Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Polish PKP Narrow-gauge Set
#1
Siema. Od jakiegoś czasu gram w OpenTTD i brakuje mi jednej zasadniczej rzeczy w polskim secie. Chodzi o koleje wąskotorowe. Czy jeżeli stworzę grafiki to czy znajdzie się osoba która pomoże mi to zakodować do gry? Narazie pracuję nad Lxd2.

[Obrazek: 989lxd_tn.jpg]
#2
Wygląda ciekawie - ale to wymagałoby wprowadzenia nowego typu torów (wąskotorowe).
Co do kodowania - powinieneś pogadać z Tadeuszem.
#3
(14-04-2015, 19:51)matfre96 napisał(a): Czy jeżeli stworzę grafiki to czy znajdzie się osoba która pomoże mi to zakodować do gry? Narazie pracuję nad Lxd2.
Nie ma sprawy, sam tez myślałem nad setem wąskim, ale brakowało czasu bo mam zaczęte inne projekty.
Bardzo brakuje takiego "wąskiego" setu, zwłaszcza jak się gra w czasach międzywojennych - normalnotorowe parowozy długie i drogie, samochodów brak albo słabe.
HEQS daje radę, ale nieładnie wyglądają normalne tramwaje wymieszane z wąskotorowymi kolejkami przemysłowymi.

Ps.
Wąski tor jest w nutrack.
#4
Tylko jeszcze jest kwestia transporterów, w jaki sposób to wykonać żeby załadowany wagon wjeżdżał z normalnych torów na transporter i wracał próżny? Osobiście jeszcze nie znam możliwości dlatego liczę na Wasze pomysły Smile @jakubg1, no to się zrobi wąskie wagony Tongue Ogólnie to dla nieznających tematu: transportery wąskotorowe to wagony sześcioosiowe których budowa pozwala na przewóz wagonu normalnotorowego lub wózka wagonu normalnotorowego. Generalnie na transporterach woziło się wagony typu Eaos, Es (tutaj niespodzianka bo można przewozić na jednym transporterze), Gags, Res, Zaes no i możliwe że zdarzały się różne wyjątki. Dla czteroosiowych wagonów potrzeba dwóch transporterów. Transportery występowały w dwóch rozmiarach: 7 i 11 metrów, na 11. metrowych można było wozić Es'y. O tym że były łączone z lokomotywami różnego rodzaju zworami wspominać nie będę ponieważ to nie ma znaczenia dla gry. Z kolei podstawowym typem wagonu osobowego wg mnie powininny być wagony 1Aw i 3Aw produkcji polskiej oraz A208P produkcji rumuńskiej (poplarnie nazwane "klasami rumuńskimi"). Do klas może również dołączyć MBxd2. Tymczasem skończyłem rysowanie Lxd2. Wrzucam rysunek jako załącznik, może ktoś coś z tym zrobi więcej Smile


Załączone pliki Miniatury
   
#5
Oczywiście nie ma możliwości, aby wagon normalnotorowy odłączyć od składu i wtoczyć na transporter, bo składy są nierozłączalne na stacjach.
Ale gdyby Tadeusz się zgodził, to jego rysunki można by użyć jako "ładunek" na transporterze - w przypadku braku ładunku transporter jechałby pusty, a ładowny miałby na sobie wagon normalnotorowy zależny od typu ładunku (oczywiście bez żadnej gwarancji że typ wagonu zgodzi się z tym na normalnym torze, bo w PKP set towary można wysyłać w kilku różnych typach np. drewno na platformach lub węglarkach).

Ale może na razie zrobić klasyczne wagony wąskie 4-osiowe - węglarki, kryte (zwykłe i brankardy) i wózki kłonicowe.
Liczę też na Px48, Px29 i coś przedprzedwojennego, jakiś tam dwuosiowy Krauss.

EDIT:
wydaje mi się, że trochę za duża jest ta Lxd2 w porównaniu z SM42:
   
Może od razu narysuj ją na formatce x2, a potem dopiero zmniejszaj?
#6
Ale jak zmniejszę jeszcze bardziej ten model to straszne larmo wyjdzie, nic nie będzie widać i nie zachowa proporcji. Długość obliczyłem na 6.66 jednostki czyli w zasadzie powinienem zaokrąglić wzwyż. Wysokość też powinna wg mnie zostać, powinniśmy widzieć pojazdy a nie jakieś małe kolorowe plamki. I tak już ją zwęziłem aby nie wyszła kwadratowa. Co do transporterów to dobre by było kupno pustych 1x11m lub zestawu 2x7m a następnie przebudowa składu do potrzeb. Jednocześnie trzeba zrezygnować kombinacji w stylu drewno w węglarkach.
#7
Wąski tor to wąski tor. Pociągi tam muszą być małe. Jak chcesz możesz zrobić normalnotorową wersję Lxd2, ale to na pewno nie będzie realistyczne Big Grin
#8
Tak jak obiecałem, fotki porównawcze Lxd2 i SM42 zrobione z perspektywy podobnej do openttd:
[Obrazek: DSCF5790.jpg] [Obrazek: DSCF5791.jpg]
[Obrazek: DSCF5793.jpg][Obrazek: DSCF5794.jpg]
[Obrazek: DSCF5792.jpg]

Moim zdaniem przydało by się jednak zmniejszyć - w zasadzie ten szary pasek przy dachu w tej skali prawie nie widać, kół jako takich też nie bardzo w tej perspektywie bo są cofnięte w głąb (tzn wysarczy 1 pixel), więc może da rady narysować w skali?
Najlepiej narysuj 2x większe i potem pomniejsz.
W openttd można wyświetlać alternatywną większą rozdzielczość podczas przybliżania, i wtedy larmo będzie tylko z oddalenia widać Smile

Ps. do jakubg1, zamiast nabijać posty może byś coś narysował?
#9
Co stoi na przeszkodzie, abyś narysował lokomotywy wąskotorowe w wyższej rozdzielczości?
Tak przecież mają niektóre wagony towarowe z setu PKP. Są dwukrotnie wyższej rozdzielczości.
Przecież w OTTD od dość dawna można korzystać z dokładniejszych grafik, a jednak ta możliwość jest często pomijana. Nie rozumiem czemu. Jakieś problemy z późniejszym zakodowaniem chyba nie występują?
#10
(16-04-2015, 01:32)McZapkie napisał(a): Ps. do jakubg1, zamiast nabijać posty może byś coś narysował?
Tak, tylko nie mam pomysłu co Smiley16
#11
(16-04-2015, 04:28)Emisja napisał(a): Co stoi na przeszkodzie, abyś narysował lokomotywy wąskotorowe w wyższej rozdzielczości?

Narysowanie sprite'ów w wyższej rozdzielczości (tzw. ZOOM_X2 lub _X4) nie zwalnia autora z obowiązku narysowania spite'ów w normalnej rozdzielczości.
Pomysł z późniejszym przeskalowywaniem rysunków 2X jest raczej zły. To, co wyjdzie po takim przeskalowaniu, będzie zlepkiem pixeli nie przypominającym lokomotywy. Poprawki zajmą prawdopodobnie tyle samo czasu, co narysowanie od zera...
#12
No wiadomo że nie będzie ładnie po zmniejszeniu bez interpolacji która jest niemożliwa w indeksowanym paleta obrazku,
miałem tylko na myśli, że przeskalowanie pozwala na orientację w proporcjach (aczkolwiek +-pixel).
#13
Wrzucam grafikę wagonu Bxhpi. Dla nieznających tematu jest to wagon produkcji rumuńskiej zbudowany w zakładach 23.August w Bukareszcie. Produkcja odbywała się w latach 1983-1988. Do Polski te wagony trafiły razem z wagonami silnikowymi MBxd2 w roku 1985 roku. Pierwsze egzemplarze trafiły razem z motorakami na Grójecką oraz Koszalińską Wagon ma 45 miejsc siedząch oraz własny system ogrzewania Webasto.


Załączone pliki Obrazki
   
#14
O super, będzie można coś przypiąć do Lxd2.
Mam tylko taką drobna uwagę co do rzutu |
trochę to za wąskie, one są takie "przysadziste" w porównaniu z torem, ponadto czoło bardziej przypomina MBxd2, doczepne miały drzwi i okna.
Ja bym proponował coś takiego:
   
Trochę przeczę pewnie moim poprzednim słowom o skali, ale w tych pikselach generalnie chodzi o impresjonizm Smile
Mam wrażenie że szerszy A208P będzie lepiej wyglądał, dach też bardziej płaski.
Lxd2 jest bardzo wysmukła w porównaniu z tymi wagonami, formalnie tylko ciut węższa, ale tego nie widać bo dominuje wąski i wysoki przedział maszynowy - więc może zostać jak była.

Jeszcze ewentualnie w rzucie -- można by zrezygnować z linii podziału okiem na rzecz szyb o podobnym odcieniu (w rzeczywistości są tak cienkie że by ich nie było widać w tej skali, ten wagon to takie 'akwarium').
#15
Przygotowałem grafikę dla MBxd2. Jest to rumuński wagon silnikowy o mocy 192KM. Posiada 39 miejsc siedzących. Pierwsze, prototypowe egzemplarze trafiły na Gryficką oraz Grójecką Kolej Dojazdową w 1984 roku. Różniły się od egzemplarzy seryjnych brakiem ryfli na bokach oraz kilkoma mniejszymi zmianami. Sukcesywnie od 1986 roku na PKP przyjęto 32 wagony silnikowe w tym 12 na rozstaw 1000mm. Wagony te posiadały, podobnie jak bliźniacze konstrukcje Bxhpi, własne ogrzewanie Webasto. Kupno tych wagonów pozwoliło jeszcze przez kilka lat utrzymać ruch pasażerski na kolejach dojazdowych. Wagony są w stanie uciągnąć jeszcze 2 wagony Bxhpi.


Załączone pliki Obrazki
   
#16
Super robota. Kilka dni temu zaczęliśmy, a już mamy 3 rysunki. Spróbuj narysować np. Wddoh albo inną węglarkę.

Jakby co ja zajmuję się repaintami, mogę ci zrobić odcienie, np. brązowy, czerwony, szary, kolory intensywne bądź matowe itp.
#17
Z tym zaczęliśmy to chyba lekka przesada... Ale dzięki za słowa uznania Smile
#18
Wrzucam zdjęcie Lyd1 i brankarda zrobione w Krzewiu z kładki, może się przyda:
[Obrazek: McZapkie1988-F1020018.jpg]

Matfre, jaki w ogóle planujesz jeszcze tabor?
#19
(22-04-2015, 09:32)McZapkie napisał(a): Matfre, jaki w ogóle planujesz jeszcze tabor?
Generalnie to pierwsza wersja setu powinna zawierać Lxd2, MBxd2 i Bxhpi oraz węglarkę i wagon kryty. Taki zestaw na początku w zupełności wystarczy. A z takich dalszych planów to na pewno Lyd1, Lyd2 (którą już zacząłem rysować, jakaś cysterna, wagon 1Aw i 3Aw. Ale najpierw skupię się na towarowych wagonach do pierwszego wydania setu. Na pewno jeszcze w przyszłości trzeba będzie zrobić transportery, ale to na spokojnie.

(22-04-2015, 10:23)jakubg1 napisał(a): Lyd1 powinien mieć 4 "jednostki" długości, jest to taki krótszy SM30.
Porównanie SM30 i Lyd1 to jak porównanie Fiata 126p ze Starem 266. Lydka ma nawet nie ma 6 metrów długości, prawdopodobnie powstanie na spricie o długości 4 jednostek. SM30 ma ponad 10 metrów.
#20
A coś przedwojennego będzie? B w sumie wtedy najbardziej jest przydatny taki set, jak nie ma alternatywy dla taniego lokalnego transportu. Przydałby się jakiś Px29 i może coś poniemieckiego, np. opalenicki Tyb4.

Ps. Jakubag1 proszę o nie zaśmiecanie wątku głupotami typu wagon kryty podobny do wagonu krytego.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości