Ankieta: Czy chcesz aby na Mapie Polski by pAter była odblokowana możliwość budowania samolotów?
Ankieta jest zamknięta.
Tak, jest to dobry pomysł, ale z jakimś fajnym cfg odnośnie samolotów.
50.00%
6 50.00%
Nie, niech zostanie jak jest obecnie.
50.00%
6 50.00%
Razem 12 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Mapa Polski by pAter] Samoloty
#1
Witam,

Padały ostatnio zapytania odnośnie wprowadzenia samolotów na mapę Polski. Także założyłem ankietę Wink

Pozdrawiam.
#2
Nie.

`nuff said.
#3
Tak, z jakim fajnym newgrf, limit ok 20 na firmę.
#4
Właśnie testuje sobie konfiguracje z samolotami, ale dla Firs'aSmile Z tego co do tej pory mi wyszło, to bez dość radykalnego podniesienia cen samolotów i dorzucenia Reduced Passenger Payment, dodawanie jakiegokolwiek setu pachnie hegemonią firm, które z niego będą korzystać. Na razie nie głosuję. Najpierw sprawdzę co można dodać i jak ustawić, aby to miało sens. Jeszcze dzisiaj albo jutro dam znać co mi wyszło.
#5
A więc tak. Opcji bezkompromisowej nie znalazłem, ale wybór jest. Obeszło się bez Reduced'a. Pod uwagę wziąłem dwa liczące się sety, czyli av8 i WAS. Z pozostałych Av9.8 jest dziwny i ubogi, PlaneSet niedostępny z poziomu gry, zaś Use-able Default Aircraft ma zbyt małe różnice w kosztach utrzymania, aby coś sensownego można było z nim zrobić - to samo jest z Russian planeset. Jest jeszcze OpenGFX Mars Aircraft, ale to już zupełnie inna planetaSmile
Wydaje mi się, że najlepszym setem byłby WAS. Nie ma co prawda w nim helikopterów (jeden sterowiec towarowy po 2004), zaś samoloty pojawiają się dopiero ok. 1967, ale ma najlepiej dobrane koszty utrzymania, przez co nawet po zmniejszeniu dochodów, nadal każdy samolot jest w jakimś stopniu opłacalny. W przypadku av8 jest już gorzej pod tym względem. Są w nim dostępne helikoptery i samoloty nawet przed 1920, ale po redukcji dochodów, zwłaszcza tych największych samolotów, co jest koniecznością, stają się one kompletnie nieopłacalne. Minusem są też absurdalnie małe zasięgi. av8 ma jednak pewną istotną zaletę - zmienia proporcje kosztów utrzymania lotnisk małych i dużych. Normalnie rozpiętość kosztów wynosi 1:10, z av8 1:200. To ma spore znaczenie, bo normalnie nawet te najmniejsze lotniska są bardzo drogie w utrzymaniu, zaś te największe i tak są zbyt tanie wobec tego, jakie dochody generują. Połączenie obu setów niestety odpada. Za duże są różnice w cenach i za dużo jest "powtórek". Trzeba by było wybrać jeden. Pozostaje jeszcze tylko kwestia prędkości samolotów. Oba sety testowałem dla prędkości 1/1 i 1/2. Niższe uważam za mijające się z celem, zwłaszcza w przypadku av8. Niżej podaje ustawienia dla obu setów w dwóch wariantach prędkości w kolejności od najlepszego moim zdaniem oraz ogólne ustawienia wspólne dla wszystkich wariantów.

Ogólne ustawienia: bez zmian (poza ilością samolotów)
Katastrofy: normalne (kto chce latać dużymi samolotami powinien budować duże lotniska, zaś to nie musi być łatwe, a już napewno nie tanie)
Ilość samolotów: 20
Stare lotniska: nie
Limit hałasu: tak
Redukująca ilości lotnisk: town_noise_population[0] = 2000 (Limit hałasu rośnie o 1 co 2000 mieszkańców i od 2000 mieszkańców)

Wariant 1
NewGRF: World Airlines Set v0.1 (zasięg wyłączony - wszystkie samoloty z setu mają realny zasięg co najmniej 1150km)
prędkość samolotów: 1/1
Ustawienia Base Cost Mod 5.0
ceny samolotów: x1 (0,8 - 26mln)
utrzymanie samolotów: x4
koszt budowy lotnisk: x32 (1,5 - 6,4mln)
koszt utrzymania lotnisk: 1/4 (60 - 350k)
Uwagi: Ceny i koszty ustalone tak, aby średni czas zwrotu kosztu zakupu samolotów wynosił 5-10 lat. Zmiana ceny, adekwatnie zmieni ten czas. Koszt utrzymania lotnisk może być niższy, ale nie powinien byż wyższy. Wyższe koszty praktycznie uniemożliwią używanie małych samolotów na regionalnych połączeniach, zaś dla dużych i tak nie będzie miało to większego znaczenia (zbyt mała jest różnica w kosztach poszczególnych lotnisk).

Wariant 2
NewGRF: World Airlines Set v0.1
prędkość samolotów: 1/2
utrzymanie samolotów: x2
reszta j.w.

Wariant 3
NewGRF: av8 Aviators Aircraft Set 2.21 (włączona modyfikacja lotnisk)
prędkość samolotów: 1/2
Ustawienia Base Cost Mod 5.0
ceny samolotów: x4 (0,4 - 14mln - najmniejszy samolot odpowiadający parametrami najtańszemu z WAS kosztuje 2,3mln)
utrzymanie samolotów: x1
koszt budowy lotnisk: x32 (1,5 - 6,4mln)
koszt utrzymania lotnisk: x1 (50k - 5mln)
Uwagi: Spory kompromis. Pomimo wolniejszych samolotów jest to lepsza opcja z uwagi na zbyt duże dochody niektórych maszyn. Żadne samoloty nie powinny przynosić strat, ale za to te największe szybko się zwrócą (2-3 lata) i będą przynosić wysoki i łatwy zysk. Zwiększenie kosztów utrzymania w większym stopniu "zabije" mniejsze samoloty niż ograniczy zyski dużych.

Wariant 4
NewGRF: av8 Aviators Aircraft Set 2.21
prędkość samolotów: 1/1
utrzymanie samolotów: x2
reszta j.w.
#6
Właśnie dlatego WAS jest dobry, bo późno samoloty wchodzą - więc odpada 'cheatowanie' z nabijaniem kasy we wczesnym etapie gry.
Z drugiej strony w późniejszym etapie gry samoloty przydają się do odciążenia magistrali.
#7
@LaChupacabra: dzięki za analizę i opisanie wariantów Big Grin
#8
(17-10-2015, 19:24)Mouse napisał(a): @LaChupacabra: dzięki za analizę i opisanie wariantów Big Grin
NpSmile Dodatków nie potrafię tworzyć to chociaż je przeanalizujęSmiley29
McZapkie napisał(a):Właśnie dlatego WAS jest dobry, bo późno samoloty wchodzą - więc odpada 'cheatowanie' z nabijaniem kasy we wczesnym etapie gry.
No nie wiem czy późne wejście samolotów jest zaletą. W nowym was'ie będą od 1952 (+transportowe Antonovy). W konfiguracjach jakie zaproponowałem w żadnym wypadku nie ma mowy o "cheatowaniu", więc data wprowadzenia nie ma tutaj większego znaczenia. Ustawienia są tak dobrane, aby transport lotniczy nie dawał żadnej istotnej przewagi. Byłby po prostu jedną z możliwości do wyboru. Na dodatek, aby w ogóle zacząć latać jeszcze w latach 60 czy 70 trzeba mieć co najmniej 11mln, no i jeszcze trzeba znaleźć miejsce na duże lotnisko, co przy licznych protestach ludności wcale może nie być takie proste. Może się okazać, że niektóre lotniska trzeba będzie budować z dala od miast. W latach 80 można zacząć już z 6 mln, ale z takimi pieniędzmi będzie to raczej walka o przetrwanie niż beztroskie nabijanie kabzy. Latanie samolotami ATR bez wcześniejszego stworzenia piramidy finansowej raczej się nie udaWink. Trzeba też pamiętać o tym, że zawsze może dojść do katastrofy, a samoloty nie są zbyt tanie. Co gorsza, niektórzy postulują o dalsze podniesienie ich cen!... np. ja (ceny x2 będą właściwsze)
#9
może nie w temacie ale możliwe jest zwiększenie liczby dozwolonych samochodów do 800 lub 1000?
#10
(18-10-2015, 13:34)Ivrit napisał(a): może nie w temacie ale możliwe jest zwiększenie liczby dozwolonych samochodów do 800 lub 1000?

To zależy od łącza serwera. Raczej taka zmiana mogłaby spowodować lagi u klientów. Na Firsie celem zredukowania lagów zmniejszono liczbę pojazdów, miasta, fabryki i itp. z tego powodu.
#11
Zostaje bez zmian.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości