Ankieta: Czy jesteś za modyfikacją kosztów kasowania wody i równania terenu na tym serwerze?
Ankieta jest zamknięta.
Tak, to dobry pomysł.
81.25%
13 81.25%
Nie, zupełnie bez sensu.
6.25%
1 6.25%
Bez różnicy i tak nie umiem grać.
12.50%
2 12.50%
Razem 16 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Serwer Mapa Polski + BaseCost
#1
Proponuje na serwerze z mapą Polski dodać dodatek BaseCost, czyli modyfikator kosztów niektórych czynności, mianowicie zwiększenie kosztu wykasowania wody, uchroni nas to przed takimi leniwcami którzy zamiast budować mosty nad rzekami budują na ślepo rozwalając je. Kolejną modyfikacje wprowadził bym do kosztów równania terenu, też drastycznie zwiększając cenę takich modyfikacji.

Mam na myśli mniej więcej takie ustawienie tych modyfikatorów aby wykasowanie jednego kawałka wody kosztowało ok. 1mln zł w grze, to na pewno trochę ostudzi zapały miłośników kasowania rzek. Jeśli chodzi o koszt równania terenu zwiększył bym go do poziomu około 0,5mln zł za kratkę, nie można też zbyt wygórowanie ustawić tych wartości gdyż rozumiem iż czasami są takie sytuacje gdy nie ma wyjścia i trzeba wykasować ten kawałek wody czy też wyrównać teren.

Co myślicie o tym pomyśle, a może macie jakieś inne ciekawe propozycje na ten temat...
#2
A co, niech się ten serwer różni od PKP czymkolwiek poza mapą Smile Do tego doliczyłbym wspomniany gdzieś zwiększony koszt usuwania skał - są tylko na granicach, więc spokojnie cenę można dać do oporu w górę - nie przeszkodzi to w normalnej grze, a przejścia graniczne będą mostami/tunelami lub wywaleniem skały w kosmos dla najbogatszych. Ponadto, model przyspieszania samochodów jest oryginalny - może to podmienić na realistyczny? Do tego włączyłbym inflację i koszty infrastruktury - przy ogromnych zyskach z przewozu pasażerów (a na mapie Polski nie ma w praktyce towarów, więc wszyscy wożą pasażerów) trochę utrudniłoby to grę w późniejszej fazie.
#3
Ja jestem jak najbardziej za - w ogóle planuję domyślnie to zrobić na mojej mapie. Myślałem też nad zwiększeniem kosztu kasowania kamieni, czyli granic na mapie, bo czasem ktoś potrafi walnąć tory po całej długości granicy Wink
#4
Dobry pomysł, ale dodałbym do tego większe koszty tuneli i mostów.
#5
Koszt równania terenu rzędu 1024x jest OK - ważne by cena była ciut wyższa niż początkowy kapitał, aby nikt przez pomyłkę nie zakopał wszystkich pieniędzy.
Ale koszt tunelu też musi być wtedy wysoki, chodzi o to, aby ktoś przez pomyłkę nie stracił kapitału,
gdy wylot tunelu jest pod skosem.
Wybudowanie kilkunastoelementowego tunelu powinno kosztować podobnie co zmiana wysokości węzła,
wtedy jak ktoś omyłkowo zapłaci więcej za tunel+wykop, to na biednego nie trafi.

Co do usuwania rzek, to generalnie OK, ale trzeba by poprawić pewne rzeczy, o tym w innym wątku.

Inflację może niekoniecznie, ale koszty infrastruktury jak najbardziej.
Można by też trochę ograniczyć długość mostów, bo trochę to dziwnie wygląda wzdłuż zatoki Puckiej.
Czy tramwaje będą? Straszna bieda w cargodist bez tramwajów.
#6
Showman nejsem zastánce grf base cost, ale dá se nastavit omezení kopání terénu např. 100 polí. Takže jsem za omezení kopání terénu, ale nejsem za base cost.
#7
Za, ale tylko woda.
#8
(14-04-2014, 14:56)Mouse napisał(a): Za, ale tylko woda.

+1

napisalbym cos jeszcze ale nie wiem co Smile
#9
Jak chcecie przez święta pograć ze zmianami, to zarzućcie ustawieniami BaseCost.
#10
Proponuję:
raise/lower land 1024x
build_tunnel unit 32x
clear_water x32
clear_rocks x32
to daje wartości duże na początku, ale dające możliwość ograniczonego użycia w późniejszym czasie.
Sprawdzone w praktyce.

Ponadto infrastructure_cost pozwala na oddcedzenie spamerów lotniskowych.
Na lotniskach da się zarabiać, jeśli są dobrze zasilane strumieniem towarów.

A przede wszystkim tramwaje. Czy będą tramwaje?
#11
A co ci tak zalezy na tramwajach?
#12
(18-04-2014, 21:50)Damgam napisał(a): A co ci tak zalezy na tramwajach?
Bo się kłębią te autobusy w sposób irytujący, mają małą pojemność i długi czas ładowania.
Ponadto tramwaje jeżdżą tam gdzie tory, a nie tam gdzie jest droga (albo w ogóle bo jakiś dowcipniś zrobił sabotaż).
Poprawiona wersja tramwajów Soijty jest na bananach.
#13
Poproszę o następujące ustawienia:
min_active_clients = 2
extra_tree_placement = 1

Obecnie gra na mapie Polski jest trochę frustrująca.
Po pierwsze, jak ktoś się nie raczy wylogowac tylko siedzi całą noc AFK,
to rano szlag trafia inne firmy - to jest niesprawiedliwe w odniesieniu do osób o słabych łączach.
Gra jest na tyle popularna, że 2 graczy zawsze się znajdzie.
Po drugie, rozmiar mapy pod koniec gry przyrasta tak bardzo, że przy słabszym łączu nie da się połączyć z serwerem.
#14
(24-04-2014, 10:09)McZapkie napisał(a): Po drugie, rozmiar mapy pod koniec gry przyrasta tak bardzo, że przy słabszym łączu nie da się połączyć z serwerem.

Czy to może być wina drzew? W następnej wersji mapy planuję usunąć wszystkie drzewa.
#15
Usuwanie nic nie da, one same rosną.
W ustawieniach serwera trzeba zrobić tak, aby nie rosły.
#16
(18-04-2014, 23:47)McZapkie napisał(a): Poprawiona wersja tramwajów Soijty jest na bananach.
Dopóki nie pojawi się w dodatkach online nie wrzucimy ją na serwer.

(24-04-2014, 10:09)McZapkie napisał(a): Poproszę o następujące ustawienia:
min_active_clients = 2
extra_tree_placement = 1
Ja na pewno nie zgodzę się na min. 2 graczy online. Albo ustalamy stały okres gry, jak kiedyś na BIGGERach, albo zostaje po staremu. Pojawią się niepotrzebne marudzenia graczy, dlaczego nie mogą grać, skoro są na serwerze.

(24-04-2014, 11:25)McZapkie napisał(a): Usuwanie nic nie da, one same rosną.
W ustawieniach serwera trzeba zrobić tak, aby nie rosły.
Część ustawień jest pobierana ze scenariusza, a część z configu. Myślę, że trzeba spróbować usunięcia wszystkich drzew z mapy oraz zablokować je w configu. Ewentualnie odpowiednie ustawienia pozmieniać w samym scenariuszu przy usuwaniu drzew.
#17
(25-04-2014, 20:24)niemiec napisał(a): Dopóki nie pojawi się w dodatkach online nie wrzucimy ją na serwer.

BaNaNaS oznacza właśnie serwer dodatków online... Pytanie do McZapkie, czy została podbita wersja i czy OTTD 'widzi' set jako nowszą wersję?
#18
Oczywiście że zmieniłem wersję z 5 na 6 i dostępna jest bez problemu jako content online,
testowane w zeszłym tygodniu na pl-experimental.

PS. mapa Polski po 2000 roku waży 2x więcej niż na początku.
#19
(18-04-2014, 18:56)McZapkie napisał(a): Proponuję:
raise/lower land 1024x
build_tunnel unit 32x
clear_water x32
clear_rocks x32
(...)
Ponadto infrastructure_cost pozwala na oddcedzenie spamerów lotniskowych.
Na lotniskach da się zarabiać, jeśli są dobrze zasilane strumieniem towarów.

A przede wszystkim tramwaje. Czy będą tramwaje?
Są tramwaje. Koszty infrastruktury narazie testowo. BaseCost ustawiony.
#20
Można się jeszcze zastanowić nad wyłączeniem awarii - to chyba główny powód upadania firm po dłuższej nieobecności gracza. Ale najpierw przetestujmy dzisiaj na turnieju obecne ustawienia Smile


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości