Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pojazdy Polish Road Set
Na bananach nowa wersja 36:
- poprawione sprity MANA i doczepy,
- nowy fiuczer: znacznie obniżone koszty gdy pojazd czeka w zajezdni (ta opcja ma sens w przypadku łatek typu "depot timetable" takich jak w JGR patch pack),
- nowa seria pojazdów: wywrotki - Kamaz i Actrosy, zabierają więcej sypkich towarów niż zwykłe ciężarówki, mniej niż naczepy, ale za to mogą wjeżdżać do zatoczek.
Zapomniałem o tym... Smiley44

   
Zapisałem jako indeksowany w gimpie, więc powinno być ok z kolorami.

Zapkie, jak nie masz nic przeciwko, poprawiłbym też sprity Mercedesa Sprintera. Tylko nie mogę ich znaleźć w repozytorium.

[Obrazek: 999Mercedes_Sprinter_v2.png]

Jeszcze kilka drobnych poprawek i będzie ok. Mógłbym też dorobić wersję pick-up i ze skrzynią (np. chłodnia), ale nie obiecuję, że w tym rokuWink
Dzięki za poprawki. Sprity mercedesa są tu:
http://dev.openttdcoop.org/projects/polr...rinter.png
ale nie rób pickupa itp, bo to mi nie pasuje do skryptu na busy,
natomiast mam inne plany: coś w rodzaju VW z kabiną 4-osobową i uniwersalna paką, np:
https://www.olx.pl/oferta/volkswagen-tra...e2683cd4db
który by mógł zastąpić furmanki. Można by też zrobić poprzedniki tej klasy pojazdów, np. Tarpana, UAZ69.
(05-12-2016, 14:24)McZapkie napisał(a): ...nie rób pickupa itp, bo to mi nie pasuje do skryptu na busy,

Chodzi o te różne rodzaje zabudowy, dające różne możliwości przewozowe? Czyli ten VW T4 miałby być takim Renault Magnumem? Dobrze rozumiem?

Znalazłem drobny błąd: Polski Fiat 508 ma dźwięk plusku przy wyjeździe z zajezdni, natomiast Ford TT nie ma go w ogóle. Jeśli nie byłoby to problemem, mógłbyś wykorzystać dźwięki z Generic Cars - całkiem nieźle są one tam dobrane.
Skoro o Sprinterze mowa - 16 pasażerów to trochę mało Tongue Multicar, Polster, Automet itp. robią wersję 26 osobowe (razem ze stojącymi) Co sądzicie o takim motywie w grze?
(05-12-2016, 23:52)LaChupacabra napisał(a): Chodzi o te różne rodzaje zabudowy, dające różne możliwości przewozowe? Czyli ten VW T4 miałby być takim Renault Magnumem? Dobrze rozumiem?

Raczej jeden uniwersalny rodzaj zabudowy do przewozu wszystkiego łącznie z pasażerami, tak jak pisałem, aby móc zastąpić furmanki, które moga wszystko przewozić z automatyczna przebudową.
Dźwięki miałem własne, ale coś się bugowało i przerabiam na standardowe TTD.

Merc ma 16 pasażerów i w miarę to balansuje grę, w większej ładowności przy podobnym kosztach byłby zbyt zyskowny i mapa zapchana byłaby stadami busów. No wiem że to takie prawdziwe, ale serwery zdechną Smile
Lekki offtop - do czego używacie tych mało pojemnych pojazdów? Wink Pytam, bo ja zwykle walczę z tysiącami pasażerów, z którymi nawet najbardziej pojemne autobusy nie dają sobie rady.
Dowóz ze wsi na pociąg :v Co prawda one w końcu rosną, ale na początek są OK
(07-12-2016, 11:19)TadeuszD napisał(a): Lekki offtop - do czego używacie tych mało pojemnych pojazdów? Wink Pytam, bo ja zwykle walczę z tysiącami pasażerów, z którymi nawet najbardziej pojemne autobusy nie dają sobie rady.

Przy cargodist uzywam je do utrzymania oceny stacji, pojemny pojazd blokowałby przystanek i marnował czas transferu podczas gdy rosłaby ilość pasażerów w innym kierunku, busik stoi krócej z rozkazem wait for full, a pojemniejszy autobus kursuje rozkładowo.
Zresztą przy czasie 1:4 to tych pasażerów nie ma takiego ogromu, z początku nawet dorożki dają radę.

W przypadku towarów małe pojazdy używam czasem do utrzymania oceny stacji na krańcówce, podczas gdy duże pojazdy dowożą towary i odbierają produkty bez czekania aby nie mieć pustych przebiegów.
Ponadto w ECS małe pojazdy są przydatne do rozruszania produkcji, w FIRS do rozwożenia MFSP/ENSP.
(07-12-2016, 11:19)TadeuszD napisał(a): Lekki offtop - do czego używacie tych mało pojemnych pojazdów? Wink Pytam, bo ja zwykle walczę z tysiącami pasażerów, z którymi nawet najbardziej pojemne autobusy nie dają sobie rady.

Ja, do zabawySmile Czasami robię sobie mini firmę łączącą małe miejscowości. Realnego znaczenia praktycznie nie mają wcale. To tak jak lokomotywy spalinowe w secie PKP - bez odpowiednich zmian w kosztach przez Base Cost Mod ich używanie nie ma uzasadnienia.

Co do ładowności, to ogólnie niemal całemu setowi przydałaby się dość spora korektaSad
We wczesnych latach praktycznie nie da się używać pojazdów do przewożenia jakichkolwiek towarów na jakiekolwiek odległości. Po prostu ładowności tych pojazdów są zbyt małe - mnożnik x3 właściwie nic nie zmienia w ich przypadku, natomiast aż za bardzo podnosi ładowność tych największych, nowych ciężarówek typu Volvo FH13.
odkryłem mały błąd, w sumie nie wiem czy to błąd ale o nim powiem.
mianowicie przy wywrotkach mercedesach, po załadowaniu się 50% pojazdu tekstura zmienia się na Kamaza.
Sergiusz, dzięki za znalezienie buga.
Konne wozy i małe pojazdy nabierają sensu na serwerze McZ że spowolnieniem czasu i ECS. Zagrajcie a zobaczycie w czym rzecz :-)
(24-12-2016, 15:05)McZapkie napisał(a): Sergiusz, dzięki za znalezienie buga.

Nie ma sprawy Big Grin
Gdy chcę się bawić w rozwój miast to puszczam szybkie i mało pojemne busiki do przewozu poczty. I nawet w mniejszych miejscowościach lekko są na plus.
(10-12-2016, 00:04)LaChupacabra napisał(a): Co do ładowności, to ogólnie niemal całemu setowi przydałaby się dość spora korektaSad
We wczesnych latach praktycznie nie da się używać pojazdów do przewożenia jakichkolwiek towarów na jakiekolwiek odległości.

Jeżeli dałbym większe pojemności, to przy włączonej fizyce miałyby kłopoty z podjazdem pod górkę i generalnie byłyby ślamazarne (tak było w pierwotnej wersji z grfmakera, to samo miały pojazdy konne z HEQS).

Ponadto właśnie takie jest założenie setu, aby się nie dało zarabiać (lub było to mało opłacalne) na wczesnych pojazdach, w przeciwnym razie ludzie produkowaliby olbrzymie ilości pojazdów, aby mieć przepustowość. To wygląda brzydko, obciąża serwer, i czyni kłopoty z autozamianą na lepsze (bo nagle 100 wozów zamienia się w 100 ciężarówek szybszych i pojemniejszych). Wcześniej grałem z HEQS i ilekroć mnie podkusiło aby korzystać masowo z koni to potem był problem z zamianą.

Założenie setu jest takie, że wczesne pojazdy nie mają zarabiać same na siebie, ale jako pomocnicze np. rozwożenie supply w FIRS i ECS, transfer na małe odległości np. do/z portu, podtrzymywanie oceny stacji, rozwój miast.
Ponadto większość pojazdów ma autorefit, więc jeśli ktoś ma puste przebiegi, to... https://www.youtube.com/watch?v=n1qhgjSgktQ  Smile
Update setu do wersji 37 - szereg bugfixów, ulepszone Solarisy, poprawione Actrosy oraz refitowanie naczep.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości