Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne Mapa Polski (McZapkie) 2048x2048
#21
To białe to puste napisy?
Wygląda na to, że posiadasz jakąś starą wersję, która robiła napisy nawet gdy ich nie było (sam przecinek przed W).
Najnowsza wersja console_cmds.cpp jest tu:
http://www.tt-forums.net/download/file.p...c020f3ee1e

Oprócz "import_land" posiada ona także komendy "industry_list" oraz "object_list" które pokazują listę identyfikatorów przemysłu i obiektów (oraz opcjonalnie informacje o newgrfach użytych), przydatne np. w przypadku FIRS aby wiedzieć na jaki Id zmienić.
#22
(25-03-2015, 00:09)McZapkie napisał(a): skompilowaną wersję openttd 1.5.x z podmienonym plikiem console_cmds.cpp (patrz wątek w linku powyżej)

(02-04-2015, 12:53)McZapkie napisał(a): Wygląda na to, że posiadasz jakąś starą wersję, która robiła napisy nawet gdy ich nie było (sam przecinek przed W).
Najnowsza wersja console_cmds.cpp jest tu:
http://www.tt-forums.net/download/file.p...c020f3ee1e

Najwidoczniej, ciężko się połapać która wersja jest najnowsza.

Testowane na najnowszej wersji 1.5.0? Czy na pewno wystarczy tylko podmiana console_cmds.cpp?
#23
Może ja nie rozumiem czegoś, może ja głupi jestem. Wykonuję wszystko wg Twojego posta.
   
#24
Rysh, jeśli chodzi o te zalane mosty, to był błąd z mojej strony, najpierw trzeba wczytać rzeki, lasy i skały, potem obiekty i miasta, inaczej rzeki mogą pozalewać miasta. Poprawiłem.

Dopisałem też aktualne linki do pierwszego posta z wątku http://openttd-polska.pl/Temat-Inne-Narz...istych-map aby nie było pomyłek.
Obecnie wystarczy console_cmds.cpp, ponieważ jest możliwość wczytania rzek z pliku txt oraz konwersji bitmapy na txt.
Wcześniej używałem dodatkowo zmodyfikowanego landscape.cpp aby generowane rzeki były szersze, ale to już nie jest potrzebne.

PS. przygotowałem też wersję przemysłu statyczną, czyli bez potrzeby wsparcia skryptu TileLabel.
#25
Dziękuję potestuje w dniu jutrzejszym, zobaczymy co tam powstanie.

Jakie są przeciwwskazania aby zrobić z tego co dałeś mapę 4096x4096?
Oraz dlaczego niektórych rzek nie generuje? Np. Bugu jako rzeki granicznej Polska/Białoruś?
#26
Większy rozmiar nie sprawdzałem, ale chyba by działał, aczkolwiek lepiej byłoby wygenerować nowa bitmapę wysokości na podstawie tego co Pater przygotował.
Inaczej zbyt szerokie będą doliny rzek i rozmyte góry.

Z rzekami miałem problem taki, że były albo za szerokie, albo za wąskie, wybrałem to drugie i wtedy mniejsze rzeki zniknęły.
Mówię o tych wczytywanych z pliku. Generowane zazwyczaj płynął w przygotowanych korytach, ale czasem "błądzą" i płyną w przeciwną stronę (jak jest na nizinie).

W paczce jest bitmapa z rzekami, można ją poprawić i wygenerować nowy plik txt za pomocą stronki aDe.
#27
Mogę prosić o prt screena ustawień NuTracks (dla mapy pl2096m) bo niestety przypadkowo zresetowałem je sobie.
#28
Obecnie używam tych:
Kod:
444A5401|B9E9E16F258B32DC91E8BABEF037AFA7|nutracks-r247\nutracks.grf = 1 2 5 1975 0 0 71 111 151 191 231 56 56 37 20 14 14 9 20
Jakie były poprzednio nie jestem pewien.
#29
Na prośbę Rysha na potrzeby 'tutejszego' serwera testowego zrobiłem wersję mapy Polski w klimacie umiarkowanym,
ze starym setem drogowym i polskimi budynkami, zaczynająca się od 1930:
http://149.156.194.203/~mczapkie/Train/T...8t1930.zip
Mapa posiada standardowy mechanizm wzrostu miast, skrypt służy tylko do dostawiania nowego przemysłu.
Lista potrzebnych newgrf (wszystkie on-line):
Kod:
was_world_airliners_set-0.1
nutracks-r247
polish_tram_set_by_sojita-11
industrial_stations_renewal-1.0.2
polish_pkp_set_2.0-2.0.11
betabridges-0.5
hungarian_stations-1
hungarian_stations_2-1
dutch_stations_set-1.0.0alpha
manpower_ogfxindustries-2.1
polish_road_set-5\plroadsetv5w.grf
polish_buildings_set-1.4.0
fish_2-2.0.2
basecosts-5.0
#30
Witam,
zawsze gdy startuję grę z Twoim scenariuszem wyrzuca mi błąd taki jak w załączniku na screenie. Jest na to jakaś rada? Wnioskuję, ze nie działa skrypt budujący nowe zakłady tak?

Dodam, że jest to nowa wersja Twojej mapy pl2048t1930.


Załączone pliki Miniatury
   
#31
Potrzebujesz, tak jak na obrazku, biblioteki GS "SuperLib for NoGo" wersja 38, jest do ściągnięcia online (sprawdź dodatki on-line) z poziomu gry.
#32
Planuję w ten weekend zrobić nową edycję mapy (poprawione manpower itp).
Ponieważ niektóre osoby narzekały na brak niektórych miejscowości, proszę aby się zgłosił tu ktoś z zamiarem poprawienia tego, tzn:
http://tinyurl.com/lffgspm tu znajduje się plik txt, w którym są miejscowości,
S,1, oznacza małe miasto wojewódzkie (to dawne z lat 70)
S,0, oznacza małą miejscowość, zawsze jest na mapie
V,1, oznacza małą miejscowość losowo pojawiającą się w każdej edycji.
Jak dostanę poprawiony plik w którym np. wszystkie miasta powiatowe mają S,0 zamiast V,1
to się one pojawią w nowej edycji mapy. Nie chciałbym jednak aby było tego zbyt gęsto, skrypt wtedy wolno działa.

EDIT: poprawiony link do pliku.
#33
witam:-) mógłby ktoś podpowiedzieć jak, gdzie lub z kąd zacząć bo prubuje i mi nie wychodzi i nie mam pomysłu gdzie zacząć wozić i co... . Wiem ze to troche nie do tematu ale może ktoś coś podpowie. Pozdrawiam.
#34
Chciałbym Ci coś poradzić ale w mojej opinii w obecnej odsłonie Mczapkie przykręcił śrubę na tyle, że serwer stał się niegrywalny. Czy w ostatnim czasie komuś udało się na experimentalu zbudować coś więcej, niż kilka linii balansujących na granicy opłacalności?
#35
Nie kojarzę, abym coś podkręcał Smile
To raczej Rysh podkręcił 2x ogólny poziom cen i kosztów, ale to się tyczy mapki która była na serwerze 1.5.0 testowym, nie sprawdzałem jak jest po restarcie).
W oryginalnej mapce koszty amortyzacji i konstrukcji są średnie, jeśli ktoś ma problemy, to może je śmiało obniżyć w ustawieniach finansów do małych.
Przy okazji zwracam uwagę, że transport pasażerski, z uwagi na zbalansowane gry, jest mało dochodowy, ale potrzebny do rozruszania produkcji przemysłowej (np. kopalń).
#36
http://www.speedyshare.com/xVU58/miasta.txt

Miasta powiatowe jako stałe.
Ważnym miastem do dodania jest Sopot którego nie ma nawet na liście miast.
Poza tym trzeba coś zrobić by niektóre z większych miast pojawiały się rzeczywiście większe tj nawet koło 4 tys mieszkańców a nie poniżej tysiąca.
#37
(26-04-2015, 12:37)McZapkie napisał(a): Nie kojarzę, abym coś podkręcał Smile
Ale Manpower sporo się zmienił Smile Bez dostarczania katalizatorów produkcji oraz odbierania wyprodukowanego towaru wydajność przedsiębiorstw jest bardzo mała. Żeby je rozruszać trzeba stworzyć rozległą sieć połączeń, nie wystarczy już "maksowanie" jednej linii. Jest to fajne założenie ale dość trudne do spełnienia na tej mapie - odległości są duże, początkowej gotówki starcza na jedną, góra dwie linie a kredyt to zabójstwo. Sztuką jest zarobić na wymianę pojazdów po 20 latach Smile
#38
(27-04-2015, 08:42)FrontierPharmacist napisał(a):
(26-04-2015, 12:37)McZapkie napisał(a): Nie kojarzę, abym coś podkręcał Smile
Ale Manpower sporo się zmienił Smile Bez dostarczania katalizatorów produkcji oraz odbierania wyprodukowanego towaru wydajność przedsiębiorstw jest bardzo mała. Żeby je rozruszać trzeba stworzyć rozległą sieć połączeń, nie wystarczy już "maksowanie" jednej linii. Jest to fajne założenie ale dość trudne do spełnienia na tej mapie - odległości są duże, początkowej gotówki starcza na jedną, góra dwie linie a kredyt to zabójstwo. Sztuką jest zarobić na wymianę pojazdów po 20 latach Smile
Nie oszukujmy się, w realu też łatwo nie ma Wink
#39
Jest nowa wersja mapy zrobiona z myślą o serwerze 1.5.0:
http://149.156.194.203/~mczapkie/Train/T...8t1924.zip

Miasta są z pliku przygotowanego przez MPK Lublin (dodałem też Sopot o którym zapomniał) plus trochę małych losowych.

Na mapie jest to co zwykle, z tym że jest nowa wersja 25 manpower, dołożyłem też set węgierskich ciężarówek (Hungarian_Truck_Set-3L, dostępny online), ponieważ polski stary set nie obsługuje niektórych towarów na mapie.
Do działania mapy potrzeby jest skrypt RenewedCityGrowth-TileLabelIndustry (dostępny w powyższym linku).
Skrypt ten buduje przemysł (i miasta) w trakcie gry, a także kontroluje wzrost miast (aby rosły, trzeba regularnie dostarczać odpowiednie ilości pasażerów i poczty, a dla dużych miast również inne towary).

Nutrack są ustawione na 4 typy: 60, 120, 180 i 240. Dzięki temu najszybsze tory nie są koszmarnie drogie, jak w przypadku 5 typów.
Uwaga: basecosts są skalibrowane dla ustawień trudności średnich.
Statki mają zmniejszoną prędkość, aby je zbalansować w stosunku do innych środków transportu wymagających kosztownej infrastruktury.
Koszt budowy lotniska zwiększony oraz eksploatacji samolotów zwiększony - to wraz z kosztami utrzymania lotnisk raczej dobrze balansuje resztę, zresztą samoloty są dostępne dopiero od lat 60tych.
Koszty niwelacji są ustawione tak, aby zrobienie "rampy" (kratka w ógrę/dół) było w rozsądnym zakresie finansowym, "wykop" przez wzniesienie płaskie był 3x droższy niż tunel, a wykop w poprzek dużych gór był bardzo kosztowny (50 mln funtów za dziurę w Tatrach to chyba zaporowa cena).
#40
Error przy starcie świeża gra

   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości