OpenTTD #Polska - Forum dyskusyjne
[1.7.0] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} - Wersja do druku

+- OpenTTD #Polska - Forum dyskusyjne (http://openttd-polska.pl)
+-- Dział: OpenTTD (http://openttd-polska.pl/forum-1.html)
+--- Dział: Publikacje serwerów (http://openttd-polska.pl/forum-44.html)
+--- Wątek: [1.7.0] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} (/thread-2054.html)



[1.7.0] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} - Tocznet - 16-03-2017

Serwer przeznaczony jest dla zaawansowanych graczy lubiących trudne wyzwania. Okres gry obejmuje lata 1910-2110 (200 lat), a więc można się będzie nieco dłużej nacieszyć swoją firmą niż typowe 100 lat jak przyjęło się na większości polskich serwerów. Serwer posiada ustawienia "utrudniające" grę czyli włączone są koszty utrzymania infrastruktury i taboru, a także psucie się i starzenie taboru. Rozgrywka została urozmajcona przez dodanie pociągów Maglev i Vacum (możliwość budowy oczywiście po odpowiednim roku). Wielkość mapy jest tymczasowo ustawiona na 1024x1024, docelowo będzie 2048x2048.
Zestaw NewGRF-ów na razie jest "ubogi" (pilotażowy). Na pewno pojawią się dodatkowe skrypty utrudniające rozbudowę miast poprzez konieczność dowozu różnorodnych towarów). Ustawienia serwera są na razie w wersji pilotażowej (testowej) i z czasem mogą ulec zmianie. (od czegoś trzeba zacząć ... ). Serdecznie zapraszam do testowania jego ustawień. Wszelkie komentarze będą wnikliwie czytane i analizowane, a część z uwag graczy na pewno wdrażana.

Pozdrawiam wszystkich zapaleńców kolejkowego grania - Tocznet

Informacje techniczne:
==============
Nazwa serwera: [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No planes}

https://www.openttd.org/en/server/89287
IP serwera: 89.42.160.146
Port serwera: 3979
Maszyna: VPS
Łącze: symetryczne
60Mbit
On-line:
24/7 (w przyszłości na pewno będzie pauza nocna od 24 do 8)
Administrator maszyny:
Tocznet
Kontakt:
tocznet[małpa]strategie.pl
Liczba administratorów rcon:
1 (Tocznet)

Informacje dodatkowe:

Hasło: NIE
Klimat: umiarkowany
Rozmiar mapy: 2048x1024
Max graczy: 25
Max firm: 15
Czas gry: 1910-2110

Niektóre ustawienia:
  • awarie pojazdów: WŁĄCZONE (ale vehicle_breakdowns = 1)
  • inflacja: WYŁĄCZONA
  • kupowanie akcji: wyłaczone
  • liczba miast: mała (wart. par. = 1)
  • gęstość przemysłu: bardzo niski (wart. par. = 2)
  • przekazywanie pieniędzy: włączone
  • budowa nowych przedsiębiorstw: włączone
  • automatycznie usuwanie firm: bez pojazdów 3 miesiące, bez hasła 240 miesięcy
  • dostępnych pojazdów na gracza 200
  • dostępnych pociągów na gracza: 300
  • dostępnych statków na gracza: 200
  • dostępnych samolotów na gracza: 0
  • wielkość pożyczki: 300 000 funtów
  • fundowanie napraw dróg w miastach: wyłączone
  • przekupstwo władz miasta: włączone
  • kupowanie wyłączności: włączone



RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} - Whater - 16-03-2017

Całkiem fajny server Smile
nie jest łatwo dla mniej doświadczonych graczy


RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacu... - Tocznet - 07-04-2017

Po restarcie serwer z nowymi  ustawieniami:

- mapa 2048x2048
dodano dwa nowe NewGRF'y:
- Total Bridge Renewal Set Version 1.2
- Main HQ

Zapraszam do grania Smile


RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacu... - Tocznet - 09-04-2017

Witam,

Dziś po skończonym cyklu serwer przeładował się z nowymi ustawieniami. Zmniejszona została jednak mapa do rozmiaru 2048x1024 gdyż poprzednia się jednak za długo ładowała przy logowaniu.
Zmieniony został set pociągów na 2cc_trains In NML-2.0 Alpha1, oraz set samochodów na eGRVTS v2.0 (przygotowuję odpowiedni zestawik GRFów pod dużą mapę Europy).
Dodane zostały GRFy z miłymi dla oka wodotryskami:
DWE - NewObjects
DWE - Stations - Industrial Terrain Tiles

VAST - (Objects) 3.0
VAST: VAST Assortiment of Stations Tiles - with extras
City HQ
Został dodany również bardzo ciekawy (i pomocny) dodatek do setu samochodów ale to wykryjcie już sami Smile

Miłego grania !


RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} - LaChupacabra - 14-04-2017

Hej Ser! Smiley29
Ostatnio trochę pograłem sobie na twoim serwerze. Ogólnie jest ok, ale gdybyś chciał coś jeszcze zmieniać, miałbym kilka propozycji odnośnie configu.

1. Drzewa - ok, też nie bardzo lubię łyse mapy, ale całe zalesione nie będą lepsze. Często nie da się nawet postawić stacji obok miasta - zanim się kto spostrzeże już ma zatrważającą ocenę i nic już nie może zrobić. Można to rozwiązać zmniejszając zasięg wpływu lokalnych władz (dist_local_authority w części [economy]). Wtedy wycinka ani sadzenie drzew nie wpływa na ocenę. Domyślnie jest to zasięg 20 pól, można zmniejszyć do 1. Pewnym problemem pozostanie wtedy jeszcze waga mapy, która z drzewami wynosi ponad 3MB, zaś bez ok.0,6MB. Jest jakiś patch, który skutecznie ogranicza ilość drzew na mapie (dlaczego jeszcze nie ma go w oficjalnej wersji gry?!), który Zapkie stosował na swoim serwerze. Niestety nie wiem jak i gdzie się go instaluje.

2. Pauza podczas łączenia - ale po co ona? Większość serwerów się bez niej obywa i jest ok. To naprawdę potrafi być wkurzające jak się trafi ktoś, kto co chwila wchodzi i wychodzi. Jak się trafi dwóch takich gamoni można zapomnieć o grze, bo pauza jest wtedy niemal cały czas.

3. NuTrack - zdaje się, że ustawienia żywcem wziąłeś z serwera, gdzie królował set PKP. Do 2cc dobrze by było dać jakieś inne - w nim już w latach 30 pociągi rozwijają 160km/h, a z obecnymi ograniczeniami do lat siedemdziesiątych nie mogą rozwijać większej prędkości niż 119km/h. Te oryginalne ustawienia w miarę dobrze by pasował. Jakby co, dla 2cc daty pojawiania się nowych typów torów to: 1 i 2 - zawsze; 3 (180km/h) - 1920 rok; 4 (230km/h) - 1960 rok; 5 (350km/h) - 1990 rok. Najszybszy pociąg osiąga 382km/h, także te oryginalne ustawienia też nie będą idealne. Ja proponowałbym takie limity: 60/101(w efekcie będzie 100)/180/250/390.

4. Skrypt gry - zawsze lepiej jest "z" niż "bez". Ostatnio wszedłem na serwer w 1940 którymś roku i już wtedy niektóre miasta miały ponad 20k mieszkańców. Renewed City Growth lub New World Disorder moim zdaniem najlepiej by się sprawdziły. Ewentualnie Real Growth z ustawionym większym znaczeniem dostaw materiałów budowlanych i minimalnym wpływem pasażerów i poczty. Jakby co, mam jego zmodyfikowaną wersje, przy której miasta nie mogą rosnąć zbyt gwałtownie.
edit: Przypomniało mi się, skrypt RCG nie działa w pełni poprawnie z FIRS'em 2 - tutaj też trzeba by było wprowadzić kilka zmian. Gdzieś powinienem mieć taką wersję.

5. Pojazdy - niedawno pojawił się naprawdę niezły set z autobusami 2cc Bus. To jedyny obok Polroad'u Zapkiego set, w którym rzeczywiście rozróżnione są autobusy miejskie, podmiejskie i międzymiastowe (inne stawki za przewóz na większych dystansach). Można by było dodać go w miejsce autobusów z eGRVTS'a (koszty dobrze jest dać x4 - i tak są niskie). Jak nie 2cc Bus to można dać Hover Vehicles - pojazdy pojawiają się dość późno bo ok.2080 roku, ale są dobrym uzupełnieniem dla eG'a. Co do cystern z tego ostatniego setu, dobrze by było włączyć opcje "Cargo dependent graphics for tankers" - widać wtedy, który pojazd wiezie ropę, a który np. paliwo. Bez tej opcji malowanie jest losowe. Co do tramwai, pewną alternatywą może być bogaty set 2CC Tram. Niestety nie jest on w pełni dopracowany.

6. Wodotryski - polecam te z kooperacji szwedzko-amerykańskiejWink  Swedish Buildings (opcje: bez flagi) + American Road Replacement Set + TBRS for ARRS. Do tego można dodać OpenGFX+ landscape (śnieg na wzgórzach, o wiele ładniejsze skarpy (murowane - grey stone)) i OpenGFX Trees 0.8.0 z wyłączonymi w opcjach drzewami 3 i 4. No i jeszcze jakieś stacje dla pasażerów: Rural Stations + Japan Set3: Stations (bez fundamentów, jeśli są te z OpenGFX+ landscape) + Dutch Stations Addition Set v0.8 (set używany na mapie Polski). Jeszcze apropo różnych obiektów, z tych przemysłowych ciekawy jest ISR/DWE - style Objects. Ma on parę bugów, ale ogólnie wychodzi na plus i jest dobrym uzupełnieniem obu setów ze stacjami. Z tych miejskich polecam City Objects. Z tym, że koszt budowy obiektów z tym dodatkiem dobrze jest dość mocno podnieść (co najmniej x64, nawet x1024). Wtedy Empire State Buildings, Taipei 101 czy inne wieżowce mają bardziej adekwatne ceny i mogą robić za ciekawy symbol statusu firmyWink

Ok, to już chyba wszystkoSmile


RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacu... - Tocznet - 16-04-2017

Witam,

Dziękuję LaCiupacabrze (tak się to odmienia?) za cenne uwagi. Ogólnie wszystkie są trafne. Największą bolączką na teraz to faktycznie są te "kocące się" ponad miarę drzewa ... chyba muszę wypożyczyć drwali od Zapkiego. Druga paląca sprawa to faktycznie za szybko rozrastające się miasta. Oba te problemy postaram się rozwiązać jak najszybciej. Resztę powprowadzam stopniowo z następnymi restartami.

Pozdrawiam wszystkich miłośników OpenTTD serdecznie i zapraszam do grania !

PS
W lany poniedziałek na moim serwerze będzie niespodzianka Smile


RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} - LaChupacabra - 16-04-2017

Tocznet, jakby co, >tutaj< masz przerobiony skrypt Renewed City Growth dla serwera OpenTTD-Polska FIRS. Po pobraniu trzeba go wypakować, wrzucić folder do skryptów i w ustawieniach koniecznie wybrać ekonomie FIRS. Sprawdź czy ci pasuje. Jeśli będzie ok, przerobie komunikat jaki pojawia się po wejściu na serwer.
[Obrazek: 382FIRS_2.1.3._Zasady_Gry.png]
Jakbyś chciał można na tej stronie zamieścić też inne informacje. Niestety z jakiegoś powodu nie działają polskie znaki, więc teksty będą bez ą, ę, ć itp. Sad
(Zapkie, jak to czytasz, wiesz gdzie może leżeć problem ze znakami? - jak ich użyję, skrypt się od razu sypie)


Ewentualnie "gotowy" NWD możesz pobrać z dodatków online.


RE: [1.6.1] [PL] (strategie.pl & kaczus.eu){1910-2110, Hard level, Maglev&Vacum, No plan} - Tocznet - 17-04-2017

(16-04-2017, 23:49)LaChupacabra napisał(a): Tocznet, jakby co, >tutaj< masz przerobiony skrypt Renewed City Growth dla serwera OpenTTD-Polska FIRS. Po pobraniu trzeba go wypakować, wrzucić folder do skryptów i w ustawieniach koniecznie wybrać ekonomie FIRS. Sprawdź czy ci pasuje. Jeśli będzie ok, przerobie komunikat jaki pojawia się po wejściu na serwer.

Dobra ...skrypt zaimplementowałem, można testować ... przy odpaleniu serwera melduje jednak jakieś niezgodności ... "

[img]www.strategie.pl/openttd/serwerbledy.jpg[/img]

Skrypt wydaje się jednak że się uruchomił ...
Zmieniłem też wartości dla NuTracka według sugestii ... no i dodałem trochę wodotrysków Smile