Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postulaty do ustawień serwera # PKP Set+CargoDist # - Dyskusja
#1
Witam
Już parę ładnych wieczorów (i nocy) gram na owym serwerze (# PKP Set+CargoDist # - klimat umiarkowany) więc wyrobiłem sobie pewne spostrzeżenia i sugestie, które chciałbym tu poruszyć dla poprawienia ogólnej "miodności" rozgrywki.

Po pierwsze - ustawienie gęstości fabryk i surowców , uważam, że przy obecnych ustawieniach jest po prostu bezsensownie tego wszystkiego tu za dużo. Gdzie nie spojrzysz na mapę pełno wszystkiego co zupełnie odbiera satysfakcję z pierwszej fazy rozgrywki jakim powinno być po prostu zaplanowanie pierwszych inwestycji czyli pooglądanie mapy, wybranie punktu startu, rozplanowanie pierwszych tras itd ... sami wiecie ... ustawienie obecne chyba jest po prostu dla jakichś bezmózgowców, którzy bez zastanowienia mogą sobie zbudować dwie stacje byle gdzie , połączyć linią kolejową i spokojnie czekać na kasę .... no trochę chyba nie o to chodzi ... a już totalnym bez sensem według mnie jest pojawienie się przy krańcach mapy w późniejszej fazie gry masy platform wiertniczych (plus duże ilości rafinerii, które są niemal wszędzie) co totalnie rujnuje satysfakcję z gry (bo jest to łatwa maszynka do nabijania dużej ilości kasy) - wiec postulat zmniejszyć o duuużo zagęszczenie przemysłu ! Na dużej mapie jakie się generują, na pewno dla wszystkich grających wystarczy ciekawych opcji połączeń, będą tylko musieli ... troszkę bardziej pomyśleć !

Sprawa druga - zróżnicowanie terenu. Grając którąś tam grę z rzędu robi się powoli nudno bo mapa de'fakto wciąż jest podobna i łatwo się buduje linie w każdym kierunku. Postuluje o bardziej urozmajcony krajobraz, obfitujący w więcej wody i rzek . Przy tak dużej mapie miłośnicy budowania tylko kolejek na płaskim terenie na pewno znajdą swój kąt, a miłośnicy wykorzystywania również statków i budowania (a wcześniej planowania !!!) efektownych mostów byliby też usatysfakcjonowani !
A najlepiej można by zrobić dla urozmajcenia tak, że byłyby na zmianę 3 ustawienia terenu po resetach serwera. A więc najpierw byłby teren pagórkowaty z małą ilością wody (jak obecnie), potem (po resecie serwera) teren z większą ilością jezior i rzek, a potem (po następnym resecie) , jako trzeci, teren typu archipelag dużych wysp ... i tak na zmianę, żeby po prostu nie było nudno ... a na pewno by to uatrakcyjniło rozgrywki.

No i sprawa trzecia - czas działania serwera , proponuje tu dla naszego zdrowia moi gracze , bo sami wiecie jaka ta gra potrafi być wciągająca Smile rewolucyjną zmianę ... aby ograniczyć działanie serwera w nocy ! tak, tak aby go po prostu wyłączać o jakiejś porze późno w nocy i z zapisanym stanem rozgrywki odpalać dopiero rano ... dlaczego ... no bo normalnie jak człowiek przyjdzie z pracy / uczelni późnym popołudniem przyłączy się do serwera, który powiedzmy na nowo niedawno wystartował, pogra parę godzin do ok 24 .... no potem trzeb się trochę wyspać ... to jak rano się wstanie to przeważnie już wszystkie pociągi są "zakleszczone" lub nadają sie do totalnej wymiany, a my jesteśmy z kasą na dole albo ...już naszej firmy nie ma ( no i ten wk....rw ... że całe wieczorne ustawianie kolejek poszło na darmo ... ) Można oczywiście siedzieć przez całą noc przed kompem i doglądać, i budować, i pilnować swojego "interesu" ale ... po kilku takich nocach padamy na twarz w robocie czy uczelni .... i o szkodach na zdrowiu nie wspomnę !!!
A przecież chciałoby się dograć grę do końca .... przejść przez wszystkie lata i cieszyć się nowymi pojawiającymi się pojazdami ... no ale przy serwerze chodzącym 24 godziny non stop się fizycznie nie da !!! Więc gorący postulat - obowiązkowa przerwa od 24 do no 8 rano !!!! dla naszego zdrowia i satysfakcji z gry ! ( z doświdczenia siedzenia po nocach wiem, że i tak już po 1 w nocy prawie nikogo nie ma, czasem ale rzadko 1 - 2 graczy się znajdzie ... )

To tyle ... teraz proszę o rzeczową dyskusję !
Pozdrawiam wszystkich miłośników TTD !
#2
Przyznaję, że m.in. dlatego przestałem grywać na serwerach, bo wkurzające było, gdy założyłem firmę, pograłem do 1-2 w nocy, a następnego dnia zastawałem już tylko zarastające przestrzenie po stacjach...
Odnoszę jednak wrażenie, że rozgrywka online zwyczajnie nie jest dla takich typów jak my, którzy mają maksymalnie 2-3 godzinki dziennie na złapanie oddechu. Trzeba w nią zainwestować trochę wolnego czasu... Wink
#3
Zagrałem trochę na tym serwerze i mam następujące spostrzeżenia:
- brakuje grafik stacji - Industrial_Stations_Renewal-1.0.0
- można dodać ładniejsze statki - redFISH-0.1 (aby nie były zbyt groźne t tylko do żeglugi śródlądowej)
- ewentualne stacje pasażerskie - Japanese_Stations-3.4 (chyba mają najładniejsze wiaty)

Ogólnie to rozgrywka mi się podoba. CargoDist sprawia, że pasażerowie dostają człowieczeństwo i sami chcą podróżować do różnych miejsc.
#4
Ja jestem za dodaniem industrial station renewal i dutch stations... moje ulubione Smile oraz za pauzowaniem serwera na noc. wtedy może by pograł.

Edytuję: tocznet dodaj ankietę do tematu.
@down: to może chociarz chips stations dla towarów.
#5
Kiedyś pojawił się pomysł, aby serwer PKP umożliwiał budowę dużych magistrali kolejowych. Stąd wiele przedsiębiorstw obok siebie.

Są tacy, którzy lubią zarwać nockę i grać. Nie ma nikogo, to automatycznie włącza się pauza.

Generalnie wychodzimy z założenia, że im mniej dodatków tym lepiej. PKP ma być z polskim klimatem, także wszelkie upiększenia stylizowane na innych krajach na pewno odpadają.
#6
(25-06-2014, 09:34)TadeuszD napisał(a): Przyznaję, że m.in. dlatego przestałem grywać na serwerach, bo wkurzające było, gdy założyłem firmę, pograłem do 1-2 w nocy, a następnego dnia zastawałem już tylko zarastające przestrzenie po stacjach...
Mam dokładnie te same odczucia i spostrzeżenia, o konieczności pauzowania serwera w nocy już kiedyś pisałem,
niestety nie ma na razie takiej opcji, aby to automatycznie robić.
Jedyne rozwiązanie to dać
Kod:
min_active_clients = 2
Bez tego zawsze będzie albo "wyścig zbrojeń"
- zostają dwie osoby które walczą do upadłego, bo żadna nie chce się wylogować pierwsza bojąc się że tamta zdobędzie przewagę w czasie jej nieobecności,
albo wredny lub roztrzepany użyszkodnik zostawia klienta on-line na całą noc i nazajutrz wszystkie inne firmy szlag trafia.
Gdyby serwer pauzował poniżej 2 klientów, to po pierwsze nie dochodziłoby zazwyczaj do takich sytuacji jak powyżej,
a po drugie, mając możliwość zalogowania do zapauzowanego serwera,
można by uporządkować rozkłady jazdy itp sprawy, na które nie ma czasu, gdy czas goni.
Niestety admini boją się wprowadzić takiej opcji, jakoby odstraszyłoby to graczy.
Moim zdaniem niepotrzebnie - z tego co widzę, często jest komplet.
Tytułem próby jeden serwer można by tak ustawić.

(25-06-2014, 13:14)niemiec napisał(a): Kiedyś pojawił się pomysł, aby serwer PKP umożliwiał budowę dużych magistrali kolejowych. Stąd wiele przedsiębiorstw obok siebie.
No to chyba na odwrót powinno być?
Ja np. na mapie 2096x512 ustawiam industry_density = 2 oraz custom_town_number = 24 co wymusza budowanie konkretnych magistrali.

Odnośnie dodatków, to IRS jest bardzo przydatny, nie chodzi tu o to że ładnie wygląda, ani nawet o to, że łatwo rozróżniać do czego służą poszczególne stacje, ale przede wszystkim ma możliwość pokazywania, ile na stacji stoi towaru.
#7
(25-06-2014, 13:18)McZapkie napisał(a): Ja np. na mapie 2096x512 ustawiam industry_density = 2 oraz custom_town_number = 24 co wymusza budowanie konkretnych magistrali.

Na mój gust, to te ustawienia są na odmianę zbyt skąpe. Wink

Zgadzam się natomiast co do ISR. Grafiki w ISR są na tyle uniwersalne, że swobodnie mogą robić także za "polskie klimaty". W każdym razie, lepszy jakikolwiek dodatek niż ładowanie węgla na stacji o typowo pasażerskim wyglądzie...
#8
Ja osobiście uważam, że redFISH-0.1 (z parametrem "tylko żegluga śródlądowa" idealnie pasuje do rodzimych klimatów. Zestaw ten ma barki najbardziej podobne do tych spotykanych w Polsce. Na pewno lepiej pasują do pociągów niż te oryginalne.
http://fotowrzut.pl/tmp/upload/LK1IKLH97F/1.jpg

Również jestem za holenderskimi stacjami (całkiem o nich zapomniałem). Wyglądają jak te zwykle spotykane w Polsce.
#9
Wracając do pauzowania gry w nocy, to dzięki niejakiemu Mama udało się skutecznie przetestować
przesyłanie komend z crontab poprzez screen do konsoli openttd -
tak więc na moim serwerze eksperymentalnym już mi działa automagiczna cisza nocna 24:00 do 8:00 Smile
#10
(25-06-2014, 23:53)McZapkie napisał(a): Wracając do pauzowania gry w nocy, to dzięki niejakiemu Mama udało się skutecznie przetestować
przesyłanie komend z crontab poprzez screen do konsoli openttd -
tak więc na moim serwerze eksperymentalnym już mi działa automagiczna cisza nocna 24:00 do 8:00 Smile

No to jesteś CUDOWNY !!! Big Grin

To teraz robimy ankietę !!!! (na razie na wyłączanie serwera na noc) ... i to szybko bo !!! ... bo jest pierwsza w nocy, a mnie znów "przylepiło" do kolejek Big Grin

PS
Na inne punkty zrobimy ankietę trochę później bo czekam jeszcze na jakieś wypowiedzi ..ale widzę że ciut większa część popiera moje pomysły ... z dyskusji też widać wyraźnie, że dodanie nowych dodatków szczególnie ISR oraz tego z tymi stateczkami rzecznymi to byłaby super sprawa (i co postuluje admin serwera byłby przy tym zachowany klimat Polski)
#11
Jest tylko jescze jeden maly problem gdyz po wczytaniu save wszystkie firmy sa bez hasla wiwc godzina 8.01 ktos wpada sobie do Twojej firmy zaklada haslo i tak czy inaczej tracisz dorobek swojej gry.

Tak w ogole to jestem przeciw pauzowaniu czy tez wylaczaniu serwa na noc gdyz moim zdaniem wtedy sie najlepiej gra gdyz nie ma stada noobow co umieja tylko psuc i przeszkadzac a zostana sami dobrzy i wytrwali gracze. Pamietam niejedna zarwana nocke bo jeszcze tylko ta kopalnie i jezcze tylko 5 min i jeszcze tylko...
#12
Wcale niegłupia była opcja z biggerami - jeden startował o 10, drugi o 18. Kto lubi nocne sesję startuje o 18, kto dzienne o 10 rano. Każdy wiedział kiedy może wbić się na nową grę, wtedy też zwykle znajdowało się kilku chętnych do gry. Teraz mi się narzuciła myśl, którą można by jakoś przenieść na oficjalne serwery: granie "sesjami", czyli dajmy na to: start serwera o 18, działa przez 6 godzin i wyłączenie na noc, później kontynuacja gry następnego dnia o tej samej porze, i tak od poniedziałku do czwartku. W piątek nowa mapa i przedłużona o dwie godziny sesja weekendowa (8 godzin od 18). Równolegle do tego mogłaby iść sesja dzienna, od 9 do 15 lub 17.

Czyli: na serwerze przez tydzień toczą się równolegle 4 gry, każda trwa w sumie 24 godziny (w czasie openowym koło 100 lat, czyli w sam raz na rozgrywkę na PKP Secie Smile). Serwer ma swój "rozkład jazdy" w takiej formie:

GRA #1
Poniedziałek (9:00 - 15:00, 1950 - 1975)
Wtorek (9:00 - 15:00, 1975 - 2000)
Środa (9:00 - 15:00, 2000 - 2025)
Czwartek (9:00 - 15:00, 2025 - 2050)

GRA #2
Poniedziałek (18:00 - 24:00, 1950 - 1975)
Wtorek (18:00 - 24:00, 1975 - 2000)
Środa (18:00 - 24:00, 2000 - 2025)
Czwartek (18:00 - 24:00, 2025 - 2050)

GRA #3
Piątek (9:00 - 17:00, 1950 - 1985)
Sobota (9:00 - 17:00, 1985 - 2010)
Niedziela (9:00 - 17:00, 2010 - 2045)

GRA #4
Piątek (18:00 - 2:00, 1950 - 1985)
Sobota (18:00 - 2:00, 1985 - 2010)
Niedziela (18:00 - 2:00, 2010 - 2045)

Dla mnie opcja idealna, bo nie lubię siedzieć przy openie zbyt długo na raz (nawet te 6 godzin to sporo Wink), a można wtedy bez przeszkód "przejść" całą drogę rozwoju. Samo wyłączanie na noc nie do końca rozwiązuje problem: serwer wyłączony o 24, ale jeśli nie mogę grać od 8 rano (praca, szkoła, cokolwiek) a będzie wtedy grał ktoś inny, znów po powrocie firmy nie zastanę, a nawet jeśli to będzie miała przestarzały tabor, a reszta graczy o wiele bardziej rozbudowane trasy. Tylko czy taki "rozkład jazdy serwera" jest technicznie możliwy do wykonania?
#13
Do spraw technicznych niech się Mysza albo Rysh wypowie. Na razie możemy się zająć configiem. Rzucać propozycje do ankiety.
#14
Bardzo podoba mi się propozycja qamila odnośnie codziennych sesji 6 godzinnych danej gry w tygodniu i w weekendy po 8 h . W sumie to byłoby faktycznie najlepsze rozwiązanie ... bo w tygodniu faktycznie jak serwer startowałby po nocnej przerwie rano o 8 to normalny śmiertelnik i tak się na niego nie zaloguje koło tej godziny pograć, bo musi iść do ... pracy lub szkoły ... więc sesyjne ustawienie gry partiami po 6 ha dziennie o ustalonej porze to najlepsze rozwiązanie !!!

Pozdrawiam
#15
Jestem za a nawet przeciw ale bardziej za Big Grin może w końcu polubiłbym granie online Smile
#16
Skoro już chcecie to tak podzielić(co zapewne nie będzie możliwe bo raz gra 10 osób a raz 0) to 1 sesja powinna być tylko weekendowa.
#17
(26-06-2014, 19:30)MPK Lublin napisał(a): Skoro już chcecie to tak podzielić(co zapewne nie będzie możliwe bo raz gra 10 osób a raz 0) to 1 sesja powinna być tylko weekendowa.

Właśnie chcemy to tak podzielić aby uzyskać większą frekwencję stałych (często doświadczonych) graczy , których normalnie zniechęca zaczynanie gry na serwerach bo wiedzą, że jej nie skończą ... z powodów ujmując to ogólnie "obowiązków życiowych". A jak będą mieć możliwość podłubania przy swojej grze codziennie, o w miarę stałej porze, z większą możliwością doprowadzenia rozgrywki do końca, to na pewnie niejeden powróci do grania on-line. Jak ten system rozgrywek się sprawdzi na tym jednym serwerze ... to myślę, że nie będzie żadnych oporów wprowadzić go już na innych ... bo chyba adminom zależy na większej frekwencji graczy na swoich serwerach ....
PS
Ankietę w tej sprawie zamierzam zamieścić już w ten weekend Smile
#18
Tak jak niemiec wcześniej pisał najpierw na ten temat niech się wypowie Mouse albo Rysh, oni zajmują się sprawami technicznymi serwera i w ich kwestii jest czy takie coś jest możliwe do wykonania oraz czy będą mieli czas na wykonanie tego, więc wstrzymaj się z ankietą aż zobaczymy opinię któregoś z nich.
#19
Jest to do wykonania, tylko wtedy będzie problem z autoloaderem...
#20
(27-06-2014, 17:06)Mouse napisał(a): Jest to do wykonania, tylko wtedy będzie problem z autoloaderem...

tzn ... ? coś dokładniej proszę ... Smile


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości