Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OpenTTD Real Time
#1
Nie mam czasu grać normalnie w transport tycoon więc ostatnio myślałem nad ciekawym sposobem na powrót do serii.

Otóż czy byłby ktoś chetny na granie w OTTD na zasadzie real time? Rozgrywka nie tylko miała by zmienioną date lecz także czas poruszania każdego z pojazdów. Przejechanie 1 kratki powiedzmy zajmowałoby 30 minut np.

Sam założyłbym serwer gdzie rozgrywka trwałaby powiedzmy tak z kilka miesięcy co najmniej Smile.

Ktoś chętny? Jeśli sie ktos znajdzie to pewnie zaczne to kodzić Smile

https://github.com/shoter/N.A.S.Z-OpenTTD

(Już widze planowanie remontu magistrali ;D gdy czeka się kilka godzin aż pociągi zjada do depo)
#2
Na mapie (Polski?) o jakich rozmiarach?
Przejechanie drezyną z jednego krańca średniej sześciokafelkowej stacji na drugi koniec peronu miałoby trwać 3 godziny?
#3
Dobre Big Grin

Grałbym
#4
Teraz pociągi poruszają się w miarę odpowiednio szybko tylko mapy są zdecydowanie zbyt małe. Gdyby rozgrywka odbywała się na mapach 1048576x1048576 (a takie można wygenerować w Spring 2013) przy odpowiednio spowolnionym upływie czasu to rozgrywka byłaby realistyczna, bo pociągi pokonywałyby dłuższe trasy. W rzeczywistości Ic nie stający na stacji pokonuje ją w kilka sekund.
#5
Tak to jest prawda. Tylko serwer ( i gracze) takich map nie pociągną.

Nie chce tak naprawde rozgrywki realistycznej. Chciałbym aby pociągi jeździły na tyle wolno aby jedna sesja trwała pół roku - 2 lata.

I z tymi 30 minut to był tylko przykład. Myslałem nad czymś takim aby na mapie Polski przejazd z Rzeszowa do Krakowa trwał gdzieś w okoliach 2-8 godzin dla prędkości 60-100 km/h.
#6
lolo krejzi prodżekt

pomysl fajny, aczkolwiek jestem ciekawy kto po miesiacu bedzie zagladac ;]
#7
Gdyby sie dało, to dorobić czas budowy i można grać Big Grin
#8
Ale czy to aby jest wykonalne i czy nie będzie wymagało jednocześnie spowolnienia działania całego GUI?
#9
GUI do tego nic nie ma. Nie widze powodu aby to było niewykonalne.
Nie bedzie żadnych skutków ubocznych.
#10
Ale w takim wypadku trzeba by było spowolnić również proces budowy i czas naprawy taboru. Tylko jeśli chciałbym wybudować trasę na zalozmy 200 kratek, co trwałoby zalozmy 1 dzień, gra musiałaby pamiętać mój ruch.
#11
można by było też coś takiego spróbować. Tylko trzeba to napisać.
#12
https://github.com/shoter/N.A.S.Z-OpenTTD

Coś takiego skrobnąłem. bin.7z ma najnowsza binarke. Source code nie musi być najnowszy. Mega dużo jest jeszcze do zrobienia.

Moje ustawienia : http://pastebin.com/tLBC36x4
[network] usunięte z pewnych przyczyn z tego pliku konfiguracyjnego.
#13
Już widzę te tłumy na serwerach przy otwarciu, a potem pustki, bo nikt by nie miał cierpliwości na to. :p
Aczkolwiek sam bym grał gdyby serwer nie był real time tylko w pewnej sensownie spowolnionej skali. Wink
#14
Okazuje się że realtime jest bez sensu. Skala czasu zostanie odpowiednio spowolniona. Będe się tym projektem powoli zajmował w czasie wolnym.
#15
(23-07-2016, 23:40)shoter napisał(a): Okazuje się że realtime jest bez sensu. Skala czasu zostanie odpowiednio spowolniona. Będe się tym projektem powoli zajmował w czasie wolnym.
Też tak myślę, ale w takim wypadku nie lepiej dołączyć do day length?

https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=42432
https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=46399
#16
Wszystkie patche zawsze są stare a mi się nigdy nei chce mergować i dokładnie analizowa całego długiego daypatcha czy dobrze zmerguje. Wole sam to zacząć powolutku. Sczególnie dlatego że daylength patch chyba bardzo mi nie leży. Potem powiem dlaczego jak przeanalizuje patcha Wink
#17
(24-07-2016, 12:29)shoter napisał(a): Wszystkie patche zawsze są stare a mi się nigdy nei chce mergować i dokładnie analizowa całego długiego daypatcha czy dobrze zmerguje. Wole sam to zacząć powolutku. Sczególnie dlatego że daylength patch chyba bardzo mi nie leży. Potem powiem dlaczego jak przeanalizuje patcha Wink
Wiesz że długość dnia ma trafić do stabilnej wersji Opena?
#18
https://www.reddit.com/r/openttd/comment...ic/c9ccpol
https://www.reddit.com/r/openttd/comment...ic/c9cevrd
https://www.reddit.com/r/openttd/comment...ic/c9gwzk0

Wiem że to nie ładnie tak od razu w twarz rzucać linkami ale te 3 komentarze mnie przekonały do tego że nie chce mi się już czekać na dobrego trunka. Moim planem jest całkowite odłączenie się od trunka.

Aha pobrałem sobie stąd patch z ostatniej strony zupdatowany przez gościa :
https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?...&start=360 .
Dla mnie daylength nie istnieje bez :
- Zegarka HH:MM
- Powyższa zmiana ciągnie za sobą konieczność zmian w timetable żeby nie były liczone w dniach
- Wole pisać wszystko od początku i mieć nad tym kontrole. Ważne jest dla mnie poznanie jak ten openttd działa.

Nie sądze aby daylength trafił aktualnie pod strzechy openttd. Wolałbym się mylic ale raczej tak nie bedzie.
#19
(25-07-2016, 08:34)shoter napisał(a): https://www.reddit.com/r/openttd/comment...ic/c9ccpol
https://www.reddit.com/r/openttd/comment...ic/c9cevrd
https://www.reddit.com/r/openttd/comment...ic/c9gwzk0

Wiem że to nie ładnie tak od razu w twarz rzucać linkami ale te 3 komentarze mnie przekonały do tego że nie chce mi się już czekać na dobrego trunka. Moim planem jest całkowite odłączenie się od trunka.

Aha pobrałem sobie stąd patch z ostatniej strony zupdatowany przez gościa :
https://www.tt-forums.net/viewtopic.php?...&start=360 .
Dla mnie daylength nie istnieje bez :
- Zegarka HH:MM
- Powyższa zmiana ciągnie za sobą konieczność zmian w timetable żeby nie były liczone w dniach
- Wole pisać wszystko od początku i mieć nad tym kontrole. Ważne jest dla mnie poznanie jak ten openttd działa.

Nie sądze aby daylength trafił aktualnie pod strzechy openttd. Wolałbym się mylic ale raczej tak nie bedzie.
Zatem życzę powodzenia Smile
#20
Tak sobie myślę, że na początku rozgrywki to będzie koszmar, bo trzeba będzie czekać pare dni na kasę... Im później, tym łatwiej :/


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości