki 1:2 ? Czyli nie 1:1 jako pomniejszenie nowych tylko 1:2 w ramach 2x większych okienek z oryginalnej wersji 1:1.
#46
(04-10-2017, 22:58)McZapkie napisał(a): Czy dasz radę w oparciu o te obrazki oryginalne (z opcją ich poprzesuwania ale w obrębie okienka niebieskiego) zrobić obrazki 1:2 ? Czyli nie 1:1 jako pomniejszenie nowych tylko 1:2 w ramach 2x większych okienek z oryginalnej wersji 1:1.

52  Nie wiem, pogubiłem się Smile
Czyli w szablonie 2 razy większym (tym na dole z grafikami zoom x2) umieścić obrazki w mniejszej (oryginalnej) skali?
#47
(04-10-2017, 23:55)LaChupacabra napisał(a): Czyli w szablonie 2 razy większym (tym na dole z grafikami zoom x2) umieścić obrazki w mniejszej (oryginalnej) skali?

Nie. Maćkowi chodzi o to, że grafiki x2 trzeba przygotowywać w określony, a nie dowolny sposób.
Jeśli niebieski obszar grafiki dla zoom x1 ma np. wymiary 5x12 px, to grafika 2x musi mieć dokładnie 2x większe wymiary, czyli 10x24 px - ani mniej, ani więcej. Narysowany obiekt dla zoom x2 musi leżeć w tym samym miejscu niebieskiego obszaru, co dla zoom x1, nawet jeśli będzie to powodować powstanie niewykorzystanego "niebieskiego marginesu" wokół obiektu. Niedopuszczalne jest przesuwanie rysunku w celu lepszego wypełnienia niebieskiego tła, bo o tyle będzie on przesunięty w grze.
#48
(05-10-2017, 13:18)TadeuszD napisał(a): Niedopuszczalne jest przesuwanie rysunku w celu lepszego wypełnienia niebieskiego tła, bo o tyle będzie on przesunięty w grze.
Uściślając - moje oryginalne rysunki zdaje się były trochę źle rozmieszczone, co wyszło przy robieniu zoomx2, więc takie poprawki w takiej sytuacji są OK, ale muszą się zawierać (te przesunięcia) w obrębie oryginalnego niebieskiego kwadratu, i oczywiście współrzędne kwadratów zoomx2 muszą być x2, czyli kwadrat którego górny narożnik był w 8,8, szerokość 10 i wysokość 20, musi mieć w wersji zoomx2 współrzędne 16,16 i rozmiary 20 i 40.
#49
Odnośnie szablonów, są to te same co w bazowej wersji, tyle że okna zawierające grafiki linii zostały poszerzone w prawą stronę o kilka pikseli - to jedyna zmiana względem oryginału. Pozycje okien na szablonie (górny lewy róg) pozostały bez zmian.
Rozumiem, że zmieniając pozycję w jakiej wyświetlane są w grze grafiki "zoom", tak samo zmienia się pozycję grafik w zwykłym rozmiarze?

Nie wiem czy dobrze myślę, ale chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dopracowanie nowych grafik bazowych (x1) na podstawie tych powiększonych poprzez zwykłe pomniejszenie grafik zoom (x2) do 1/2 (taka grafika już jest: pierwsza z góry) a następnie poprawienie detali. Wtedy wszelkie pozycje powinny się właściwie zgrywać i pozostanie wprowadzenie korekty pozycji wyświetlania?
#50
(05-10-2017, 22:09)LaChupacabra napisał(a): Odnośnie szablonów, są to te same co w bazowej wersji, tyle że okna zawierające grafiki linii zostały poszerzone w prawą stronę o kilka pikseli
No właśnie o to chodzi, że tych okien nie można sobie ot tak zmieniać, a konkretnie okna te oznaczają obszar z którego wczytywany jest obrazek. Wszystko poza niebieskim obszarem nie będzie wczytane, niezależnie jaki jest tam kolor (biały kolor jest tylko po to, aby program ostrzegł że okienko jest w złym miejscu).
Czy dasz rady zrobić to tak, aby było w obrębie niebieskiego okienka?
#51
(07-10-2017, 20:20)McZapkie napisał(a): Czy dasz rady zrobić to tak, aby było w obrębie niebieskiego okienka?

Problemu nie będzie, ale jeśli mają się te rysunki opierać na oryginalnym szablonie, będę musiał je nieco przyciąć - będzie brakowało fragmentów linii tuż przy słupie.

[Obrazek: 954Przerwa_na_linii.png]

Nie są to jakieś wielkie braki, ale bez powiększenia okienek, nie da się tego uniknąć... Nie da się ich powiększyć i jakoś okodować? Jak nie, to wrzucę przycięte razem z nową wersją bazową.
#52
A, już rozumiem, problem jest taki, że bazowałem na wzorcach wczytywania dla sieci trakcyjnej, która ma druty w pionie, a tu druty są w poziomie, stąd brakuje.
OK, postaram się zmienić ten kod, aczkolwiek jest to upierdliwe, bo się wtedy zmienia położenie spritów i ciężko z tym dojść do ładu.
#53
Uff, nareszcie udało mi się zaimplementować te sprity x2, po długiej walce - ilekroś coś wyjustowałem, to coś innego się rozwalało. ale efekt końcowy, mimo małych niedoróbek, bardzo cieszy, zapraszam do pobrania v.1.0 z bananów.
Szkoda że nie ma żadnego dodatku z siecią trakcyjną z zoomem x2, te piksele często zasłaniają światła lokomotyw lub tramwajów.
#54
Niby kilka kresek pionowych, kilka poziomych, trochę po ukosie, a tony czasu zżarło mi ich narysowanie. Wink Dzięki, że skleiłeś to jakoś. Te "niedoróbki"  wyglądają nawet jakby tak miało być.

(13-11-2017, 03:00)McZapkie napisał(a): Szkoda że nie ma żadnego dodatku z siecią trakcyjną z zoomem x2, te piksele często zasłaniają światła lokomotyw lub tramwajów.

Dlatego ja używam Unintrusive Catenary - nie ma tam w ogóle pokazanej trakcji a jedynie słupy. Na serwerach zawsze gram z wyłączonym widokiem trakcji, co czasem bywa kłopotliwe, a z tym dodatkiem nie muszę. Choć czasami brakuje widoku linii, aby móc dostrzec gdzie jest przerwane połączenie i dlaczego pociąg nie chcą jechać daną trasą. Można by było pomyśleć nad zrobieniem takiej trakcji w zoomie. Ja jednak w najbliższych miesiącach nie będę miał na to czasu.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości