Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Set v1.5a
#1
Polish PKP Set v1.5a sławiący nasze koleje można ściągnąć bezośrednio z Dodatków Online. Pracowali nad nim hunter, misieq666, Rysh, COLT, DDream, Snail, Uzurpator, AndersI.

Niestety można z niego korzystać tylko w klimacie umiarkowanym co sprawia, że niedane będzie nam zobaczyć EU07 mknące przez pustynie pomiędzy kaktusamiSmile Kolejna sprawa na którą warto zwrócić uwagę to fakt, że GRF odnosi się tylko do zwykłego torowiska i torowiska elektrycznego czyli realnie odwzorowuje polskie koleje i nie zapędza się w przyszłość i plany ich rozwoju. Lokomotywy jak i wagony przedstawione są w oryginalnej kolorystyce i nie możemy ingerować w ich kolory.

Na Polskim secie możemy odpalić grę już w 1928 roku i zakupić pierwszy parowóz - OKl27. Jak możemy dowiedzieć się dzięki tabeli stworzonej przez COLTa maszyna ta rozpędzić się może do 80km/h ale jej mała moc zmusza nas do wypicia kawy zanim osiągnie tą prędkość.

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejy.png]

Wraz ze startem gry mamy dostępny już szereg wagonów którymi możemy to przewieść wszystkie dostępne towary, a i pasażerowie będą mogli zachwycać się aż 5 rodzajami wagonów różniących się nie tylko kolorystycznie ale także innymi parametrami. Standardowym wagon na węgiel można przebudować na rudę żelaza i zboże które możemy łatwo odróźnić po przebudowie.

Po 6 latach bo już w 1934 nasze oczy mogą nacieszyć się parowozem OKz32 z dwukrotnie większą mocą a nawet pierwszym elektrykiem EP01 który to bije rekordy prędkości na ówczesne czasySmile

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejy.png]

Gra staje się coraz to ciekawsza i widać że polska kolej rozwija się prężnie. W 1937 inżynierowie oddają nam do dyspozycji Pm36-2 - zielonego kolosa o porównywalnej mocy ale za to jego prędkość (140km/h) długo ustanawia go najszybszą siłą ciągnącą wagony.

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejp.png]

Kolejne nowości czekają nas dopiero w latach 50-tych. Nowy parowóz Tkt48 zdaje się nie wnosić ni nowego do gry ale za to czarny parowóz Ty51 udowadnia, że moc jest najważniejsza w górzystym terenie, a nowy elektryk EP02 śmiało zastąpi nasze wysłużone już EP01.

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejb.png]

Lata 60-te to prawdziwy wysyp nowego taboru. Już w 1961 roku pojawia się pierwsza lokomotywa elektryczna która to jest stworzona do transportowania pasażerów. EN57 to skład 3 wagonów napędowych który to może przetransportować 216 pasażerów i mało tego można do niego podpinać wagony pasażerskie lub kolejne EN57.

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejm.png]

Pojawiają się też zwykłe lokomotywy: elektryk EU07 (1963r.), diesel SM42 (1965r.), kolejny diesel ST44 (1965r.) i elektryk ET22 (1969r.). Diesle nie są warte zakupu, są wolne i słabe ale za to elektryki pochwalić się mogą sporą mocą i niemałą prędkością co oznacza całkowite zaprzestanie dla nas budowy zwykłego torowiska. Widać, że startując w 1928 roku warto już przy EP01 (1934r.) myśleć o zmianie na torowisko elektryczne i pozostanie przy nim aż do monoraili. W latach 60-tych te dysproporcje widać najlepiej.

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejv.png]

Lata 70-te to dwie lokomotywy. Diesel SU46 (1974 r.) i elektryk ET41 (1977 r.). SU46 to najnowszy diesel którym możemy zagrać na tym secie na zwykłym torowisku. Widać po nim poprawę diesli (wzrost mocy i prędkości) ale mimo to nadal przegrywa z elektrykami które to sprawiają że na starcie nikt go już nie zakupi.

ET41 - lokomotywa elektryczna składająca się z 2 wagonów pociągowych. Potwór! 4000kW mocy to wydaje się astronomiczna suma w porównaniu do dotychczasowych pociągów. Każdy kto do tej pory używał dwóch niezależnych lokomotyw do wdrapywania się pod górkę może teraz rozkoszować się widokiem jednego ET41 który to robi zdając się bez żadnej zadyszki. Prędkość 125km/h też mówi sama przez się że jest to najnowocześniejsza lokomotywa w tych czasach i odeśle resztę za zasłużoną emeryturę.

Screen przedstawia SU46 i ET41 wspinające się pod gorę wystartowanych równo i z tą samą ilością wagonów. Myślę że nie trzeba podpisywać który to który różnice widać gołym okiem

[Obrazek: nowyobrazmapybitowejq.png]

Dwie ostanie elektryczne lokomotywy które możemy zakupić dzięki temu setowi to EP09 (1986 r.) i EU11 (1996 r.). EP09 bije rekord prędkości (160km/h) i jego moc 2940kW stanowi go łakomym kąskiem dla prezesów firm którzy dostarczają ładunki na sporą odległość po płaskim terenie.

Wszystko zmienia się w 1996 roku dzięki EU11 który to trafia do naszych depotów. Wszystko się zmienia. Nie ważne czy transportujemy towary czy pasażerów, na płaskim czy na górzystym terenie. EU11 to nowy standard. Dzięki prędkości 220km/h i mocy 6000kW deklasuje dotychczasową konkurencje. Aż miło się patrzy jak mknie przez mapę. Z taką prędkością dzięki tej lokomotywie podróż ze stolicy nad morze czy w góry to kwestia zaledwie 2-3 godzin.

Od lat 90-tych rozszerza nam się także oferta wagonów pasażerskich z 5 aż do 10.

Standardowe dostępne od początku:
zielony Bdnu (80 pasażerów)
czerwony WRdun "WARS" (40 pasażerów)
niebieski WLABd (70 pasażerów)
kolorowy ABdnu (65 pasażerów)
kolorowy Adnu (54 pasażerów)

Na największą uwagę zasługuje oczywiście Bdnu którego ładowność jest największa i jest on najczęściej kupowany przez graczy.

Niestandardowe dostępne po 90 roku:
niebieski piętrowy Bdhpumn (132 pasażerów)
niebieski IC WLABd (65 pasażerów)
biały IC Bdhmnu (80 pasażerów)
biały IC Adhmnu (54 pasażerów)
biały IC WRbdu (40 pasażerów)

Piętrowy Bdhpummn wygląda trochę dziwnie i nienaturalnie swoją wysokością wystając ponad lokomotywę ale jego ładowność jest największa i przez to staje się podstawowym wagonem pasażerskim każdej firmy. Dodatkowo jest on najwcześniej dostępny z wagonów niestandardowych

Dodatkowo w slangu kolejowym każdy pociąg doczekał się swojej nazwy którą można znaleźć w tym temacie na naszym forum http://openttd.prochy.pl/thread-150.html

Reasumując Polish PKP Set v1.5a jest ciekawą propozycją nie tylko dla miłośników gry z naszego kraju. Należą się gratulacje chłopaką za to że mamy na czym pograć bawiąc się w polskie koleje i ucząc się czegoś więcej o ciufciach jeżdżących po naszych szynach.

PLUSY
Duża różnorodność lokomotyw (aż 16) i wagonów pasażerskich
Realizm


MINUSY
Dostępny set tylko w klimacie umiarkowanym
Dostępne tylko pojazdy na zwykłych torach i elektrycznych
Brak możliwości ingerencji w barwy lokomotyw i wagonów





Zauważyłeś więcej plusów i minusów lub masz inne przemyślenia - dopisz jeSmile Jeśli znasz inne GRF godne zauważenia i recenzji napisz do mnie na PW
#2
Lol ?Pm36-2 z pedkością 140km/h to jakiś błąd jest bo u mnie Pm36-2 jedzie z prędkością 130km/h i Ep01 też błąd bo u mnie jedzie z prędkością 99km/h
#3
Parowozy są ekstra ale elektrowozy i spalinówki są jakieś zbyt małe i płaskieSad
moim zdaniem powinny być wizualnie bardziej kompatybilne z DBset'em [Obrazek: DBsetXL75.png]
#4
Pogrywałem na tym secie ale chciałem zacząć grę wcześniej tj. 1850 rok. Przesiadłem się na NARS 2, bo amerykańskie sety są bardziej kompletne - mają drogę gruntową przez pewien czas, komplet dostosowanych budynków, stacje kolejowe pasujące tematycznie i w pełni obsługują FIRS.
#5
Fakt brak obsługi FIRS to spory minus, poza tym jest strasznie ubogi w pojazdy, brak części typowo Polskich Pt31, Pt47, Ty23, Ty37, Ty45, Ok22, Ol49, Pu29, Tr21, Śląsków czy Ferrumek, ET21, EP08, SM03, SM30 (SP30), SM31, SU45...Oraz tych które były u nas w dużych ilościach typu Ty2/Ty42, ST43, EP05 czy nowych EU43, EU44, 311D...
#6
Fajnie by było gdyby było jak najwięcej tych lokomotyw, sam mógłbym pare grafik zrobić, czy planujecie w najbliższym czasie jakąś aktualizację?? Bo i tak pierwsza linia kolejowa powstała w 1842 roku, więc juz jakies parowozy powinny być, tylko nie wiem czy polskie... Fajnie byłoby zrobić cały polski set, to znaczy polskie budynki, polskie stacje, polskie koleje... Mmm ale byłoby pięknie... Może da sie takie coś zrobić? Bardzo chętnie przyłączyłbym się do takiej zabawy... Wink To by było, w latach 70. zamiast jakichś domków same PRL'owskie wieżowce i bloki, hehe już to sobie wyobrażam...Smile
#7
Jak na przykład w NARS2 Cool
#8
Według mnie nie ma sensu robić tyle lokomotyw. Będą używane tylko pare z nich, reszta pójdzie w zapomnienie, nieprzydatne. Ja bym wolał starsze wagony, przede wszystkicm pasażerskie ryflaki.
#9
Ja bym się dołączył do projektu, jako jakiś pomocnik grafika czy coś takiego. Słabo bo słabo ale z blenderem sobie radzę...
Niemiec pewnie że nie ma sensu robić jakiś OKo1, Ok2, Pt1, Pn12 itd... Ale popularne serie typu Ty2, Ok1, Pt47, Ol49 powinny się pojawić. Tak samo ryflaczki, a jeszcze wcześniej szczupaki, polskie eilzugi i wagony powojenne 1-8A 13F itd...No i kompatybilność towarów z FIRSem.
Z drugiej strony patrząc na NARS2 to tam jest cała masa lokomotyw, nawet jeśli część jest wykorzystywana tylko raz na jakiś czas to i tak super pokazuje różnorodność, a na PKP była kiedyś olbrzymia różnorodność sprzętu, Niemiecki, Austriacki, Amerykański, Brytyjski, Polski, Rosyjski, Rumuński, Czeski...
#10
Fajnie że coś się będzie dziać lub już dzieje w sprawie tego seta, przy okazji pytanie, nie dalibyście rady dopasować go graficznie do innych setów kolejowych, chodzi mi o widoczne przesunięcie wagonów i lokomotyw wzgledem innych, pewnie o jeden piksel w bok.
#11
Co raz bardziej, moim zdaniem, brakuje w tym secie, różnej maści szynobusów (PESA, ZNTK MM http://kw.rail.pl/details.php?image_id=7116), EZT (jak np. http://kw.rail.pl/details.php?image_id=7199&mode=search, EN71, ED72, 73 (http://kw.rail.pl/details.php?image_id=3238&mode=search), itp.)

Co do recenzji w początkowym poście, nie zgodzę się co do rzekomej nieatrakcyjności lokomotywy spalinowej typu SU46. Przy jej niskiej cenie utrzymania i jednocześnie dużej mocy, jest to idealna lokomotywa dla firm dopiero zaczynających rozgrywkę, lub obsługujących przewozy towarowe (gdzie ET22 i EU07 ledwie zachaczy o próg opłacalności), co sprawia, że można na przewozach na nich łatwo więcej zarobić.
#12
Czy poruszanie się tylko na zwykłych torach jest minusem? Nie masz większych problemów ze zmianą na tory z trakcją elektryczną.
Pozwolę sobie na napisanie PKP Setu od nowa w NML, dodając obsługę innych klimatów. Dziś po szkole wrzucę pierwszy screen.
#13
Nie doprecyzowalem się. Chodzi mi o przystosowanie setu do innych klimatów i towarów z FIRS, ECS czy PBI.
#14
Troszkę spóźniony screen:
[Obrazek: 51521280564132303335.png]
#15
Czemu masz 4-członowego Kibla?
#16
Niestety znam tylko podstawy kodowania (jak już wspomniałem piszę od nowa w innym języku) więc EN57 trzeba na razie zestawiać po jednym wagonie
#17
Ewentualnie można z tego zrobić EN71, który jest 4-członowy Tongue Po układzie drzwi widzę, że nie masz zrobionego środkowego, silnikowego członu Wink
#18
W takich chwilach widzę jak bardzo przydałaby mi się choć podstawowa wiedza o polskiej kolei. To oczywiście zostanie poprawione, ale nie w pierwszej kolejności - najpierw zajmę się dodaniem reszty lokomotyw z PKP Setu (na razie tylko EN57 oraz wagony Adnu i Bdnu)
#19
Jesteś w stanie zrobić tak, aby było mozna każdy wagon przekształcać? Np. skład jedzie z rudą w Eaosach, wyładowuje na stacji, jedzie do depotu, zmienia (przekształca) wagony na Sdgmnss (stal) i ładuje stal na stacji. Na drugim końcu linii sytuacja odwrotna.
#20
(06-12-2010, 18:46)niemiec napisał(a): Jesteś w stanie zrobić tak, aby było mozna każdy wagon przekształcać? Np. skład jedzie z rudą w Eaosach, wyładowuje na stacji, jedzie do depotu, zmienia (przekształca) wagony na Sdgmnss (stal) i ładuje stal na stacji. Na drugim końcu linii sytuacja odwrotna.

pisałem coś podobnego na ten temat...


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości