Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OTTD Spring 2013 Patchpack v2.1.143 Full, Opis (Nie Full Opis, tylko sam Opis)
#1
Postaram się Wam przybliżyć odrobinę ten zestaw, gdyż pozwala on na znaczne rozszerzenie rozgrywki w OTTD. Zawiera on kilkadziesiąt nowych funkcji przydatnych „Dla jednego gracza”, Opis oparty jest na wersji Spring 2013 Patchpack v2.1.143, ze względu na to że jest to najstabilniejsza wersja do tej pory, została opracowana 4 marca 2014 roku. Opiszę tylko nowe dostępne opcje/ dodatki zaimplementowane w tej wersji OTTD. Opis bazuje na wersji dostępnej na angielskim forum. Wszystkie linki zamieszczam poniżej opisu.
================================================================================================

I. Instalacja: (Pobieramy odpowiedni plik dla aktualnego systemu operacyjnego w tym przypadku Win7)

Pobieramy plik archiwum: Spring 2013 Patchpack v2.1.143 Full win64.7z – zawartość kopiujemy do wybranego przez nas folderu. Uruchamiamy przez openttd64.exe. W tym momencie tworzy się znana Nam wszystkim struktura dokumentów/katalogów.

Ważne: Najlepiej zrobić tzw. czystą instalację (bez dodatków newgrf, grafik, dźwięków). Warto zrobić kopie zapasowe wszystkich dotychczasowych plików używanych w aktualnej grze ze względu na brak kompatybilność pomiędzy wersją oficjalną jak i kolejnymi wersjami tej paczki.
================================================================================================

II. Pierwsze uruchomienie.

Na pierwszy rzut oka widzimy nowy ekran startowy, inne miasto, inne pojazdy, jeżeli poczekamy jeszcze chwilę zobaczymy pierwszą zmianę sugerującą Nam że gramy w zmodyfikowany OTTD.

Gdy już zaspokoimy Naszą ciekawość, pobieramy bazowe grafiki muzykę i dzwięki OpenGFX, OpenSFX, OpenMusic przez „dawnloader” dostępny w grze. W ten sposób mamy dostępną podstawową aktualną paczkę zgodną na dzień wydania.

Wszystkie pobierane przez Nas dodatki będą wersjami aktualnymi na dzień wydania tej wersji OTTD. Zgodność dodatków wydanych po dacie publikacji jest uzależniona od twórców tych dodatków. (proszę mnie poprawić jeżeli się mylę).
================================================================================================

III. Zainstalowane „nowe Opcje”

1. Ekstra Duże mapy – nowy generator map pozwala na tworzenie map o maksymalnych rozmiarach 64kx32k, wymaga to również większej mocy obliczeniowej naszego komputera. ( Uwaga! Rozmiar mapy 16k^2 wymaga minimum 4GB RAM generowanie i 8GB RAM odczyt). Nie wygenerujemy mapy 1048576x1048576, maksymalny rozmiar w takim przypadku to 1048576x2048.

2. Więcej poziomów wysokości do 255 (UWAGA! Wysokość powyżej 64 może powodować niestabilność, „bug” wyszedł na jaw przy okazji 1.5 Beta-1, Domyślna bezpieczna wysokość to 15 jak w wersji stabilnej)

3. Ocena działalności firmy w nazwie miasta reprezentowana kolorem:
a) Czerwony – Zła / Bardzo słaba
b) Pomarańczowy – Słaba / Mizerna
c) Żółty - Dobra
d) Biały – Bardzo dobra / Brak
e) Zielony - Wspaniała/ Wyśmienita

4. Ocena prędkość rozwoju miasta - jak często miasto wybuduje nowy budynek, kolor strzałki lub „X”; „*” - asterix wyświetla wyłączność transportową
a) Czerwona – miasto rozwija się co 199 dni
b) Pomarańczowa – miasto rozwija się co 100 dni
c) Żółta – miasto rozwija się co 50 dni
d) Biała – miasto rozwija się co 10 dni
e) Zielona – miasto rozwija szybciej niż 10 dni
f) Czerwony „X” - miasto nie rozwija się

5. Zmienna długość dnia – pozwala na wydłużenie „tick'ów” w grze, jest to jednostka określająca czas w OTTD, domyślna wartość to 1, zmiana wartości na 2 wydłuża „tick” 2x, czyli rok upłynie nam dwa razy wolniej. Wartość dnia nie zmienia produkcji, jest ona rozciągnięta w czasie o podaną wartość. Wartość ta nie ma wpływu na prędkość pojazdów. Pojazdy poruszają się ze swoją prędkością w rozciągniętej jednostce czasu. Możemy tą wartość ustawić tylko przed rozpoczęciem nowej gry, później jest to niemożliwe. (Zakres to 1 -255)

6. Tablica przyjazdów/odjazdów – po wyświetleniu informacji dotyczącej oczekujących ładunków na przystanku mamy możliwość wyświetlenia rozkładu jazdy (Dodatkowa ikona obok ikony Zmień nazwę). Można wyświetlić żądany rodzaj transportu np. tylko statki jak również ustawić w opcjach aby wyświetlany był rozkład tylko dla pojazdów wiozących pasażerów. Rozkład jazdy wyświetla się tylko po wypełnieniu rozkładu jazdy pojazdu, który tą stację odwiedza. Brzmi przerażająco ale można ten proces zautomatyzować w opcjach ale o tym później. (Uwaga! Nie jest ten dodatek stworzony do gry „Multi”)

7. Programowalne semafory/ sygnalizatory świetlne – został dodany jeden nowy Sygnalizator Programowalny (z pomarańczową pionową tabliczką), który możemy powiązać z Sygnalizatorem Wyjściowym i nadać program tak aby zachowywał się wedle naszego uznania. Program „piszemy” na zasadzie funkcji Wtedy/Jeżeli itp. Program raz napisany możemy skopiować do innego Programowalnego Sygnalizatora. (Nie mam żadnego działającego Programu Smiley16)

8. Współdzielenie infrastruktury – możliwość wykorzystywania infrastruktury innej firmy za odpowiednią opłatą. Wysokość opłat można ustawić w opcjach.

9. Semafory na mostach i w tunelach kolejowych – daje możliwość symulowania sygnalizatorów o podaną wartość ustawianą w opcjach, domyślnie co 2 pola. Aby te sygnalizatory spełniły swoją funkcję przed mostem / tunelem musimy postawić Sygnalizator Bloku.

10. Łatka współgrająca ze Zmienną Długością Dnia oraz Cargo Distribution pozwalająca na dostosowanie ilości generowanego towaru przez miasta mianowicie pasażerów i poczty. Domyślna wartość to 0 dla Długości Dnia 1, czyli zmieniając Długość Dnia należ też brać pod uwagę ten współczynnik, konfiguracja przez Ustawienia (Cargo Distribution Automatycznie dostosuje wykresy do tych wartości).

11. Historia podróży pojazdu – podświetlając powiedzmy pociąg mamy tradycyjne okienko a w szczegółach pojazdu (Gazetka) obok ikony „Nazwa” pojawiła się nowa ikona „Historia”.

12. Rozwój lotnisk – pozwala na budowę „lotniska na lotnisku” przykład: Mamy zbudowane małe lotnisko i chcąc postawić tam lotnisko większe możemy to zrobić poprzez wybudowanie go na istniejącym lotnisku, zakładając że mam na to środki, wystarczającą przestrzeń wokół i że na lotnisku nie znajduje się żaden samolot. Można też zamknąć lotnisko dla ruchu powietrznego na czas zmiany wielkości co pozwoli nam na oczyszczenie lotniska z niepożądanych w tym czasie samolotów.

13. Więcej dodatkowych rozkazów w „warunkowym skoku poleceń” - Czekający ładunek;Akceptowany Ładunek; Wolne miejsce na stacji; Ilość razy wyrażoną w procentach

14. Zamykanie przyległych przejazdów samochodowych

15. Zakup i przebudowa – kupujemy nowy pojazd, wcześniej z listy wybraliśmy towar zboże, wciskamy ikonę, pojazd jest kupiony i przebudowany pod towar który wcześniej chcieliśmy czyli zboże.

16. ScreenShot minimapy – w konsoli wpisujemy komendę „minimap” w folderze /screenshots/minimap zapisywany jest zrzut ekranu aktualnej mapy terenu.

17. Stacje i sygnały dostępne tylko dla pasażerów – stacje i sygnalizatory dla pociągów można wybudować z opcją „tylko dla pasażerów” co pozwoli tylko na przejazd pojazdów wiozących pasażerów i/lub pocztę, dostępne w trakcie budowy.

18. Dodatkowe opcje w Okienku dodatkowego podglądu – jeżeli ustawimy oddalenie widoku na maksymalną wartość 128x to po przekroczeniu pewnego poziomu oddalenia aktualny obraz zmieni się nam na widok mini mapy. Następnie Ctrl + Scroll na myszy pozwala przełączyć widok między: Roślinność / Własność / Przedsiębiorstwa

19. „Wielgachne” lotniska – dostępne dwa nowe lotniska, naprawdę wielkie, wymaga pobrania specjalnego newgrf'a, bez którego przy próbie postawienia nowych lotnisk gra wyjdzie do pulpitu, nie jest to wymagane jeżeli nie mamy zamiaru używać tych lotnisk. (Link pod opisem).

20. Długość pociągu wyświetlana w szczegółach pojazdu (Tak, Gazetka)

21. Miasto posiada teraz zapotrzebowanie na dobra takie jak woda, jedzenie, towary, konfiguracja przez ustawienia. Domyślnie wyłączone.

22. Ustawienia dostarczania dóbr ze stacji do Przedsiębiorstw – Dostępne opcje: „równomiernie do wszystkich w zasięgu stacji” lub domyślna wartość „do najbliższego Przedsiębiorstwa w zasięgu stacji”

23. Nowa komenda w konsoli „snowline” - pozwala na zwiększenie poziomu zmiennej wysokość śniegu powyżej poziomu 16, działa jak newgrf snowlinemod.grf

24. Dłuższe nazwy pojazdów, przystanków, stacji.

25. Nowe opcje antyaliasingu dla grafiki 32bpp

26. Dokładna data wprowadzenia pojazdów – przydatne przy zmianie Długości Dnia pozwala zachować oryginalną datę, z którą nowe pojazdy są wprowadzane do gry, zgodnie z tym co autor dodatku zaplanował.

27. Filtrowanie Przedsiębiorstw – dostępne są opcje sortowania wg obsługi/produkcji/rodzaju produkcji

28. Większy pasek statusu (ten szary na dole) – szerszy by pomieścić więcej znaków.

29. Mnożnik wagi dla pociągów pasażerskich – więcej balansu

30. Filtr wg ładunku we wszystkich listach pojazdów

31. Minimalna odległość między Miastami a Przedsiębiorstwami i odległość między przedsiębiorstwami – zmiana przez Ustawienia Zaawansowane:
Kategoria: Patches settings
Typ: Wszystkie typy ustawień
Wyszukanie po frazie:"between"
Dwie ostatnie opcje domyślne ustawienia to 20 i 10
Uwaga powoduje "wywalenie" banków poza miasta, zastosowanie ECS Houses 1.1.2 rozwiązuje problem do czasu osiągnięcia przez miasto około 2,5 tyś. ludność, w którym to czasie rozmiar miasta może już obejmować zakładane powyżej parametry (wszystko w granicach rozsądku)

32. „Sadzenie rzek” – możliwa rekultywacja przypadkowo zniszczonych rzek, ceny 3x wyższe niż ceny kanałów

33. Automatyczne rozkłady jazdy i separacja – Budujemy cztery stacje A, B, C, D. Tworzymy Nową Listę Pojazdów o nazwie „Linia A-D”. Do tej grupy dodajemy przynajmniej dwa pojazdy współdzielące rozkazy A>B>C>D>. W oknie „Polecenia” w prawym górny rogu jest ikona „Rozkład” klikamy i dalej; otwiera się okno „Rozkład jazdy” następnie w dolnym prawym rogu tego okna jest następna ikona „Automate” Klikamy. W ten sposób pierwszy pociąg, który przejedzie całą trasę ustawi dla niej czas przejazdu, następny pojazd będzie się starał osiągnąć ten sam czas. Gdy czas na całej trasie jest ustalony pociągi podążające tym rozkładem jazdy będą starały się utrzymywać równomierną odległość między sobą. Napisałem starały bo np. zmieni się czas załadunku na jednej ze stacji w związku z tym czas przejazdu całej trasy również ulegnie zmianie, i tu znów następuje nowy podział czasu dla pojazdów tak aby znów mogły utrzymać równą odległość. Włączenie tej opcji wyłącza dodatkowe opcje z rozkazów jak np: „opuść jeżeli % załadowania =” itp.

34. Ulepszone awarie pojazdów – np. pojazd może mieć awarię nie ma kierowcy i w związku z tym maksymalna prędkość do momentu następnego serwisu wynosi 15km/h, taki przykład. Jest możliwe ustawienie opłat za naprawę o tym niżej.

35. Maksymalna pożyczka dostępna w grze to 120 mln PLN

36. Światła drogowe na skrzyżowaniach – może powodować Lag, zmiana pathfinder'a z YAPF na NPF pomaga.

37. Tory, które nie są używane przez pewien czas porastają trawą - można wyłączyć, nie widać tego efektu np. NuTracks. Widać natomiast z CS railroad tracks 1.4, Innych setów nie testowałem.

38. Dodatkowe rozkazy „opuść stację jeżeli” - opcja dostępna od wersji 2.2.182 -różne warunki, które możemy określić, jak wspomniałem wyżej włączone Automatyczne rozkłady jazdy uniemożliwiają korzystanie z tej opcji.

39. Nowy rozkaz „Wait for cargo” - pozwala na zatrzymanie pojazdu na określony czas na stacji, czas podajemy w ustawieniach, domyślna wartość: 5 (minut; dni)

40. Autosave możliwy każdego dnia – przydatne jeżeli używamy tej opcji przy zmianie Długości Dnia na absurdalne wartości np. 230.

41. Nazwy stacji od pobliskich przedsiębiorstw.

42. "Skaczący" Ekran Powitalny – wyświetla nam różne obszary miasta zanim zdecydujemy się na nową grę.

43. Strefy – gdy już gramy pod ikoną opcji wyświetlane są nam różne informacje na liniach kwadratów, np. strefa wpływu miasta.

44. Ulepszone naprawy pojazdów – jak już wspomniałem możliwe jest ustawienie kosztów po każdej awarii.

45. Ustawienia kosztów podstawowych – pewnie wszyscy znają podobny newgrf, tu w formie wbudowanej. Oczywiście konfigurowalny, opcji jest dużo.

46. Koszty budowy i utrzymania – jak wyżej, tym razem inna dziedzina ekonomii, też jest w czym wybierać.

47. Zwiększone koszty konstrukcji w okolicach większych miast – im bliżej centrum miasta tym koszty większe, niższe koszty ponosimy gdy budujemy w mieście o mniejszej populacji.

48. Wszystkie nowe ustawienia pogrupowane - w Menu Ustawienia Zaawansowane: Kategoria: Patches Settings Typ: Wszystkie typy ustawień

49. Automatyczna kampania reklamowa – testowa wersja, wyłącza się po każdym załadowaniu save'u gry. Nie mam pojęcia gdzie jest to ustawienie, dobrze że się wyłącza.

50. Możliwość używania więcej jak 64 newgrf'ów

51. Możliwa zamiana oceny sposobu stacjii – Domyślny / Wg zmodyfikowanej wartości prędkość pojazdu/ Zawsze 100%.
================================================================================================

IV. Ustawienia zaawansowane – tu znajdziemy kolejne wprowadzone zmiany. Podane niżej ustawienia tekstowe i liczbowe są wartościami domyślnymi.

Kategoria: Patches Settings
Typ: Wszystkie typy ustawień

W taki sposób wyświetlą Nam się tylko ustawienia jakie zostały dodane w tej wersji OTTD.

1.Interfejs

- Opcje wyświetlania

a) Viewport Map/ Dodatkowy podgląd
- Default Mode: Vegetation/Owner/Industry - Domyślne przełączanie: Roślinność/Właściciel/Przemysł
- Function of double-click: Do nothing/Zoom in directly to 1x/Open extra viewport - Funkcja podwójnego klikniecia PPM: / Brak /Zbliżenie do 1x / Otwiera dodatkowy podgląd
- Scan surroundings... :No / Contour / Blend with some white (32bpp only) / Blend+contour - Opcje skanowania otoczenia: Brak/Obrys/Przejście+biały(dla grafiki 32bpp)/Przejście+obrys
- Show; slopes/bridges/tunels: On/Off - Pokaż: wzniesienia/mosty/tunele
- Use owner's colour for bridges and tunels - Użyj kolorów firmy do wyświetlania mostów i tuneli

b) Show the vehicle's path: Yes/No - Pokaż trasę jazdy pojazdu

- Interakcja

a) Show new build vehicle window: On/Off - Użyj nowego menu kupowania pojazdów

- Departure Boards - Tablice rozkładu jazdy

a) Show at most 10 departures at each station - Pokaż maksymalną - ilość przyjazdów/odjazdów na stacji

b) Show at most 120 days in advance - Pokaż rozkład jazdy z najbliższych 120 dni.

c) Calculate departures every 10 ticks - Oblicz rozkład jazdy co 10 tików

d) Show vehicle name with departure: On/Off - Pokaż nazwy pojazdów w rozkładzie jazdy

e) Show group name with departure: On/Off - Pokaż nazwy grup pojazdów w rozkładzie jazdy

f) Show company name with departure: On/Off - Pokaż nazwy firm pojazdów w rozkładzie jazdy

g) Show vehicle type icon with departure: On/Off - Pokaż ikonę rodzaju pojazdów w rozkładzie jazdy

h) Show vechicle type icon in silver: On/Off - Pokaż ikonę rodzaju pojazdów w kolorze srebrnym

i) Use larger font for stations called at on departure boards: On/Off - Użyj większej czcionki przy wyświetlaniu stacji pośrednich

j) Show icons for destinatrions that are docks or airports: On/Off - Pokaż Ikony dla przystanków, które są Przystaniami lub Lotniskami

k) Only show departures for vehicles that can carry passangers: On/Off - Pokaż rozkład jazdy tylko dla pojazdów przewożących pasażerów

l) Don't show termini that can be reached sooner on a later vehicle: On/Off - Nie pokazuj pozycji dla późniejszych pojazdów, które mogą przyjechać wcześniej

m) Handle conditional order jumps by: giving up/assumming they will be taken/assumming they will not be taken - Zakładaj że warunkowy skok poleceń zostanie: poddany/ wykonany/nie wykonany

n) Show all stations called at regardless of loading/unloading: On/Off - Pokaż wszystkie stacje pośrednie nie zależnie od polenień załadunku/rozładunku

o) Merge identical departures: On/Off - Scal identyczne odjazdy (nie dubluj)

p) Show time in minutes rather than days: On/Off - Pokaż czas w minutach zamiast w dniach

r) Enter timetable start times as text (requires time to be in minutes): On/Off - Wprowadź początek rozkładu jazdy (czas) w formacie tekstu (wymaga: Pokaż czas w minutach zamiast w dniach)

s) Ticks per minute: 74 / Ilość tików na minutę

t) Show date with time in status bar: None/Year/Month and Year/ Full date - Pokaż jednocześnie czas i datę

u) Clock offset in minutes: 0 - ? Nie wiem czego tyczy się ta opcja i jaki ma wpływ na grę. - (do uzupełnienia)

w) Grass growth on old tracks: On/Off - Porastanie nieużywanych torów trawą.

2.Konstrukcje

a) Sygnały
- Simulate signals in tunnels, bridges every: 2 tiles - Symuluj semafory kolejowe na mostach i w tunelach
- Maximum number of programable signal changes permitted at once” 256 - Maksymalna dozwolona, jednoczesna ilość zmian statusu programowalnych sygnałów.

b) Traffic lights
- Enable traffic lights: On/Off - Światła sygnalizacji drogowej
- Towns can build traffic lights: On/Off - Pozwól na budowę przez miasta
- Build and remove traffic lights on town roads: On/Off - Pozwól na budowę/usunięcie na drogach należących do miasta
- Length of traffic lights' green phase: 2 - Długość „Zielonej fali”
- Maximum TL consist size: 4 ?
- Maximum distance between two trafficlights for synchronising: 1 tile - Odległość między sygnalizacją dla synchronizacji „Zielonej fali”

3. Pojazdy

a) Serwisowanie
- Enable improved breakdowns: On/Off - Nowe rodzaje awarii
- Pay for repairing: On/Off - Opłata za serwis
- Cost of repairing vehicle: 256 - Koszt naprawy 1/256 - 1/1

b) Pociągi
- Apply weight multiplier to passengers: On/Off - Zastosuj mnożnik wagi dla pociągów pasażerskich
- Use exact date introduction of new vehicles: On/Off - Użyj dokładnej daty wprowadzenia nowych pojazdów (zgodnie z pomysłem autora dodatku)
- Automaticlly managed timetables: On/Off - Automatycznie obliczaj i zarządzaj rozkładami jazdy
- Use timetable to ensure vehicle separation: On/Off - Użyj rozkładów jazdy do automatycznej separacji pojazdów

4. Stacje

a) Obsługa ładunków
- Delivering goods from station to industry: Default/To all industries around - Sposób dystrybucji towarów ze stacji do przedsiębiorstw w zasięgu stacji: Domyślny / Do wszystkich w równej ilości
- Time to wait for cargo (for „wait for cargo” order): 5 (days. Minutes) - Czas oczekiwania na stacji w przypadku wydania polecenia „Czekaj na ładunek”

5. Ekonomia

a) Miasta
- Consumption rates for towns in desert or above snowline - Wartości konsumpcji dla miast w klimacie pustynnym oraz w klimacie zimowym powyżej granicy śniegu
- Use consumption rates for towns: For all towns/For towns in desert or above snowline/Default(Not use) - Włącz tylko dla klimatu pustynnego lub zimowego/ Wyłącz.
- Small town population: 500 - Rozmiary populacji miasta małego
- Medium town population: 1500 - Rozmiary populacji miasta średniego
- Large town population: 7500 - Rozmiary populacji miasta dużego
- Enable „goods” effect for towns: On/Off - Miasto rośnie jeżeli otrzyma „Towary”
- Enable „water” effect for towns: On/Off - Miasto rośnie jeżeli otrzyma „Wodę”
- Enable „Food” effect for towns: On/Off - Miasto rośnie jeżeli otrzyma „Żywność”
- Grow town if at least one cargo delivered: On/Off - Miasto rośnie jeżeli otrzyma przynajmniej jedno z powyższych

- Consumption rates for smal/medium/large towns - Ogólne wartość konsumpcji miast
- Small/Medium/Large Town rate for goods: 1/3/6 - Małych/Średnich/Dużych dla „Towarów”
- Small/Medium/Large Town rate for water: 20/40/60 - Małych/Średnich/Dużych dla „Wody”
- Small/Medium/Large Town rate for foods: 2/10/15 - Małych/Średnich/Dużych dla „Żywności”

b) Town cargo generation factor (less<0<more): 0 - Wartość generowanej przez miasto ilości pasażerów i poczty

c) Minimal distance between Towns: 20 - Minimalna odległość między miastami

d) Increase constrution cost near towns: On/Off - Wzrost kosztów budowy w pobliżu miast

e) Przedsiębiorstwa
- Minimal distance between Industries: 20 - Minimalna odległość między Przemysłem

f) Price multipliers - Mnożniki kosztów podstawowych
- Construction/Clearing - Konstrukcji/Wyburzenia
- Roads/Depots/Stations/Water: 1 - Dróg/Zajezdni/Przystanków/Elementów nawodnych
- Vehicles: 1 - Pojazdów
- Landscape: 1 - Obiektów terenowych
- Maintenance - Utrzymania
- Vehicles: 1 - Pojazdów
- Infrastucture: 1 - Infrastruktury
- Multipiler for terraform/town action/station value: 1 - Mnożnik dla: zmiany terenu/ działalności w mieście/wartości pola stacji

g) Day lenght factor: 1 - Zmiana długości dnia

- Minimum distance between Industires and Towns: 10 - Minimalna odległość między Miastem a Przedsiębiorstwem
- Calculations of rating on the station: Default/With modified vehicle's speed/Allways 100% - Zmiana sposobu oceny jakości usług stacji: Domyślny / Według zmodyfikowanej wartości prędkości pojazdu / Zawsze 100%

6. Rywale

Infrastructure sharing - Współdzielenie infrastruktury

a) Enable sharing of railways/road stops and depots/docks and ship depots/airports: On/Off - Włącz dla pojazdów: Drogowych / Kolejowych / Latających / Wodnych

b) Daily toll for trains 100 per 1000 tons - Dzienna opłata w wysokości 100 dla pociągów, za każde 1000 ton przewożonego ładunku.

c) Stopping/Docking/Terminal fee for/road vehicles/ships/aircraft: 100 per day - Opłata postojowa/przystankowa dla pojazdów: Drogowych/ Latających / Wodnych

- Allow companies in debt to pay sharing fees: On/Off - Pozwolenie firmom posiadającym dług na wyżej wymienione opłaty.

Jak widać jest to znacznie rozbudowana wersja, tu należy wspomnieć że przy tej ilość dodatków można spodziewać się "wyjść do pulpitu", natomiast do tej pory w ciągu prawie roku używania tej wersji w moim przypadku nastąpiło to zaledwie dwa razy. Niemniej jednak zapisujcie często.

Linki:
Dostępne wersje i Post Otwierający Temat: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=66892
Wielkie Lotniska: Dawnload

Sugestie, pytania mile widziane, jeżeli coś pominąłem będę wg. uwag edytował OP, jeżeli nie wiecie gdzie znaleźć jakąś opcję również piszcie, może zrobi się z tego Faq. Jeżeli temat jest w złym miejscu proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam
Kiszony

Edit do Edit: EditTongueoprawki; Uzupełnione info
Ostatni Edit: Sekcja IV.
#2
5. Maksymalna wartosc jaka mozna ustawic?

//jestem ciekaw ile osób gra na tej wersji.
#3
(01-02-2015, 16:10)Kiszony napisał(a): Wszystkie linki zamieszam poniżej opisu.
#4
52. Semafory, można budować również na mostach.

Dlaczego banki wywala mi poza miasta?
   
#5
(01-02-2015, 19:04)Rysh napisał(a): 5. Maksymalna wartosc jaka mozna ustawic?...

Zakres to 1 - 255 czyli rok w grze, można maksymalnie wydłużyć do około 64 godzin czasu rzeczywistego

(01-02-2015, 19:09)showman napisał(a):
(01-02-2015, 16:10)Kiszony napisał(a): Wszystkie linki zamieszam poniżej opisu.
poprawione, Dzięki Smile

(02-02-2015, 20:01)Rysh napisał(a): 52. Semafory, można budować również na mostach.

Dlaczego banki wywala mi poza miasta?

Ad 1. 9. Sygnały na mostach i w tunelach - (poprawione na semafory/ kolejowe)

Ad. 2. Odległość między miastami a przedsiębiorstwami i odległość między przedsiębiorstwami - (31. Minimalna...) - sprawdź Ustawienia Zaawansowane
Kategoria: Patches settings
Typ: Wszystkie typy ustawień
Wyszukanie po frazie:"between"

Dwie ostatnie opcje domyślne ustawienia to 20 i 10, w moim przypadku jest to ustawione na 40 i 60 ale mam obecnie pięć różnych setów budynków w tym ECS Houses 1.1.2, który pozwala stawiać banki w każdym mieście dopiero powyżej/ około 2500 mieszkańców i może do tego czasu miasto zdąży się rozrosnąć. Gram bardzo mocno zmodyfikowany scenariusz ze skryptem od McZapkie i może być też tak, że w jakiś sposób ten skrypt ogranicza te ustawienia, stawiam jednak na ECS, przetestuję i opiszę wynik. - (uzupełnione info w opisie)

Pozdrawiam
Kiszony
#6
(01-02-2015, 16:10)Kiszony napisał(a): 13. Więcej dodatkowych rozkazów w „warunkowym skoku poleceń” - Czekający ładunek;Akceptowany Ładunek; Wolne miejsce na stacji; Ilość razy wyrażoną w procentach
Możesz mi napisać jak mogę to ustawić? Próbuję od chyba 2-3 kwadransów i nie mogę tego uruchomić.
Chciałbym aby pociąg opuszczał stację, jeśli inny z takim samym rozkładem wjedzie na stację.
Za każdym razem dostaję błąd, jednak on mi nic nie mówi.
   
#7
(02-02-2015, 21:59)Rysh napisał(a):
(01-02-2015, 16:10)Kiszony napisał(a): 13. Więcej dodatkowych rozkazów w „warunkowym skoku poleceń” - Czekający ładunek;Akceptowany Ładunek; Wolne miejsce na stacji; Ilość razy wyrażoną w procentach
Możesz mi napisać jak mogę to ustawić? Próbuję od chyba 2-3 kwadransów i nie mogę tego uruchomić.
Chciałbym aby pociąg opuszczał stację, jeśli inny z takim samym rozkładem wjedzie na stację.
Za każdym razem dostaję błąd, jednak on mi nic nie mówi.
To co wskazujesz to 38. Dodatkowe rozkazy „opuść stację jeżeli", - najwidoczniej w wersji .182 naprawili bug, nie mogę znaleźć więcej info o tym co to za bug, nie wykluczone że to ten, który wskazałeś, warunkowy skok poleceń działa jak należy.
#8
Faktycznie, skompilowałem wersję nowszą i bez problemu udało się ustawić dodatkowy rozkaz - a już myślałem, że nie potrafię sobie z tym poradzić.
Jest też troszkę błędów, które można wychwycić po niedługim czasie gry.
#9
Szybki test, ECS Houses 1.1.2 byłby rozwiązaniem problemu banków.
   
#10
Nie tylko banków, ale też żywności w temperate.

PS. skrypt nie jest w stanie ominąć ograniczeń z newgrf dotyczących restrykcji budowy.

PS2 właśnie testuję Spring Patch Pack 183 na serwerze, z włączonym współdzieleniem infrastruktury oraz cargodist.
Bardzo ciekawa opcja. Np. pasażerowie się przesiadają z pojazdu firmy A do pojazdu firmy B.
Wydaje mi się, że to byłoby przydatne do mojej mapy 2048x2048, bo ogarnięcie całej mapy przez jedną osobę jest bardzo trudne,
a tak to można kooperować, np. dostarczać jedne surowce w zamian za inne.
#11
Czy działa wam autoreplace? U mnie wywala serwer, zarówno wersja 143 jak i 183.
#12
(06-02-2015, 22:49)McZapkie napisał(a): Czy działa wam autoreplace? U mnie wywala serwer, zarówno wersja 143 jak i 183.

Na pewno nie działa między różnymi setami (PKP 2.0<>Czech railways Extra 1.1), działa w pewnym stopniu między różnymi setami pojazdów drogowych, problem z EN57 myślę że jest znany. Mało na Multi zaglądam.

Edit: McZapkie popytaj takiego Pana Logital82, na angielskim forum odnośnie konfiguracji serwerowej, może będzie w stanie pomóc.
#13
Jeszcze nie grałem ale opis jest obiecujący. Jak jest naliczana należność za dzielenie infrastruktury? I czy spowolnienie czasu działa jak należy? Tej opcji chyba najbardziej w OTTD brakuje...

W wątku o patchu na 17 stronie jest mowa o wersji 192 ale nie widzę linka do ściągnięcia wersji na Windows.
#14
Wisi na dropboksie - pierwszy post w tamtym temacie, "The download directory with all previous released versions is here."
Konkretniej, folder znajduje się tutaj: klik
#15
(07-02-2015, 11:23)FrontierPharmacist napisał(a): Jeszcze nie grałem ale opis jest obiecujący. Jak jest naliczana należność za dzielenie infrastruktury? I czy spowolnienie czasu działa jak należy? Tej opcji chyba najbardziej w OTTD brakuje...

W wątku o patchu na 17 stronie jest mowa o wersji 192 ale nie widzę linka do ściągnięcia wersji na Windows.

Infrastruktura w opcjach wszystko do ustawienia.
1.Rywale
-Infrastructure sharing
-Enable sharing of railways/road stops and depots/docks and ship -depots/airports: On/Off
-Daily toll for trains 100 per 1000 tons
-Stopping/Docking/Terminal fee for/road vehicles/ships/aircraft: 100 per day
-Allow companies in debt to pay sharing fees: On/Off

Zmienna długość dnia hmm wg mnie działa jak powinna działać, problem może się pojawić w momencie gdy będziesz miał więcej ludności na stacji niż aktualnie w mieście, dlatego pamiętaj że zmieniasz też ilość produkowanego towaru przez miasta na wartość ujemną pkt.10 Wartość -2 powinna wystarczyć do długość dnia o wartości około 50.

2.Ekonomia
-Miasta
-Town cargo generation factor (less<0<more): 0

(Nie miałem czasu jeszcze zabrać się za tłumaczenie).

Wersja 2.2.192 jak w poście wyżej (Dzięki qamil)

Pozdrawiam
Kiszony
#16
Poważnie nie ma 32-bitowej wersji na Linuxa?
#17
(09-02-2015, 20:15)niemiec napisał(a): Poważnie nie ma 32-bitowej wersji na Linuxa?

Jeżeli umiałbym kompilować i posiadał 32 bitową wersję Linuxa już dawno by była Smiley2
#18
(10-02-2015, 00:54)Kiszony napisał(a):
(09-02-2015, 20:15)niemiec napisał(a): Poważnie nie ma 32-bitowej wersji na Linuxa?

Jeżeli umiałbym kompilować i posiadał 32 bitową wersję Linuxa już dawno by była Smiley2
Wirtualna maszyna Tongue

@niemiec, skompiluj sobie chociaż raz źródełka sam Wink
#19
To ja już wolę przez Wine pograć...
#20
Mnie interesuje współdzielenie trakcji dwóch firm w grze Smile To by było dobre ostatnio pAter mi wspominał, że coś takiego istnieje tylko gdzie znaleźć tego grf'a jeżeli istnieje chciałbym go protestować Smile Macie może linka? btw. patch fajny niezła zabawa w singlu Wink


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości