Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowy dział dla Simutrans?
#1
a można poprosic linka do simutrans?

//Rysh: oddzieliłem od poprzedniego wątku zbędne posty, kontynuujemy w tym temacie czy warto zakładać osobny dział dla Simutrans?
#2
Daniel, patrzyłeś 1 link na google po wpisaniu Simutrans?
#3
Installer: http://sourceforge.net/projects/simutran...e/download
Portable: http://sourceforge.net/projects/simutran...p/download
Pak do portable (pak64): http://sourceforge.net/projects/simutran...p/download
#4
To może lepiej zrobić osobny dział dla Simutrans?
#5
Osobny dział byłby dobry, gdybyśmy mieli jakiś support do tego albo serwer odpalony najlepiej...
#6
Ciekawe jak z zainteresowaniem takiego działu.

//Oddzielam.
#7
Pewnie podobnie jak z działem o Teeworlds, choć póki istniał forumowy serwer to jako tako dział istniał. Z drugiej strony, przynajmniej byłoby w polskim internecie jakieś sensowne miejsce dotyczące tej gry - rozreklamować na forach, gdzie jest coś o Simutrans wspomniane, dać info na głównym forum gry i może by coś ruszyło...
#8
Mam problem z pociągami: OTÓŻ dałem pociąg na stacje towarową żeby sie załadował ale nie chce się załadować a chociaż w rozkładzie dałem 100% ładunku....Co jest :<?
#9
Stworzenie takie działu nie zaszkodzi(Najlepiej jak nie będziemy robić 10 poddziałów,tylko jeden dział Simutrans,w przpadku wzrostu zainteresowania rozbijemy na wiecej działów,nie ma potrzeby robienia problemu), najwyżej się go w przyszłości usunie.
Jestem za.

(To ja sobie ściągne simutrans i przetestuje Smile )
#10
Ehh. Jeszcze raz. Dopóki nie mamy nic wspólnego z Simutrans (serwer czy chocby większa wiedza) niczego nie zakładamy. Gdybyśmy zdecydowali się do założenia to oddzielny dział(?), tak, jak OpenTTD.
Ktoś coś wie na temat pak'ów? Ktoś ma opanowane koleje? Bo ja na pewno nie. Koleje idą mi tam ciężko przez te semafory... Nie jest to zbyt jasno opisane nawet w manualu czy na forum...
Uwierzcie, że to jest ciężki temat do ogarnięcia, chyba, że ktoś ma to ogarnięte na tyle, że napisze nam jakieś poradniki do tego.
#11
Paki to akurat nie problem, nic tam zbytnio do ogarnięcia nie ma Smile To akurat mogę opisać, pomóc czy cokolwiek. Co do kolei, to ja znam tylko zwykłe i "wyboru peronu" - inne gorzej, faktycznie sporo tego jest, ale nie na tyle żeby było niemożliwe do ogarnięcia. Co do serwera, to dopóki go nikt nie założy, choćby dla testów, nic takiego nie będzie - tak więc jeśli ktoś chce/może pobawić się z tym, to zapraszam na PW - teraz będę miał nieco czasu (koniec szkoły), więc będzie można ogarnąć Smile
#12
Największy problem to odpalenie serwera. Tylu błędów jeszcze nie widziałem na oczy podczas uruchamiania Big Grin W opisie jest tylko info aby użyć -server i skonfigurować cfg...
#13
Ja tam odpaliłem jedynie z -server port, nie patrzałem na błędy i zacząłem grać Big Grin Na oficjalnym forum jest temat o stawianiu serwera, może coś pomoże: http://forum.simutrans.com/index.php?topic=8230.0
#14
Serwera jeszcze nie ma sensu odpalać - jest to wersja testowa. Co do PAK'ów to jest coś jakby paczka newgrf.
#15
Raczej bym obstawiał tutaj coś jakby set grafik z Opena, czyli OpenGFX lub oryginalny. Jest to ich połączenie - dwa poszczególne paki ze sobą nie współpracują, trzeba wybrać jeden na jakim się gra, różnią się wielkością (PAK64 i PAK128, można porównać do grafiki 8bit i 32bit w openie) jak i tematyką (są standardowe, są poświęcone niektórym krajom [Niemcy, Japonia, Wielka Brytania, a powstaje również pak polsko - węgierski], są też wirtualne czyli w kosmosie [coś ala TTD Mars] albo wersja komiksowa). Jest to coś takiego jak wybór klimatu w Openie, czyli standardowy lub toyland.
#16
@quamil: pod windowsem czy linuxem odpalales?
#17
@Myszu, pod Windowsem. Na linuksie jakiś czas już nie pracowałem, pamiętam że nawet singla aktualnej wersji nie dałem rady odpalić (pokopane coś miałem z ustawieniami użytkowników). No ale nieważne - czy do folderu z simutrans, tam gdzie odpalasz serwer [nie w moich dokumentach (lub ~/.simutrans)] wrzuciłeś paka, np. pak64? Bo żeby serwer działał nie wystarczy sama gra, musi też mieć pak wrzucony (potem podczas podłączenia gra porównuje pliki gracza z plikami serwera).
#18
(26-06-2012, 20:29)qamil napisał(a): @Myszu, pod Windowsem. Na linuksie jakiś czas już nie pracowałem, pamiętam że nawet singla aktualnej wersji nie dałem rady odpalić (pokopane coś miałem z ustawieniami użytkowników). No ale nieważne - czy do folderu z simutrans, tam gdzie odpalasz serwer [nie w moich dokumentach (lub ~/.simutrans)] wrzuciłeś paka, np. pak64? Bo żeby serwer działał nie wystarczy sama gra, musi też mieć pak wrzucony (potem podczas podłączenia gra porównuje pliki gracza z plikami serwera).

Windows mnie nie interesuje. Nie będę stawiał osobnego serwera Windowsowego na simutrans...

W folderze ~/simutrans mam pak64, w cfg odznaczyłem ścieżkę do pak'u i... dupa. Pluje się (o ile dobrze pamiętam) o redefiniowane funkcje czy cuś. Nie przytoczę dokłądnie bo usunąłem simutrans z serwera.
#19
Problem może wynikać jeszcze z czegoś innego - otwieranie serwera nie ma interfejsu linii komend. Gra uruchamia się w takim okienku, w jakim to robi przy graniu single - poza wybraniem paka, który jak piszesz umieściłeś w cfg (jeśli ścieżka prawidłowa to powinno być ok, zasadniczo podfolder z pakiem powinien być tam gdzie pliki wykonywalne gry ale skoro zmieniłeś w cfg to nie powinno być problemów) trzeba jeszcze stworzyć/wczytać mapę. Jeśli nie masz graficznego dostępu do tego (podglądu pulpitu, żeby zobaczyć czy menu gry się uruchamia) - może być problem.

Tekstowy interfejs ma podobno wersja Simutrans-Experimental, ale to jest testowa wersja przyszłej wersji beta itd, więc raczej tym bardziej nie ma sensu się bawić Smile Serwer simutrans raczej powinien działać na zasadzie wejścia, testów czy porady komuś. Co prawda są "stałe" serwery do simutrans, ale ilość takich serwerów będących obecnie online (według "master listy") wynosi 3: http://servers.simutrans.org/list


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości