Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postulaty do ustawień serwera # PKP Set+CargoDist # - Dyskusja
#21
(26-06-2014, 06:30)showman napisał(a): Jest tylko jescze jeden maly problem gdyz po wczytaniu save wszystkie firmy sa bez hasla


Istnieje patch, który zapamiętuje hasła do firm

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=59368
#22
(28-06-2014, 15:45)Mama napisał(a):
(26-06-2014, 06:30)showman napisał(a): Jest tylko jescze jeden maly problem gdyz po wczytaniu save wszystkie firmy sa bez hasla


Istnieje patch, który zapamiętuje hasła do firm

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=59368

No byłoby to straszne niedopatrzenie ze strony twórców gry jakby tak było rzeczywiście ... no to jeden problem rozwiązany ... teraz chłopaki admini konfiguracja sesyjna ... rozumiem że juz pracujecie nad odpowiednimi skryptami ... ? Smile
#23
Czy po nałożeniu tego patcha klient też musi być spatchowany? Tzn czy zmienia to numer wersji.
#24
Nie zmienia wersji,
klient bez zmian,
testowalem - dziala,
trzeba ustawic opcje network.save_password
#25
A ktoś już testował sesyjne ustawienie serwera ? Gram właśnie na testowym serwerze od Zapkiego ... może on by się poświęcił i to tam wdrożył na próbę ? Wink Przerwa nocna już u niego działa Big Grin
#26
Nie mam czasu bo wyjeżdżam na parę dni.
A co co chodzi z tym sesyjnym?
Przy okazji - czy da się tak ustawić, aby po resecie wymuszonym datą, startowała mapa z pliku a nie losowa?
#27
@qamil: czyli chcesz wywalić serwer PKP i w zamian jego dać 4 równoegłe PKP startujące o różnych godzinach, czy tam czas trwania rozgrywki rózny?
#28
Cytat:GRA #1
Poniedziałek (9:00 - 15:00, 1950 - 1975)
Wtorek (9:00 - 15:00, 1975 - 2000)
Środa (9:00 - 15:00, 2000 - 2025)
Czwartek (9:00 - 15:00, 2025 - 2050)

GRA #2
Poniedziałek (18:00 - 24:00, 1950 - 1975)
Wtorek (18:00 - 24:00, 1975 - 2000)
Środa (18:00 - 24:00, 2000 - 2025)
Czwartek (18:00 - 24:00, 2025 - 2050)

GRA #3
Piątek (9:00 - 17:00, 1950 - 1985)
Sobota (9:00 - 17:00, 1985 - 2010)
Niedziela (9:00 - 17:00, 2010 - 2045)

GRA #4
Piątek (18:00 - 2:00, 1950 - 1985)
Sobota (18:00 - 2:00, 1985 - 2010)
Niedziela (18:00 - 2:00, 2010 - 2045)
poniedziałek-czwartek idą 2 odzielne gry. jedna dzienna druga wieczorowa. piątek-niedziela podobnie ale sesje są dłuższe. Na raz działa tylko jedna rozgrywka. chyba dobrze to zrozumiałem. ^^
#29
4 serwery, ale nie do końca równoległe, bo w danym momencie jest włączony tylko jeden - czyli de facto jeden serwer, tylko musiałby być wczytywany dwa razy dziennie inny sejw (nikt tego robić nie będzie, więc bez jakiegoś skryptu się nie obejdzie). Czas trwania rozgrywki jest ten sam, na przykładzie GRA #1: nowa mapa w poniedziałek o 9:00, o 15:00 zapis gry i wyłączenie serwera, start serwera o 18:00 na nowej mapie, zapis o 24:00 i wyłączenie. We wtorek o 9:00 startuje serwer i leci kontynuacja gry z poniedziałku rano, o 15 jest wyłączony a o 18 startuje kontynuacja gry z poniedziałku wieczora.
#30
(26-06-2014, 10:09)qamil napisał(a): GRA #1
Poniedziałek (9:00 - 15:00, 1950 - 1975)
Wtorek (9:00 - 15:00, 1975 - 2000)
Środa (9:00 - 15:00, 2000 - 2025)
Czwartek (9:00 - 15:00, 2025 - 2050)

GRA #2
Poniedziałek (18:00 - 24:00, 1950 - 1975)
Wtorek (18:00 - 24:00, 1975 - 2000)
Środa (18:00 - 24:00, 2000 - 2025)
Czwartek (18:00 - 24:00, 2025 - 2050)

GRA #3
Piątek (9:00 - 17:00, 1950 - 1985)
Sobota (9:00 - 17:00, 1985 - 2010)
Niedziela (9:00 - 17:00, 2010 - 2045)

GRA #4
Piątek (18:00 - 2:00, 1950 - 1985)
Sobota (18:00 - 2:00, 1985 - 2010)
Niedziela (18:00 - 2:00, 2010 - 2045)
Na upartego powinno się to dać zrobić na jednym serwerze (?). GRA #1 połączyć z GRA #2 i 3 z 4. W przerwie między sesjami jedna krótka (15.00 - 18.00) i nocna (24.00 - 9.00).
#31
Jak będę chciał sobie zagrać od 15 do 18 to mam problem? Nie, tak nie może być. Musi być serwer cały czas dostępny.
Przykładowo 10:00-17:00, 18:00-02:00 w tygodniu i jakieś inne godziny w weekendy.
Zwróćcie też uwagę na to, że większość graczy jest w godzinach 14:00-22:00... Ciężko zrobić tak, żeby w połowie rozgrywki serwer się resetuje.
Co do godzin to mozna równie dobrze lata dobrać tak, żeby się serwer resetował odpowiednia a DODATKOWO codziennie robić start o konkretnej godzinie. W ten sposób cykl nam się zamyka.
#32
Jak dla mnie to jest bezsens z tymi godzinowymi save'ami... Juz lepszy jest pomysl Myszy Smile
#33
Mi osobiście pomysł z dwoma sesjami w dni robocze (przed i po południu) bardzo się podoba. Czy zmiana sesji będzie o 15 czy 18 to już mi wszystko jedno - i tak bedzie lepiej niż teraz. Można nawet pójść nieco dalej i zrobić 3 sesje, np: 8-16, 16-24 oraz 24-8 (ta ostatnia dla cierpiących na bezsenność Smile )
Za to w weekend serwer może być czynny na okrągło, przez 24h. W końcu to weekend. Smile
#34
(02-07-2014, 20:12)Mouse napisał(a): Jak będę chciał sobie zagrać od 15 do 18 to mam problem?

Teraz też masz problem, bo wparujesz w środku rozgrywki, zbudujesz jakąś firmę a następnego dnia jak wejdziesz o tej samej porze zapewne jej już nie będzie. Ani jedno, ani drugie rozwiązanie idealne nie jest...

Codzienny start o konkretnej godzinie też się nie sprawdził, bo nie można było rozwijać firmy przez kilka dni - każdego dnia była nowa mapa. Minimum do wprowadzenia jest wymuszenie resetu serwera w piątek albo sobotę pod wieczór i ogłoszenie momentu w restartu - wtedy możnaby przynajmniej umówić się na wspólny start. Ja dłużej niż 8 godzin na raz przy openie nie dam rady wysiedzieć, dlatego zaproponowałem 8 godzin gry, później 16 pauzy i następnego dnia kontynuacja: jeśli nie lepsza opcja, to przynajmniej inna.
#35
Dobra chłopaki ustalamy jakieś konkrety .... co do zmiennych sesji, żeby coś w końcu zrobić, a nie tylko gadać ...

A więc ja jestem ostatecznie za sesjami: (sesje #1, #2, #3, #4, #5 to oczywiście całkowicie osobne gry, najlepiej z zróżnicowanymi mapami, o czym pisałem wcześniej)

sesje od PN do CZW :

zaczynam troszkę od tyłu ... :

sesja #3 od godziny 18 do 24 (6h) - na tej mi najbardziej zależy z tym przedziałem godzinowym bo to jest sesja dla "pracujących" i te godziny są bezdyskusyjne !!!

sesja #2 od godziny 12 do 18 (6h) - to sesja dla wcześnie kończących naukę lub mających urlop Smile (teoretycznie można by ją zacząć od 10 ...

sesja #1 - (najbardziej dyskusyjna) mogła by być od godz 0:00 do 12:00 {czyli dla nocnych marków Smile } (oczywiście wtedy tu gry by się zmieniały co 2 dni) albo w ogóle jej nie startować tylko np przedłużyć sesję #2 od 10 ... albo nawet od 8 {wtedy od 0:00 do 8:00 byłby przerwa techniczna dla serwera Smile ...admin miałby czas go np odkurzyć ... sprawdzić UPSa itp ... Big Grin }

Sesje weekendowe:

Mimo wszystko na tym serwerze proponuję aby je rozbić na 12 h bo nie sądze nawet przy weekendzie, że ktoś będzie cały dzień miał czas doglądać swoich kolejek ... (oczywiście zakładam, że gra trwa 24h jak jest to zwyczajowo)

dlatego SOB - NIEDZ

Sesja #4 - od 0:00 do 12:00
Sesja #5 - od 12:00 do 24:00

dzięki temu przez sobotę i niedzielę myślę że się spokojnie da dograć swoją grę do końca ...
a jeśli ktoś chce grać non-stop to ... ma inne serwery których jest większość ... i tyle ... wszystkim nie dogodzimy na jednym serwerze ....

PS
Edytowane: Kurcze zauważyłem że ... nie ma piątku ... no i teraz pytanie co z piątkiem , czy dodać go do dni weekendowych ale wtedy wydłuży się gra #4 i #5 do 36 h ( 3x 12 h) , czy też lepiej w piątek kontynuować gry #1, #2, #3 co też wydłuży ich czas do 30 h (admin może wydłużyć okres gry np od 1920 do 2080 czy jakoś tak ... niech to przeliczy aby było 30 h ....)

Czekam na opinie przez te dwa dni weekendowe i potem ostro gnębię admina aby to tak ustawił !!!!

pozdrawiam Tocznet
#36
Zostawmy na razie zabawę z sesjami - podsumuję pozostałe postulaty, jeśli nie będzie dalszych komentarzy/propozycji to stworzy się ankietę.

1. Mniej fabryk "Po pierwsze" - tutaj chyba nie ma żadnych obiekcji, trzeba tylko zmienić jeden parametr przy tworzeniu mapy.

2. Zróżnicowanie terenu - tutaj się nie będę wypowiadał, bo jak dla mnie można by dać jeszcze mniej wody i bardziej płaski teren, ale jeśli ktoś ma jakieś propozycje konkretne to podajcie Smile

3. Dodatkowe grafiki stacji - dla towarowych Industrial_Stations_Renewal-1.0.0 (już przedyskutowane), dla pasażerskich Suburban Stations i/lub City Stations (nie odstają klimatem, a na pewno bardziej pasują od standardowych).

To propozycje które były tu wymienione, + jeszcze sprawa sesji. Ja niejako za razem zaproponuję jeszcze jedno. Obecnie serwery Mapa Polski i PKP są bardzo podobne - proponuję niech MP zostanie taki jaki jest, a na PKP poziom trudności urośnie do "medium", bliżej "realistycznego", bo moim zdaniem jest tam za łatwo. Jak to napisał jeden z graczy do mnie jak zakorkowała mi się linia, "buduj dwa tory w jedną stronę, to nie Polska", no to właśnie niech ta Polska się tam pojawi Smile Jak to zrobić?

4. NuTracks! Wczoraj dyskutowaliśmy o tym z McZapkiem, i chyba znaleźliśmy "złoty środek" w prędkościach, pasujący do PKP: very low 50, low 90, medium 130, high 190, very high standardowo bez limitu. Co to w ogóle jest? Różne rodzaje torów. Na standardowych ustawieniach tory klasy low kosztują tyle co zwykłe, więc jak ktoś nie chce się zagłębiać w szczegóły to jedyną różnicą będzie ograniczenie prędkości pociągów do 90 - odpowiada towarowym parowozom. Ale, jak ktoś chce puszczać pasażerskie lub w późniejszym czasie szybsze towarowe, musi zainwestować w lepsze, droższe tory. Z drugiej strony, na jakiś pomniejszych liniach można zaoszczędzić budując tory very low - są połowę tańsze, co szczególnie na początku może być przydatne.

5. Utrzymanie infrastruktury: bardzo przyjemna opcja, która powoduje że na koncie nie urosną nam miliony: czym więcej mamy torów, tym więcej płacimy za ich utrzymanie. W połączeniu z nutrackiem, o wiele bardziej będzie się opłacać wybudować jeden porządny tor, niż wiele równoległych.

6. Pomniejsze zmiany: zwiększenie nachylenia stoków dla pociągów (z obecnych 3 do 5); cargodist asymetryczny dla towarów (przydatne przy równomiernym rozprowadzaniu towarów do miast). Poza tym wypada dopiąć te tramwaje Smile
#37
Co do 4 punktu to uzupełnię, że przydatny w tym przypadku basecost, aby koszt very low track (50 km/h) był 2x mniejszy niż drogi - droga ma limity prędkości tylko taborowe, a także ma o wiele większą przepustowość niż tor.
Punkt 5. - utrzymani drogi powinno być ze x4 tańsze aby nie zarżnąć budowy miasta (a także nie zachęcać do oszukiwania typu "zbuduję drogę, zbankrutuję i będę ją używać za free").
Punkt 6 - stoki koniecznie większe, z doświadczenia widzę że dopiero od 7% coś widać że się dzieje.
Cargodist dla towarów jest trochę dyskusyjne ze względu na pewien bug, napiszę o tym kiedyś.
#38
Cytat:3. Dodatkowe grafiki stacji - dla towarowych Industrial_Stations_Renewal-1.0.0 (już przedyskutowane), dla pasażerskich Suburban Stations i/lub City Stations (nie odstają klimatem, a na pewno bardziej pasują od standardowych).

Od tych stacji lepsze są w Dutch Station Addition Set. Jest wiele rodzajów peronów i są ładne budynki dworcowe, które idealnie pasują klimatem do polskich miast. Set jest moim zdaniem dużo ładniejszy od wyżej proponowanego.
#39
Ad. 1, 2. Mi obecne ustawienia pasują. Sporo przedsiębiorstw daje więcej możliwości dostosowania możliwości do potrzeb. Woda i góry zmuszają do kombinowania przy projektowaniu tras.

Ad. 3. Zdecydowanie TAK! Jestem za ISR i Dutch stations.

Ad. 4. Jestem raczej na tak, choć limity predkości trzeba by dopasować do limitów taboru PKP, bo te zaproponowane są trochę od czapy.

Ad. 5. Dla mnie to strasznie sztuczny "twór". Dobre na singlu, ale nie na serwerze. Obecna punktacja na serwerze zależy m.in. od wartości firmy, czyli ilości zgromadzonych na koncie pieniędzy. Może się więc okazać, że rozwój przedsiębiorstwa powyżej pewnej granicy będzie po prostu nieopłacalny z punktu widzenia pozycji w rankingu - towarów niby więcej, ale kasa będzie płynąć coraz mniejszym strumieniem...

Ad. 6. Zwiększanie nachylenia stoków nie ma sensu przy ustawieniu mnożnika towarów 5x, a taki jest na serwerze PKP. Już teraz 2xET22 z 10 cysternami (ok. 3300 ton brutto po przeliczeniu) ma problem z podjechaniem 1 kratkę wyżej. Zamiast tego trzeba by zdecydowanie zwiększyć koszty modyfikacji terenu, żeby ostudzić zapędy gości, równających wszystkie góry i jeziora...
#40
(14-07-2014, 11:23)TadeuszD napisał(a): Ad. 5. Dla mnie to strasznie sztuczny "twór". Dobre na singlu, ale nie na serwerze. Obecna punktacja na serwerze zależy m.in. od wartości firmy, czyli ilości zgromadzonych na koncie pieniędzy. Może się więc okazać, że rozwój przedsiębiorstwa powyżej pewnej granicy będzie po prostu nieopłacalny z punktu widzenia pozycji w rankingu - towarów niby więcej, ale kasa będzie płynąć coraz mniejszym strumieniem...
Idąc tym torem rozumowania, to najlepiej obniżyć wszystkie koszty do zera,
bo każda inwestycja obniża rating Smile
Koszty infrastruktury są bardzo dobre, bo wymuszają rozsądne gospodarowanie,
zamiast monokultury linii kolejowych i bezmyślnego stawiania semaforów co każdą kratkę.
Właśnie dzięki kosztom infrastruktury, jeśli kilka firm się ściga, to wygrywa ta naprawdę lepsza, a nie ta, która pierwsza zabuduje całą mapę.

Odnośnie nachylenia, to testowałem przy mnożniku x2, jeśli jest x5 to OK, aczkolwiek faworyzuje on bardzo pociągi pasażerskie.

Co do limitów prędkości, to jakie proponujesz?


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości