Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Linie
#1
Hejka!
Tak się zastanawiam czy w openttd istnieją linie autobusowe/kolejowe? Chodzi mi o coś takiego żeby zołorzyć linie miedzy kilkoma przystankami, a potem podpinać pod nią nowe np. autobusy.
Wiem że można wyznaczyć linie dla pojazdu a potem go sklonować, wtedy przy zmianie poleceń oryginału powinny się zmienić dla wszystkich sklonowanych, ale u mnie to ostatnio nie działa i muszę zmieniać polecenia każdemu z osobna... Wie ktoś co może być tego przyczyną
#2
(04-01-2017, 03:23)FlammerFime napisał(a): Hejka!
Tak się zastanawiam czy w openttd istnieją linie autobusowe/kolejowe? Chodzi mi o coś takiego żeby zołorzyć linie miedzy kilkoma przystankami, a potem podpinać pod nią nowe np. autobusy.
Wiem że można wyznaczyć linie dla pojazdu a potem go sklonować, wtedy przy zmianie poleceń oryginału powinny się zmienić dla wszystkich sklonowanych, ale u mnie to ostatnio nie działa i muszę zmieniać polecenia każdemu z osobna... Wie ktoś co może być tego przyczyną
Przytrzymuj Ctrl gdy klonujesz Wink
#3
Pamiętaj jednak, że wtedy rozkłady jazdy nie będą działać, bo przy każdej zmianie godzin odjazdu, wszystkim pojazdom ustawią się takie same.
#4
(04-01-2017, 22:09)kabexxx napisał(a): Pamiętaj jednak, że wtedy rozkłady jazdy nie będą działać, bo przy każdej zmianie godzin odjazdu, wszystkim pojazdom ustawią się takie same.

Co za bzdura - będą działać, a zmiana czasów we wszystkich rozkładach jednocześnie jest zaletą, a nie wadą. Nie zmienia się natomiast data początkowa rozkładów, dzięki czemu łatwo można ustalić pewną synchronizację - przykładowo, każdemu następnemu autobusowi można przypisać datę początkową o 10 dni późniejszą od poprzedniego. Przy ustalonych wszystkich czasach w rozkładzie (z pewnym kilkudniowym naddatkiem w razie spóźnień) mamy połączenie bez korków z systematycznym, zsynchronizowanym transportem.

Ogólnie rozkłady jazdy to dość skomplikowany temat, który wymaga pewnego wyczucia i wprawy. Przydałby się poradnik dla początkujących Smile
#5
Ja korzystam zawsze z rozkładów jazdy (nawet na serwerze z mapą Polski) i ustawianie daty początkowej po klonowaniu rozkładów powoduje, że wszystkim ustawia się ta sama i brygady zaczynają jeździć jedna za drugą.
Jeśli mówisz o ustawieniu przed klonowaniem, to spoko. Ale przychodzi czas korekty liczby brygad na linii i zaczynają się schody.
#6
Ja zawsze puszczam najpierw jeden pojazd, z autowypełnieniem rozkładu jazdy, potem koryguję np. czas postoju (zazwyczaj zwiększam aby był zapas) i następnie klonuję kolejne pojazdy w odpowiednich odstępach czasu. Każdy ma swój rozkład z innymi godzinami, mimo że mają współdzielone rozkazy.
Inna metoda aby rozdzielić czasy kursowania, to wstrzymać pojazd przed przystankiem, uruchomić go i skasować opóźnienia, zmienią mu się wtedy godziny.
W JGR jest też patch z autoseparacją, ale nie testowałem tego.
#7
(05-01-2017, 02:21)kabexxx napisał(a): ustawianie daty początkowej po klonowaniu rozkładów powoduje, że wszystkim ustawia się ta sama i brygady zaczynają jeździć jedna za drugą.

Znów bzdury wypisujesz. Data początkowa, jeśli oczywiście sam jej nie ustalisz na sztywno, ustalana jest w momencie dojechania pojazdu do pierwszego rozkazu. Jeśli więc klonujesz pojazdy i puszczasz je z warsztatów WSZYSTKIE NA RAZ, to oczywiste jest, że będą jeździły jeden za drugim! Wystarczy puszczać je co kilka dni i jeśli nie będą miały opóźnień (warto dodać 1-2 dni naddatku do rozkładu), to nie powinny się korkować.
#8
Nie wypisuję, tylko nie umiesz czytać. Bo chodzi mi o wpisanie na sztywno.

Na liniach prędzej czy później przychodzi czas, że trzeba dodać czy usunąć pojazd i właśnie pozmieniać czasy.
#9
(05-01-2017, 14:22)kabexxx napisał(a): Nie wypisuję, tylko nie umiesz czytać. Bo chodzi mi o wpisanie na sztywno.

Przecież data początkowa wpisana na sztywno również nie kopiuje się przy klonowaniu. Może lepiej wejdź sobie do gry i upewnij się jak to działa zanim znowu coś głupiego napiszesz, bo mam wrażenie, że albo znowu próbujesz trollować, albo naprawdę nie rozumiesz jak to działa. Najlepiej wyślij na forum save ze swojej gry, to się dowiemy na czym polega problem przez który błądzisz.

(05-01-2017, 14:22)kabexxx napisał(a): Na liniach prędzej czy później przychodzi czas, że trzeba dodać czy usunąć pojazd i właśnie pozmieniać czasy.

A to już jest inny temat - wymiana pojazdów np. na szybsze (strzelam, że o taki powód ci chodzi) nieco komplikuje sprawę z rozkładem. Wtedy wystarczy zmienić czasy jednemu z pojazdów współdzielonych, a dalej postępować tak jak napisał McZapkie (kasując opóźnienia przed przystankiem). Bez współdzielenia będziesz musiał każdemu z osobna zmieniać czasy, co jest totalną stratą czasu przy trasie z większą ilością pojazdów.
#10
(05-01-2017, 16:54)pAter napisał(a): A to już jest inny temat - wymiana pojazdów np. na szybsze (strzelam, że o taki powód ci chodzi) nieco komplikuje sprawę z rozkładem.
I dlatego w polroad pojazdy miejskie mają vmax około 70 km/h - nie tylko bo taka mają w rzeczywistości, ale również aby nie było problemów z rozkładem jazdy (za to nowsze mają lepszy komfort i są ekonomiczniejsze).
Gorzej z tramwajami, gdy początkowe są bardzo powolne, ale zazwyczaj jak przedłużam linię, to łatwiej jest wycofać wszystkie stare (komendą stop w depo), kupić nowy, wytrasować i klonować.
Depo dobrze mieć gdzieś w połowie linii, wtedy się wypuszcza raz w lewo, raz w prawo, oszczędza to czasu o połowę.
#11
Jeju... Cały czas piszę o czymś innym...
dodać/usunąć pojazdy. Trzeba wtedy rozsunąć odjazdy i ustalić daty początkowe na sztywno.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości