OpenTTD #Polska - Forum dyskusyjne
[DEDYKOWANY] JGR patch pack PL-experimental - Wersja do druku

+- OpenTTD #Polska - Forum dyskusyjne (http://openttd-polska.pl)
+-- Dział: OpenTTD (http://openttd-polska.pl/Forum-OpenTTD)
+--- Dział: Publikacje serwerów (http://openttd-polska.pl/Forum-Publikacje-serwer%C3%B3w)
+--- Wątek: [DEDYKOWANY] JGR patch pack PL-experimental (/Thread-DEDYKOWANY-JGR-patch-pack-PL-experimental)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15


JGR patch pack PL-experimental - McZapkie - 20-03-2014

Serwer eksperymentalny, na którym testuję różne ustawienia i różne dodatki i skrypty, przy okazji dobrze się bawiąc i mając nadzieję że inni też
- ale nie obiecuję, że będzie łatwo Smile

Poniższe ustawienia będą w przyszłości zmieniane, o czym będę powiadamiał edytując post.
Na stałe włączone będą koszty infrastruktury.

Informacje podstawowe
Nazwa serwera: PL-experimental
Wersja klienta: JGR patch pack 0.17.1 (Daylegth Patch+Infrastructure Sharing Patch i inne) http://tiny.pl/ggnch

Hasło:NIE
Klimat:obecnie umiarkowany
Rozmiar mapy:Polska 2048x2048 lub random
Max graczy:32
Max firm:16
Czas gry:1918-2118

Informacje techniczne:
IP Serwera:149.156.194.203
Port serwera:3979
Maszyna: Dedykowana
Łącze: 100Mbit down, 100Mbit up
Online: 24/7 (w godzinach 24:00 do 8:00 serwer wstrzymany)
Administrator maszyny: McZapkie
Kontakt: mczapkie@gmail.com
Liczba administratorów rcon: 1 (McZapkie)

Informacje dodatkowe:

Regulamin serwera

Game Script - RealGrowth+TileLabelIndustryBuilder lub city Builder lub Villages are Villages
Mapa: Polska od 1918 lub random

NewGRF download
http://tinyurl.com/q2v45hk  (update 27.09.2015)
  • Manpower ogfx industries albo ECS albo FIRS
  • NuTracks-2
  • PKP set2 wersja 2.0.12 lub 2cc Trains, Vactrain set
  • polroad, poltrams
  • WAS_Aircraft_Set
  • Industrial_Stations_Renewal, CSD platforms/Hungarian Stations
  • Fish lub Redfish
  • Total Bridge Renewal Set, betabridges
  • Preindustrial houses
  • Basecosts5
    i tu uwaga, zwiększone koszty budowy infrastruktury oraz ograniczone możliwości formowania terenu

Dodatkowe opcje:
  • awarie pojazdów: WŁĄCZONE (ale zredukowane)
  • inflacja: WYŁĄCZONA
  • distant_join_stations: ZABLOKOWANE (styl gry jak za dawnych lat)
  • kupowanie akcji i przekazywanie pieniędzy: włączone jeśli jest współdzielenie infrastruktury, w przeciwnym razie wyłączone
  • budowa nowych przedsiębiorstw: włączone (kopalnie: tylko poszukiwania)
  • automatycznie usuwanie firm: bez pojazdów i hasła 12 miesięcy.
Zapraszam Wink


RE: 1.4.1 PL-experimental - Tocznet - 29-06-2014

Ten serwer działa na pewno ??? Bo nie można go znaleźć ...


RE: 1.4.1 PL-experimental - McZapkie - 23-07-2014

(29-06-2014, 11:32)Tocznet napisał(a): Ten serwer działa na pewno ??? Bo nie można go znaleźć ...
Tak, serwer działa, zaktualizowałem informacje o nim, obecnie testowana jest mapa Polski 2096x2096 wraz ze skryptem kontrolującym wzrost miast i budującym nowy przemysł (i miasta) w trakcie gry.
Serwer jest wstrzymywany w godzinach nocnych (automatyczna pauza).

EDIT: serwer uruchomiony z mapą Polski i manpower-ogfx-industries, serwer skompilowany na 1.4.2


RE: 1.4.2 PL-experimental - FrontierPharmacist - 07-09-2014

Wczoraj i dzisiaj pograłem trochę na tym serwerze i polecam wszystkim. Łatwo nie jest, trzeba trochę zmienić przyzwyczajenia a przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość, bo pieniądze tak szybko nie przychodzą Wink Całkiem opłacalne są statki, co mnie osobiście cieszy. Podoba mi się też powstawanie zakładów przemysłowych w "rzeczywistych" lokalizacjach. Będę śledził z zainteresowaniem rozwój tego serwera.


RE: 1.4.2 PL-experimental - FrontierPharmacist - 08-09-2014

Jeśli mogę coś zasugerować... Unikałbym tak dużego zagęszczenia przemysłu na Śląsku. Pojawienie się hut obok kopalń sprawia, że stacje ładujące węgiel zaczynają go też przyjmować. W efekcie, wskutek działania cargodist, węgiel jeździ w obie strony lub zalega na stacjach, czekając na bezpośrednie połączenie.


RE: 1.4.2 PL-experimental - qamil - 15-09-2014

Zastanawiam się, jak działałby serwer i manpowered industries z ustawieniem cargodista na asymetryczny? Moim zdaniem teraz coś nie działało jak powinno - miałem tartak połączony "na krawędzi" trasy, który miał problemy z ilością załogi - bardzo mało pasażerów tam docierało, przez co często pojawiało się info o braku załogi i zamknięciu tartaku (w końcu do tego doszło, co zblokowało mi linie). Jednak jak podłączyłem tartak "w środku" trasy między dużymi miastami, od razu pojawiło się w nim kilkaset pasażerów, co od razu wywindowało produkcję - skąd ci ludzie, skoro w teorii pasażerowie w pociągach mieli konkretne cele podróży, więc nie powinni wysiąść na stacji która pojawiła się już po tym, jak zostali wygenerowani? Myślę, że cargodist symetryczny powoduje samonapędzanie się ilości pasażerów (przy asymetrycznym powinno ich być chyba mniej, choć tego nie testowałem).

No i proponowałbym lekkie zwiększenie prędkości w nutracku - z 60 do 80, ze 110 do 120, a 210 możnaby do 200 obniżyć żeby bardziej opłacało się budować linie bez limitu prędkości (choć mi się to nie zdarzyło, za drogie toto Tongue).


RE: 1.4.2 PL-experimental - FrontierPharmacist - 22-09-2014

Po ostatniej aktualizacji na serwerze wyłączony został Cargodist. Czy to celowe działanie? Mam wielką nadzieję, że nie...


RE: 1.4.2 PL-experimental - McZapkie - 26-09-2014

Serwer zaktualizowany do wersji 1.4.3, mam nadzieję że bugi związane z cargodist nie będą się już powtarzać.


RE: 1.4.3 PL-experimental - FrontierPharmacist - 29-09-2014

Pozwolę sobie na kilka przemyśleń, w związku ze skryptem, kontrolującym wzrost miast. Na pewno jest to fajna rzecz i ma spory potencjał ale żeby cieszyć się nią w pełni, w warunkach serwera experimental, trzeba to i owo dopracować. Nie wiem na ile McZapkie ma możliwość ingerowania i modyfikowania skryptu, więc te sugestie mogą się okazać bez sensu ale spróbuję Smile
1. Do pewnego poziomu (250-300 mieszkańców) miasta powinny rosnąć powoli same, bez żadnej ingerencji. W tej chwili tak naprawdę mimo wielkiej mapy rozgrywka skupia się wokół kilku większych miast (głównie Śląsk) podczas gdy 95% wiosek jest z góry skazanych na stagnację i funkcję czysto dekoracyjną (mieściny poniżej 150 mieszkańców nie zapewnią nawet siły roboczej dla farm, o kopalniach czy wożeniu pasażerów do innych miast nie wspominając). Dobrze byłoby aby z czasem malutkie miasteczka same rosły chociaż do poziomu, pozwalającego zaktywizować okoliczne zakłady.
2. Żywność dostarczana do sklepu powinna liczyć się do rozwoju miasta. Wiem, że jest z tym jakiś problem ale wierzę, że McZapkie go rozwiąże.
3. Jeśli uda się wdrożyć powyższy mechanizm, sklepy powinny budować się automatycznie w miastach, które przekroczyły pewien próg populacji.
4. Miasta, do których nie dostarczono wymaganych towarów powinny przestawać rosnąć ale nie wymierać. W warunkach serwera eksperymentalnego dostarczanie towarów jest możliwe dopiero gdy ktoś się dorobi (i raczej nie w epoce bryczek) a przez ten czas miasta więdną w oczach.

PS. Również jestem za dostosowaniem prędkości maksymalnej torowisk do PKP Setu. Mogłoby być: 80, 120, 160, 230, bez limitu (w zasadzie niewykorzystane, i tak nikt nie buduje v-high speed ze względu na koszt), lub: 60, 80, 120, 160, bez limitu (zrobi się trudniej).


RE: 1.4.3 PL-experimental - Tocznet - 30-09-2014

Gorąco popieram postulaty FrontieraP. No i chciałbym dodać jeszcze jeden .... Poprawienie punktualnego wyłączania się serwera o 24 oraz załączania o 10 !!!! ... a tak naprawdę to czy naprawdę nie da się zrobic wersji tego serwera "dla pracujących" ? czyli czynnego w godzinach od 16 do 24 ??? ... nie możesz np odpalić na jednym komputerze(serwerze) dwóch sesji OpenaTTD ale na różnych portach ? jedna by se chodziła jak tam ludzie chcą prawie cały czas, a ta druga właśnie od 16:00 do 24:00 ??? ....


RE: 1.4.3 PL-experimental - Bronisław - 30-09-2014

Nie bardzo rozumiem jak działają serwery. Ale experemental kończy się za wcześnie (1928-2050).
Około 30-50 lat trzeba aby zbudować finansowe podstawy do większych inwestycji....A tu łup..i restart.


RE: 1.4.3 PL-experimental - qamil - 30-09-2014

Nie zostaje mi nic innego jak podpisać się pod powyższymi postulatami Smile Z tym że prędkości raczej 80, 120, 160, 200 i vmax - nie ma co jeszcze bardziej spowalniać, ta 60 jednak utrudnia grę... No i może jeszcze przywrócić polski set pojazdów, skoro są tramwaje i pociągi to czemu nie ciężarówki i autobusy?


RE: 1.4.3 PL-experimental - McZapkie - 30-09-2014

Prędkości torów uważam za w miarę OK, tor 60km/h jest tańszy od drogi, więc podwyższanie prędkości byłoby nie fair. Na różnice kosztów nie mam wpływu, są wszyte w newgrf. Uważam też, że prędkości nie powinny być idealnie dostosowane do PKP setu, bo to ogranicza sens używania taboru do wąskiego grona pasującego do prędkości.
W przyszłości, jak się zrobi jakiś track set bardziej PKPowy, to można będzie pomyśleć o innym zróżnicowaniu, np. inne prędkości tej samej klasy linii zelektryfikowanej i niezelektryfikowanej.
Na poprawkę skryptu trzeba poczekać, na razie pracuję nad poprawieniem przemysłu tak, aby sklepy akceptowały pasażerów - wtedy nie będzie problemu typu wyludnione miasto z 1 sklepem.
Będą też zmniejszone kryteria ilości towarów z normal na easy oraz postaram się aby żywność się liczyła do Serwer na razie trwa 1918-2051. Dłużej nie chcę bo nudy, nie ma nowego taboru.
Są dwie opcje - albo rozszerzyć w dół na wcześniejsze lata - ale to wymaga innych newgrf,
albo zainstalować jakiś daylenght patch - osobiście bardzo mnie irytuje tempo upływu czasu,
szczególnie na tak dużej mapie. Ale z patchami jest taki problem, że na razie nie znalazłem zadowalającego (i dającego się skompilować bez problemów).
Polskiego setu samochodów nie ma, bo działa tylko na czystym temperate.
Kończę manpower industry i się zabieram za zrobienie nowego setu pojazdów na bazie grafik starego,
ale to sporo czasu zajmie.


RE: 1.4.3 PL-experimental - Bronisław - 30-09-2014

(30-09-2014, 19:51)McZapkie napisał(a): zainstalować jakiś daylenght patch - osobiście bardzo mnie irytuje tempo upływu czasu,
szczególnie na tak dużej mapie.
Znaczy za szybko czy za wolno?


RE: 1.4.3 PL-experimental - McZapkie - 01-10-2014

(30-09-2014, 20:55)Bronisław napisał(a):
(30-09-2014, 19:51)McZapkie napisał(a): zainstalować jakiś daylenght patch - osobiście bardzo mnie irytuje tempo upływu czasu,
szczególnie na tak dużej mapie.
Znaczy za szybko czy za wolno?
No chyba oczywiste że za szybko - zanim się zbuduje długą linię, to już następna generacja lokomotyw jest.
PS. serwer uruchomiony z wersją 6 mapy Polski.
Na rozwój miast wpływają towary, żywność i złoto (general goods) oraz węgiel, drewno, papier itp. arktyczne surowce (industrial goods).


RE: 1.4.3 PL-experimental - moje0 - 05-10-2014

czemu restart serwera trwa tak długo?


RE: 1.4.3 PL-experimental - MichaS - 05-10-2014

(05-10-2014, 20:37)moje0 napisał(a): czemu restart serwera trwa tak długo?



Bo nie ma kto go odpalić Sad


RE: 1.4.3 PL-experimental - McZapkie - 06-10-2014

Jak sama nazwa wskazuje, serwer jest eksperymentalny, a nie regularny, więc nie gwarantuję ciągłości działania.
Jeśli jest dłuższy przestój, na ogół wskazuje to na to, że będą nowe wersje newgrf i co za tym idzie,
nowa wersja mapy - którą generuję półautomatycznie za każdym razem, gdy zmieniam cokolwiek w newgrf.
I tak jest też tym razem, nowa wersja manpower industries (poprawione kopalnie i obozy drwali), a także eksperymentalna niespodzianka taborowa.


RE: 1.4.3 PL-experimental - FrontierPharmacist - 09-10-2014

Istnieje pewien starożytny GRF, zmieniający wygląd sieci trakcyjnej, teoretycznie na holenderską ale identyczną mamy w Polsce. Proponowałbym zainstalować go na serwerze, oczywiście jeśli okaże się kompatybilny.
http://grfcrawler.tt-forums.net/details.php?do=details&id=102


RE: 1.4.3 PL-experimental - moje0 - 10-10-2014

Proponuje zmienić w dodatkowych informacjach że akcje są wyłączone