Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inne logging camp (lesny obóz drwali)
#1
Ponieważ koncept wyrębu lasu który zastosowałem w manpower industries sprawdził się i pozwala on na redukcję ilości drzew, co się przekłada na wagę skompreswanego pliku przesyłanego graczom przy logowaniu (nic tak nie boli jak niemozność dostania się na serwer pod koniec rozgrywki), postanowiłem stworzyć logging camp również jako oddzielny dodatek.
Logging camp newgrf (dostępny online, pod polską nazwą Obóz drwali) zastępuje las w klimacie umiarkowanym i arktycznym (nad śniegiem muszę jeszcze popracować), ale drewno produkuje jesli ma drzewa do wycięcia.
Wycina je w promieniu 40 kafli, jeśli się skończą, to jest usuwany z mapy i kolejny w przypadkowym miejscu może być stworzony.
W ten sposób mapa nie zarasta lasem bez umiaru, ale lasu trochę zostaje,
głównie w górach i w obszarach gdzie nie ma miast (jeśli jest wyłączona opcja wiele przemysłu na jedno miasto).
Intensywność cięcia lasu zależy od tego, jak szybko obóz drwali znika po zniknięciu drzew, aby mógł powstać inny i ciąć inne drzewa.
Służy do tego przełącznik w newgrf - po jego włączeniu obozy szybciej znikają, ale za to możemy je chronić przed znikaniem dostarczając załoge (pasażerów).
Załoga nie zmienia produktywności - ta zależy od ilości drzew wycinanych.
To tylko zabezpieczenie przed zamknięciem gdy zapomnimy posadzić drzewa (lub znikną gdy jesteśmy niezalogowani).

W przypadku gdy jest już jakiś inny dodatek z przemysłem, np. FIRS, logging camp nie zastąpi jego lasów tylko będzie działać równolegle.


Załączone pliki Miniatury
   
#2
hmm czy ja dobrze zrozumiałem. Obóz drwali zastępuje zwykły las i zamiast "sztucznego" lasu wycinane są dziko rosnące drzewa na obszarze 40kratek. Kiedy na takim obszarze nie będzie już drzew obóz jest zwijany i przenoszony w inne miejsce tak by w tym las mógł się odbudować, tak?
#3
A jak się chce zachować obóz drwali, to trzeba dosadzać drzewa. Sprytne. Wreszcie te drzewa do czegoś się przydadzą, oprócz samego wyglądu i kontrowersyjnego podnoszenia oceny miast. Wink
#4
Dokładnie jest jak piszecie (dodatkowo jest opcja aby zachować obóz nawet gdy nie ma chwilowo drzew - mozna dostarczać pasażerów).

Ale głównym zadaniem jest zjadanie nadmiaru drzew z mapy aby nie puchła - i to działa bardzo dobrze.
#5
A gdyby dać wycinkę do 100 kratek, albo chociaż 50 i każda kratka dalej to 1-2% mniej drewna?
#6
Dodatek fajny, ale jak las może przetwarzać i produkować pasażerów?
#7
(08-10-2014, 17:26)Rysh napisał(a): A gdyby dać wycinkę do 100 kratek, albo chociaż 50 i każda kratka dalej to 1-2% mniej drewna?
Jakiekolwiek zmiany algorytmu wycinania nie są chyba możliwe bez zmian kodu gry (tzn. niemożliwe z poziomu newgrf).
Zresztą zaobserwowałem, że jak wytnie duży kwadrat, to mu spada produkcja.

(08-10-2014, 17:57)KJ(KeyJey)[PL] napisał(a): Dodatek fajny, ale jak las może przetwarzać i produkować pasażerów?
Nie las, tylko obóz drwali - praca na zmiany, jak każdy zakład pracy.
#8
Nowa wersja 8 jest dostępna na bananach - zawiera to co w najnowszej wersji manpower,
między innymi obóz drwali stara się sprawdzać są jakieś drzewa, zanim się pojawi.
Jest większa szansa, że pojawi się na zalesionym terenie, na pewno nie pojawi się na zupełnie pustym.
#9
Super sprawa z tym obozem tylko że szkoda że nie ma opcji żeby się cześciej pojawiał na mapie ... mam ustawione na serwerze małą ilość przemysłu ale drwali chciałbym mieć dużo ... Smile  .. Stąd moja prośba do Zapkiego aby wprowadził opcję do tego modu żeby się dało ustawić częstotliwośc (ilość) wystąpień na mapie  ... np 2x x4 x8 w stosunku do innego przemysłu, oraz jakby się dało ... ten promień zasięgu wyrębu lasu ... to by było naprawdę super Smile
#10
Niestety nie da się zmienić promienia wyrębu lasu, jest to zafiksowane w openttd.
Obecnie obozy drwali generują się w miejscach, gdzie są jakieś drzewa.
Jakie masz na mapie ustawienia ilości przemysłu na miasto - 1:1 czy dowolna ilość?


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości