Ankieta: Czy Państwo byliby zainteresowani takimi zmianami jakie podałem w temacie?
Ankieta jest zamknięta.
Tak
57.14%
4 57.14%
Nie
42.86%
3 42.86%
Razem 7 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OpenTTD-Polska [Mapa Polski +Cargo Dist]
#1
Witam wszystkich użytkowników forum i jak również graczy.Wczoraj podczas rozmowy na serwerze wpadłem na pomysł związane z tym że niektórych wkurza to że 2 lata gry i już się ma Magistrale na Cała Polskę (ewentualnie na całą mapę) otóż teraz napisze wam propozycje dotyczących ustawień:

-Zmniejszyć możliwość pożyczki z 3 mln do kwoty 1.2 mln złotych
-Zwiększyć koszty utrzymywania pojazdów i jak również infrastruktury
-Zmienić rok rozpoczęcia gry z 1950 roku na 1930 co w związku z tym reset z 2050 roku skrócić do 2030 roku
-Ograniczyć liczbę pociągów z 500 na 300
-Wprowadzić możliwość zbudowania Przedsiębiorstwa przetwarzających dany towar (Zależy również od Państwa)
-Dodać o ile jest to możliwe następujące GRF : (Zależy również od Państwa)
*GRF NARS (Tylko trzeba wyłączyć opcje MagleV)
*GRF SPI (Przykład : Do huty aby mieć Metal to musimy dostarczyć Rude żelaza + Węgiel + Złom w przeciwnym wypadku jak nie dostarczymy potrzebnych składników nie mamy metalu)

Z mojej strony jeżeli dałoby rade dodać to byśmy by mieli wtedy na serwerze nie dość że przyjemniej grać to na dodatek trzeba pomyśleć kilka razy nad budową danej linii. Liczę na pozytywne komentarze i jak również w głosowaniu.
#2
Co se týče mě jsem pro grf SPI. Kdo hraje grf Firs nebude mít problém, je to celkem identické. Ale průmysl se musí náhodně generovat. Protože np. 3 doly na bauxit je málo. Bez bauxitu nevyrobíte Metál. Snížit počet vlaků /pociagu/ z 500 na 300 u SPI nevím. U grf SPI není u průmyslu taková pojemnost jako u Firs. Nehledě na to že když chcete něco vyrobit, je třeba všech surovin. Spíše bych zakázal dlouhé vlaky /pociagy/ např. max 7 polí /kratek/, jeden vlak /pociag/. Grf Nars tam je problém, že vyloučit Maglev nejde buď vše nebo nic. Nehledě, že na mapě Polska nemít set PKP je divné, když pracuje i sgrafikou SPI i Firs. Co setýče startu hry tak jsem za 1925-2025. Neměl byc ani problém, jak Daniel 1994 napsal 1930-2030. Jde o to že se trochu mění průmysl u Firsu i SPI. Zmenčit půjčku z 3mln na 1.2 mln PLN. U SPI by chtělo chvilku počkat, přece jen ten průmysl má malou odchylku a co se týče mě spíše jsem za menší vlaky /krotke pociagy/ max 7 polí /kratek/ . Ale jsem za změnu z Firs na SPI.
#3
Zapomniałem Dodać że trzeba wyłączyć możliwość skręcania o 90 stopni (bo są włączone) i Petr ja proponuje na 6 kratek zmienić długość stacji
#4
Majac do wyboru odpowiedz tak/nie z DOSWIADCZENIA wiem ze ten temat nie przejdzie, za duzo zmian, NARSy itp zapomnij Wink
#5
Sander tak jak jsem napsal já, tedy SPI +PKP set a vlaky /pociagy/ max 7 kratek , na mapie Polska. Jak by jsi to viděl. Ano či ne??????
#6
Pożyczka i daty rozpoczęcia/końca to nie problem. Myślę, że można to zrobić - o ile od 1930 są dostępne jakieś pojazdy.
Co do ilości pojazdów to jest już inna ankieta założona.
Budowanie przedsiębiorstw można włączyć, tylko nie wiem, czy da się ustawić ich koszt. Niestety nie damy rady podzielić tego na Państwa. Cała mapa albo wcale.
GRF'y: jestem na nie.
#7
(05-05-2016, 14:29)Mouse napisał(a): Pożyczka i daty rozpoczęcia/końca to nie problem. Myślę, że można to zrobić - o ile od 1930 są dostępne jakieś pojazdy.
Co do ilości pojazdów to jest już inna ankieta założona.
Budowanie przedsiębiorstw można włączyć, tylko nie wiem, czy da się ustawić ich koszt. Niestety nie damy rady podzielić tego na Państwa. Cała mapa albo wcale.
GRF'y: jestem na nie.
w 1930 są dostępne 2 lokomotywy 1 do osobowego i 1 do towarowego (lżejszego).A dlaczego nie jesteś na nie z GRF ? Chociaż no SPI :< jest w dodatkach online
#8
(05-05-2016, 14:29)Mouse napisał(a): Pożyczka i daty rozpoczęcia/końca to nie problem. Myślę, że można to zrobić - o ile od 1930 są dostępne jakieś pojazdy.
Co do ilości pojazdów to jest już inna ankieta założona.
Budowanie przedsiębiorstw można włączyć, tylko nie wiem, czy da się ustawić ich koszt. Niestety nie damy rady podzielić tego na Państwa. Cała mapa albo wcale.
GRF'y: jestem na nie.

Mouse o ile dobrze pamietam to ten serwer poprzednio byl ustawiony 1930-2030 (?) albo jakis inny z pkp setem
#9
Na pewno nie zmienimy początkowej daty. Mapa Polski była projektowana na 1950 rok i tego się trzymamy. Wprowadzenie SPI nie jest takie proste, bo znowu @pAter musiałby stawiać wszystkie przedsiębiorstwa na nowo. NARS odpada, bo jest to Polska, a nie USA. Reszta jest możliwa.
#10
Niemiec ma rację, czyli zostaje zmniejszenie linii kredytowej oraz zwiększenie kosztów utrzymania.
Ewentualnie można pokusić się o skrócenie rozgrywki o 10-15 lat. Zazwyczaj w tym czasie już wszyscy wołają o reset.
#11
(05-05-2016, 22:44)Mouse napisał(a): Niemiec ma rację, czyli zostaje zmniejszenie linii kredytowej oraz zwiększenie kosztów utrzymania.
Ewentualnie można pokusić się o skrócenie rozgrywki o 10-15 lat. Zazwyczaj w tym czasie już wszyscy wołają o reset.

Wołają o reset bo gra jest NIEGRYWALNA z powodu lagów !

Co do propozycji Daniela, to całkowicie popieram w kwestii zaczęcia gry od 1930, bo zupełnie na tym serwerze nie wykorzystuje się w pełni parowozów.
Jestem tez za zwiększeniem kosztów utrzymania infrastruktury. Bo faktycznie możliwość zbudowania magistrali przez pół Polski w 2 roku gry zupełnie zabija miodność tej gry ... przecież tu nie chodzi o zatorowanie całej mapy ... ale bardziej żeby to zrobić z głową ... poza tym zwiększone koszty sprawią że będzie mniej obiektów na mapie (trochę mniej lagów) i spokojnie się będzie grało do 2050 (tu się nie zgadzam z Danielem, żeby skrócić czas do 2030 bo ledwo się będziesz mógł nacieszyć Huzarami i składami o prędkości 230 km...)
Ogólnie jestem za tym aby ten serwer trochę "utrudnić". Dla początkujących jest przecież osobny serwer i tam kto chce może sobie "machać" torami wzdłuż i wszerz do woli bez konsekwencji bankructwa i spamować składami kolejowymi. Tu zróbcie coś dla ciut inteligentniejszych graczy .
#12
  • Zmniejszyłem pożyczkę do 1.2 mln zł
  • Włączyłem kryzys
  • Włączyłem katastrofy
  • W ekonomii powinno być więcej zmian
#13
Katastrofy na serwerze są bez sensu. To nie jest gra prywatna, że kiedy wychodzisz, to gra się zatrzymuje i musisz "tylko" uważać. Jak na tych serwerach się wychodzi, jest się zdanym na przypadek.

NuTracks daje duże możliwości kształtowania poziomu trudności rozrywki.

Zdecydowanie wystarczyłoby zwiększyć współczynniki kosztów w zależności od trasy i elektryfikacji szlaku (na krótszych trasach zadomowiłyby się diesle i wolniejsze osobówki, ale np. linia z Krakowa do Łodzi nie przynosiłaby takich zysków, bo trzeba byłoby balansować między korzyściami z czasu przejazdu i ekonomii taboru a kosztami budowy i utrzymania infrastruktury.
A dla linii pasażerskich, koniecznie Reduced Passenger Payment.
Gra jest prosta, bo nie wymaga od gracza żadnego rozwoju oraz są za duże przychody z linii pasażerskich, a katastrofy są jakąś pomyłką.
Do tego, przecież jest na mapie BaseCostMod, który umożliwia zwiększenie kosztów zakupu taboru.

Jeszcze bym zrozumiał, gdyby powyższe kroki wykonano i nadal byłoby za łatwo. Ale nie zrobiono NIC w tej materii, mając tyle możliwości, a jakiś "geniusz" sobie wymyślił ni stąd, ni zowąd katastrofy, o które w ogóle nikt nie prosił.

I właśnie sobie oglądam grę i standardowo, kilku graczy ma podziurawione trasy.

A UFO jest tak toporne, że czasem potrafi się uczepić jednego miejsca i będzie wysadzać co chwila dany odcinek.

---
Ogólnie szacun za uruchomienie usługi, ale jej działanie wygląda jak na złość. Pytanie o opinie, ankiety, cuda wianki, a na ostatecznie i tak po swojemu, jeszcze bez żadnej sensownej motywacji.
#14
Jak już pisaliśmy wcześniej katastrofy są po to, żeby było trudniej. To jest pierwszy argument.
Drugi argument jest taki, że jeśli UFO wysadzi tory gracza, który już nie wróci to firma szybciej padnie i zwolni się slot dla innych.
#15
(06-08-2016, 10:24)Mouse napisał(a): Jak już pisaliśmy wcześniej katastrofy są po to, żeby było trudniej. To jest pierwszy argument.
Mouse, ale jaką Ty widzisz trudność w tym, żeby odbudować nawet kilka zniszczonych odcinków torowisk, dróg czy też wypuszczenie z zajezdni skopiowanego pojazdu w miejsce tego, który został zniszczony? Dla mnie to nie jest żadna trudność i nie wiem, wątpię, aby to dla kogokolwiek było trudnością. Co najwyżej dla części z graczy, raczej tych, co nie mają zbytnio określonego pomysłu na firmę i lubią jak ktoś im podaje "wyzwania", jest to jakieś uatrakcyjnienie rozgrywki, ale z podniesieniem poziomu trudności, o co wnosił tutaj Daniel94, to za wiele wspólnego te katastrofy nie mają. Dla wielu graczy, co widać zarówno tutaj na forum, jak i na serwerze, są one za to wyjątkowo irytujące. Nie jestem pewien co do intencji jakimi kierowaliście się przy ich dodawaniu, ale jeśli była wśród nich chęć podniesienia grywalności na serwerze, to chyba jednak są na to znacznie lepsze i mniej kontrowersyjne sposoby.

(06-08-2016, 10:24)Mouse napisał(a): Drugi argument jest taki, że jeśli UFO wysadzi tory gracza, który już nie wróci to firma szybciej padnie i zwolni się slot dla innych.
Ale dlaczego od razu zakładasz, że ktoś nie będzie chciał wrócić do gry? Bo Ty nigdy nie wracałeś i inni nie robią inaczej? Może właśnie będzie chciał? Tak jest bardzo często, zwłaszcza, gdy ktoś zbuduje coś większego. Przecież nikt nie siedzi non stop przez całą sesje na serwerze. Nawet jeśli ktoś ma więcej czasu, aby sobie pograć, to musi czasami odejść od komputera. Czasem na kilka godzin. I co ma taki ktoś czuć, jeśli po takiej przerwie widzi, że jego firmy, na której rozbudowę poświęcił naprawdę sporo czasu, już nie ma? Weź też pod uwagę to, że na pustym serwerze, gdzie większość firm pobankrutowała i została usuniętą, a te co zostały generują mizerne dochody, bo ich pociągi nie jeżdżą, gra nie jest zbyt ciekawa. To nie jest reddit Vanilla, gdzie niemal non stop jest co najmniej kilku graczy i aktywne jest 10-15 firm. Czasami nawet budowanie konkurencyjnej firm wobec tych, gdzie nikogo nie ma, jest ciekawym wyzwaniem. Ale jeśli na serwerze pozostają same niedobitki, które zaraz padną albo zostaną usunięte (bo o 3-4 w nocy nikt nie wstał i nie pojawił się w firmie), jest pozbawione sensu. Często nie ma wtedy nawet 2000 roku.
Co do kwestii zwalniania slotów dla innych firm i z resztą samego bezzasadnego usuwania firm była już mowa, jest na to rozwiązanie i naprawdę nie wiem dlaczego tego nie wdrożyliście na serwery. Mógłbyś napisać Mouse co jest tego powodem?
#16
(06-08-2016, 10:24)Mouse napisał(a): Jak już pisaliśmy wcześniej katastrofy są po to, żeby było trudniej. To jest pierwszy argument.

To nie jest żaden argument. Po to, by było trudniej, są wyższe koszty budowy i utrzymania.

Cytat:Drugi argument jest taki, że jeśli UFO wysadzi tory gracza, który już nie wróci to firma szybciej padnie i zwolni się slot dla innych.
Jeśli gracz nie chce wrócić, przy wyjściu używa komendy !resetme, tak jak ja. 
Natomiast często spotykam się z sytuacją, że jakiś gracz wraca na serwer, widzi swoje wyniki finansowe, dziury i się pyta, co się stało.
#17
Możemy się tak przegadywać przez kolejny miesiąc. Ja twierdzę jedno, Wy co innego. Wyraziłem już swoją opinię.
@kabexxx: prawie nikt nie używa komendy !resetme.
#18
(07-08-2016, 11:25)Mouse napisał(a): Możemy się tak przegadywać przez kolejny miesiąc. Ja twierdzę jedno, Wy co innego. Wyraziłem już swoją opinię.
Tak jak się spodziewałem. Wszystko się sprowadza to twojego "ja wiem lepiej". Tylko raczej nie wiesz lepiej od wielu graczy na serwerze, co chcą (co chcemy) i co jest dla nich (dla nas). Więc przestańcie udawać, robiąc te ankiety, że czyjekolwiek zdanie was obchodzi, bo i tak wszystko po swojemu.


Cytat:@kabexxx: prawie nikt nie używa komendy !resetme.
Co oznacza "prawie nikt"? Ja tam często widuję użycie tych komend. Może jakieś statystyki?
#19
(03-08-2016, 15:05)kabexxx napisał(a): Katastrofy na serwerze są bez sensu. To nie jest gra prywatna, że kiedy wychodzisz, to gra się zatrzymuje i musisz "tylko" uważać. Jak na tych serwerach się wychodzi, jest się zdanym na przypadek.

NuTracks daje duże możliwości kształtowania poziomu trudności rozrywki.

Zdecydowanie wystarczyłoby zwiększyć współczynniki kosztów w zależności od trasy i elektryfikacji szlaku (na krótszych trasach zadomowiłyby się diesle i wolniejsze osobówki, ale np. linia z Krakowa do Łodzi nie przynosiłaby takich zysków, bo trzeba byłoby balansować między korzyściami z czasu przejazdu i ekonomii taboru a kosztami budowy i utrzymania infrastruktury.
A dla linii pasażerskich, koniecznie Reduced Passenger Payment.
Gra jest prosta, bo nie wymaga od gracza żadnego rozwoju oraz są za duże przychody z linii pasażerskich, a katastrofy są jakąś pomyłką.
Do tego, przecież jest na mapie BaseCostMod, który umożliwia zwiększenie kosztów zakupu taboru.

Jeszcze bym zrozumiał, gdyby powyższe kroki wykonano i nadal byłoby za łatwo. Ale nie zrobiono NIC w tej materii, mając tyle możliwości, a jakiś "geniusz" sobie wymyślił ni stąd, ni zowąd katastrofy, o które w ogóle nikt nie prosił.

I właśnie sobie oglądam grę i standardowo, kilku graczy ma podziurawione trasy.

A UFO jest tak toporne, że czasem potrafi się uczepić jednego miejsca i będzie wysadzać co chwila dany odcinek.

---
Ogólnie szacun za uruchomienie usługi, ale jej działanie wygląda jak na złość. Pytanie o opinie, ankiety, cuda wianki, a na ostatecznie i tak po swojemu, jeszcze bez żadnej sensownej motywacji.

Może napiszę ci w ten sposób co byś wolał ? Graczy któzy wypusczają po 100 pojazdów bez ustawienia rozkładów i psują się co 5 minut i przy tym spore lagi są czy może Wyłączenie awari i włączenie katastrof ?i nie mieć przy tym żadnych lagów?
#20
(08-08-2016, 09:53)Może bądź łaskaw przeczytać, co napisałem. napisał(a): (...)Zdecydowanie wystarczyłoby zwiększyć współczynniki kosztów(...) 

Cytat:Może napiszę ci w ten sposób co byś wolał ? Graczy któzy wypusczają po 100 pojazdów
Jestem za tym, by tę liczbę zmniejszyć. Najbardziej owocni gracze wypuszczają po 70-80, z czego jakaś jedna trzecia stoi w korku, choćby dlatego, że rozkładów prawie nikt nie używa, czy mając te miliony nie zastanawiają się nad efektywnością, bo "ich stać".


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości