Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moje własne super skrzyżowanie
#21
(13-06-2009, 22:28)soltys83 napisał(a): ... zawsze wygrywam, nawet, gdy zaczne grac kilka lat po innych graczach.

Chętnie podejmę wyzwanie... Smile
#22
Zainspirowane czyimś pomysłem.
[Obrazek: 84234ryvt5_tn.jpg]
#23
WYMODEROWANO
#24
moja propozycja na skrzyżowanie dwóch tras tak żeby pociągi mogły pojechać w każdą stronę:
http://img442.imageshack.us/img442/3108/...tylip2.jpg
Cel - minimalizacja drogi, jaką pokonują pociągi przez skrzyżowanie i oczywiście jak najmniej skrzyżowań torów.
#25
Korzystając z okazji:
[Obrazek: 752ju9zqe.png]
#26
a propo mojego skrzyżowania to raczej PBS-ów nie zastosuje bo po prostu ich nie używam, jeszcze dobrze ich nie poznałem, wole bawić się na razie normalną sygnalizacją Smile jak coś jeszcze udoskonale to zamieszczę zdjęcie, chociaż na razie nie mam pomysłów na kolejne ulepszenia - jakieś propozycje? Smile podoba się mi Twoje skrzyżowanie Alkomat, jest proste i nieduże, chociaż wg mnie środkowa część z tunelami przy wielu pociągach może stanowić newralgiczne miejsce Smile
#27
(31-08-2009, 11:24)Emil7 napisał(a): a propo mojego skrzyżowania to raczej PBS-ów nie zastosuje bo po prostu ich nie używam, jeszcze dobrze ich nie poznałem, wole bawić się na razie normalną sygnalizacją Smile jak coś jeszcze udoskonale to zamieszczę zdjęcie, chociaż na razie nie mam pomysłów na kolejne ulepszenia - jakieś propozycje? Smile podoba się mi Twoje skrzyżowanie Alkomat, jest proste i nieduże, chociaż wg mnie środkowa część z tunelami przy wielu pociągach może stanowić newralgiczne miejsce Smile
jakby nie patrzeć, sygnałów blokowych też nie poznałeś, masz tam kilka miejsc na postawienie open-presignal/combo-presignal/end-presignal.
Masz szczęście (albo nieszczęście), że zaczynasz od razu z PBS, ich nie trzeba się uczyć.
PBS - mniej uczenia - mniejsze użycie mózgu - większe użycie procesora do tras
Blokowy - na odwrót.
#28
Witam na forum, jestem starym graczem Ottd i na moich mapach nigdy nie robię takich skrzyżowań co większosc graczy. Chodzi mi o to że propozycje węzłów przypominaja węzły autostradowe gdzie można z każdego kierunku w każdy pojechać, lepiej jest robić skrzyżowania w takim kształcie by pociągi obierały konkretną trasę,(mimo iż moze nie być najkrótsza) dla naszego pomysłu i odpowiedniego rozwiazania ruchu jest jak dla mnie lepszym rozwiązaniem.
#29
Możesz dać screen z jakimś konkretnym przykładem i opisem?
#30
(05-09-2009, 19:52)mouse napisał(a): Możesz dać screen z jakimś konkretnym przykładem i opisem?

[Obrazek: mapacy.jpg]
Jak widać to nie ma potrzeby robienia tu typowej "trąbki" bo i tak nie jest potrzebna, jak z Czestochowy chcesz pojechać gdzieś w stronę Górnego Ślaska to z głównego dworca od razu na dół sie jedzie i tyle. Jak wiodać na fragmencie mapy świata takich skrzyżowań jest więcej.


A najwydajniejsze skrzyżowanie w którym można z każdego kierunku w każdy pojechać to jak zaobserwowałem wygląda tak:[Obrazek: skrzi.jpg] Oczywiscie wywalajac odpowiednie fragmenty można zrobić tak by pociągi mogły mieć dostepne tylko np dwa a nie trzy kierunki do dalszej jazdy.
#31
My projektując nowe skrzyżowania zwracamy uwagę na takie rzeczy czy dany tor będzie używany czy nie. Nie budujemy skrzyżowania na 4 strony świata jeśli pociągi będą jeździły tylko w 2 strony.
#32
fajne drogi, podalbys nazwe grfa ;-)
#33
@Przemas... ja bym powiedział, że to drugie skrzyżowanie nie jest takie najwydajniejsze bo główne tory muszą pokonywać wzniesienia, na których pociągi zwalniają...

A oto najbardziej skomplikowane i pokręcone skrzyżowanie jakie udało mi się zrobić. Ewoluowało ono przez długie lata rozgrywki. Ma wiele dojazdów i wylotów. Rok 2006. Wtedy nie było nawet presygnałów Big Grin a OpenTTD miał wersję 0.4.x ... to były czasy.

http://ganglcn.ovh.org/openttd/Kondzio%2...big%29.JPG - sklejone z kilku screenów w Paincie, stąd ta biała krecha na środku obrazka.

Tutaj można zobaczyć więcej moich screenów z czasów kiedy grałem w Opena. Mozna by powiedzieć, że zatrzymałem się w epoce kiedy weszły NewIndustries w wersjach testowych. Od tamtej pory nie miałem okazji pograć.
http://ganglcn.ovh.org/openttd/

Proszę o komentarze Wink)

EDIT:właśnie znalazłem jeszcze stare nie publikowane screeny, z końcówki tamtej rozgrywki, kiedy gra praktycznie się zawieszała przez wielkie stacje i masę pociągów. W wolnej chwili wrzucę je tam.
#34
Skręty 90stopni. Bardzo słabe skrzyżowanie.
#35
niom ,sczególnie że jest to skrzyżowanie dla najszybszych pociagów w grze...które na tych zakrętach stracą z 90% szybkości.
#36
Przypominam, że ja to tworzyłem ponad 3 lata temu. W polskim internecie nie było żadnej ciekawej strony o OTTD oprócz dwóch forów internetowych. Nie posiadałem żadnej wiedzy teoretycznej o tej grze. Tylko tyle co sam dowiedziałem się z gry... a więc jaka jest definicja tego ostrego zakrętu i jaki musi byc zakręt aby pociąg na nim nie zwalniał?
#37
2 fora internetowe, to już dużo. Na jednym przecież miałeś moderatora. Wink
Rano screena walne Wink Chociaz... chyba gdzies to na forum bylo,
#38
To może ja pokarze Tongue
[Obrazek: skrety.jpg]
Na pierwszym obrazku jest najkrótszy skręt, na 1 kratkę więc pociąg bardzo zwalnia. Na 2 skręt jest na dwie kratki, niewiele więcej a pociąg jedzie już 2x szybciej! 3 kratki również szybciej. Tak więc im dłuższy skręt tym mniej pociąg zwalnia.
#39
(26-12-2009, 08:26)Rysh napisał(a): Na jednym przecież miałeś moderatora. Wink
a nawet admina, co nie znaczy, że byłem najmądrzejszy w temacie...
#40
(24-12-2009, 22:53)kondzio2003 napisał(a): pokonywać wzniesienia, na których pociągi zwalniają...

Wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę, ale skoro zwróciłeś uwagę na zwalnianie pociągów na wzniesieniach, a na swoim masz ostre zakręty to mogę wywnioskować ze grałeś na Oryginalnym modelu przyśpieszania pociągów? Na którym pociągi zwalniają na wzniesieniach ale nie zwalniaj na ostrych zakrętach, co jest zupełnym przeciwieństwem Rzeczywistego modelu.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości