Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dyskusja o zmianach w regulaminie
#1
Przejrzałem sobie najnowsze zmiany w regulaminie, szczególnie zasady dotyczące kasyna, i mam wątpliwiści...

Dlaczego Przykład 3 kasyna jest uznany za "kasyno"? Czym on się różni od np. przykładu 1 transferu? Według mnie oba przypadki to zwykły transfer - towary są wywożone dalej pociągami do odleglejszych stacji.

Tak samo nie widzę za bardzo, dlaczego ten przykład jest uznany za kasyno? W tym przypadku zachodzi przewóz towarów, tabliczki stacji są w ich obrębie, więc zyski są naliczane za prawdziwą (choć niewielką) odległość. Nie ma tam czegoś takiego jak tutaj - tu jest pokazane prawdziwe kasyno.

Może zamiast tych wielu skomplikowanych przykładów, wystarczy ustalić prostą zasadę, że najmniejsza odległość między elementami dwóch stacji, pomiędzy którymi odbywa się transfer, nie może być mniejszy niż np. 8 kratek. Taka zasada w sposób bezsprzeczny dyskwalifikuje wszelkie konstrukcji typu kasyno miejskie lub pełzające kasyno, gdyż w obu tych przypadkach minimalna odległość wynosi zaledwie 2 kratki.
Można tez zmniejszyć maksymalny rozmiar stacji z 10 do np. 7 - 8 kratek. Wtedy nie da się budować tak rozciągniętych stacji, sprzyjających budowie kasyn.


A przy okazji proszę szanownych adminów o odniesienie się do czegoś takiego, co kiedyś było wręcz promowane w jednym z poradników na tym forum.
Chodzi o sytuację, kiedy stacja kolejowa leży na obrzeżu miasta, tabliczka jest na terenie tej stacji, ale dodatkowo dostawiona jest w środku miasta "ślepa" kratka stacji, powodująca zbieranie pasażerów z większej ilości budynków, gdyż domyślny zasięg stacji (4 kratki) jest zwykle niewystarczający. Taka kratka nie zmienia jednak ani prędkości transferu, ani odległości, za jaką naliczany jest zysk.
#2
(29-07-2014, 20:54)TadeuszD napisał(a): A przy okazji proszę szanownych adminów o odniesienie się do czegoś takiego, co kiedyś było wręcz promowane w jednym z poradników na tym forum.
Chodzi o sytuację, kiedy stacja kolejowa leży na obrzeżu miasta, tabliczka jest na terenie tej stacji, ale dodatkowo dostawiona jest w środku miasta "ślepa" kratka stacji, powodująca zbieranie pasażerów z większej ilości budynków, gdyż domyślny zasięg stacji (4 kratki) jest zwykle niewystarczający. Taka kratka nie zmienia jednak ani prędkości transferu, ani odległości, za jaką naliczany jest zysk.

Jak dla mnie jest to jak najbardziej OK z tego względu, że jest to ta sama stacja. Nic tu nie jest sztucznie nabijane.
#3
Tadeusz

Przykład 3 od Przykładu 1 różni się tym, że w przykładzie 3 nie ma w pobliżu stacji załadunkowej przynajmniej 1 lasu, aby uznać go za nie kasyno w przykładzie 1 stacja ma dostęp do przynajmniej 1 sortu produkcji w tym wypadku drewna aby nie uznać jej za kasyno. Jest to opisane.

W kolejnej kwestii jaką poruszasz jest ten sam mechanizm kasyna z wykorzystaniem pociągu czy samochodów, to samo można uzyskać ze statkami czy samolotami. System podnoszenia bardzo szybki produkcji jest ten sam.

Jeszcze raz powtarzam cały mechanizm zasad został stworzony nie tylko dla graczy, którzy na co dzień odwiedzają forum lub grają na naszych serwerach, ale także dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w grze.

Co do reszty wszystko się zmienia, zarówno gra ewoluuje jak i poradniki jej dotyczące. Kiedyś nie było PBS'ów ; PKP seta itd. obowiązywał system tzw. Old school baaaa nawet nie było pojęcia kasyno Wink

Aczkolwiek wracając do czasu obecnego, zasady są jakie są i aktualizujemy je co jakiś czas aby wykluczyć kwestie sporne na serwerach nie tylko między graczami, ale także po to aby ułatwić nam podejmowanie decyzji.
#4
(29-07-2014, 22:50)KJ(KeyJey)[PL] napisał(a): Przykład 3 od Przykładu 1 różni się tym, że w przykładzie 3 nie ma w pobliżu stacji załadunkowej przynajmniej 1 lasu, aby uznać go za nie kasyno w przykładzie 1 stacja ma dostęp do przynajmniej 1 sortu produkcji...

Ale nigdzie nie jest wprost napisane, że stacja MUSI stać przy jakimś przemyśle. Smiley13
Jest to trochę nieintuicyjne, poza tym trochę naciągane, bo formalnie zabrania tworzenia bardziej skomplikowanych sieci, na których surowce/towary są zwożone do dużej stacji przeładunkowej, a następnie dalej dystrybuowane do konkretnych miejsc. Zgodnie z tą zasadą, powinienem być już zbanowany kilka razy... Wink
#5
http://bugs.openttd.org/task/5989
od wersji 1.4.1 poprawione:
http://wiki.openttd.org/OpenTTD_1.4.1#Changelog - stacje transferowe też maja liczony rating.

Tak więc punkt z kasynami w kontekście transferu można spokojnie wykreślić, a zająć się oszustwem poprzez nieciągłe stacje.
#6
Zgodzę się, że z tym przykładem (stacji w szczerym polu) jest to przegięcie - weźmy rzeczywistość, Euroterminal Sławków nie jest przy żadnej fabryce, a następuje tam przeładunek z ruskiego toru na normalny i samochody. W przypadku opena porównanie nie ma sensu, ale skoro w innych tematach tak się walczy o urealnienie to powinna być konsekwencja Smile

Bardziej to widać na przeładunku z pociągów spalinowych na elektryczne: do Dąbrowy Górniczej Towarowej zwożone są składy z okolicznych bocznic, a tam następuje przepięcie lokomotywy. W Openie powinno to wyglądać właśnie tak, że jest stacja w szczerym polu nad którą wisi trakcja, a podłączone do niej są pomniejsze niezelektryfikowane bocznice: w świetle nowego regulaminu jest to zakazane, a w połączeniu z nadchodzącym na serwer PKP Nutrackiem gdzie wieszanie kabla sporo kosztuje, będzie to sporym problemem.

Proponowałbym raczej nie regulaminowo, a configowo: zablokować możliwość budowy niestykających się stacji, i zmniejszyć maksymalną rozpiętość do długości maksymalnego pociągu - ukróci to przynajmniej teleportowanie towarów między pojazdami (we wspomnianym Sławkowie ciężarówka podjeżdża w okolice wagonów kolejowych aby się przeładować, a nie ma przydzielonego punktu załadunku z wciśniętym ctrl 5 km dalej Wink). Bo tego żeby przy liczeniu odległości nie była brana pod uwagę odległość między etykietami stacji, a rzeczywista między fabrykami niestety nie da się zrobić...
#7
Zablokowanie budowy przez CTRL niestety tylko trochę utrudnia życie oszustom - pokusa łatwego zarobku jest zbyt duża, o to przykład:
[Obrazek: cheating-spread.jpg]
gracz nastawiał w miastach przystanki zwiększające obszar zbierania towaru - musiał w tym celu stawiać dużo przystanków i potem te pośrednie kasować. Mimo iż zburzyłem te w głębi miasta i go napomniałem, zrobił to ponownie - chyba zbyt delikatna sugestia, ban&kick lepiej zadziała.
Na wykresach widać różnicę przed i po usunięciu kilku przystanków w głębi miasta (te bliżej stacji mu zostawiłem).

Zresztą przy cargodist takie działanie trochę nie ma sensu, transport miejski nagania klientów na stację a równocześnie zarabia na lokalnych połączeniach.

Zmniejszanie rozmiaru stacji nie jest fajnym rozwiązaniem - ogranicza możliwości budowy kombinowanych stacji np. prostopadłych do siebie, albo stacji i dużych lotnisk.

Proponuję prosty przepis - sumaryczna odległość między wszystkimi nieciągłymi częściami stacji nie może być większa niż np. 6 pól.
6 pól to akurat w sam raz, aby zrobić perony wyspowe na zewnątrz magistrali,
albo po drugiej stronie rzeki, lub przy ruchu jednokierunkowym na sąsiednich ulicach w siatce 3x3.
#8
(30-07-2014, 14:09)McZapkie napisał(a): ...gracz nastawiał w miastach przystanki zwiększające obszar zbierania towaru - musiał w tym celu stawiać dużo przystanków...

Patrz na moje pytanie i odpowiedź Mousika.
Jeśli tabliczka stoi na terenie stacji, na której zachodzi faktyczny załadunek, to nic w tym zdrożnego.
Gdy jednak tabliczka jest tak, jak widać na Twoim screenie - wtedy zachodzi podejrzenie o kasyno. Ale tu też bez przesady - jeśli te pociągi jadą dalej przez pół planszy, to te kilka kratek, o które wydłużono trasę nie graja już wielkiej roli.

Akurat dostawianie "ślepych" kratek stacji bliżej środka miasta uważam za uzasadnione posunięcie, gdyż typowa stacja, niezależnie od swej wielkości, ma zasięg zaledwie 4 kratki, więc ogarnia zaledwie 3 rzędy budynków i drogę...

A wracając do głównego tematu, to może zwyczajnie zdefiniować "kasyno" jako przewóz towarów/pasażerów na fizyczną odległość wyraźnie mniejszą niż wynika to z rozmieszczenia tabliczek stacji. Bo chyba o to w tym wszystkim chodzi.
#9
(30-07-2014, 19:19)TadeuszD napisał(a): Akurat dostawianie "ślepych" kratek stacji bliżej środka miasta uważam za uzasadnione posunięcie, gdyż typowa stacja, niezależnie od swej wielkości, ma zasięg zaledwie 4 kratki, więc ogarnia zaledwie 3 rzędy budynków i drogę...
Od tego są tramwaje i autobusy, aby pasażerów pozbierać, a nie sztucznie zwiększać zakres ładowania.
(30-07-2014, 19:19)TadeuszD napisał(a): A wracając do głównego tematu, to może zwyczajnie zdefiniować "kasyno" jako przewóz towarów/pasażerów na fizyczną odległość wyraźnie mniejszą niż wynika to z rozmieszczenia tabliczek stacji. Bo chyba o to w tym wszystkim chodzi.
W definicji kasyna chodziło o coś zupełnie innego - było to oszukiwanie systemu ratingu - ocena stacji była liczona tylko gdy coś było w zasięgu stacji - ocena stacji w "szczerym polu" nie zależała od ilości towaru.
Stąd te zakazy transferowania poza zasięg przemysłu.
Obecnie ten bug jest poprawiony, spada rating wszystkich stacji i tak jak pisałem, całą definicję można sobie darować, a skupić się na oszukiwaniu z rozmieszczeniem tabliczek.
#10
(30-07-2014, 20:29)McZapkie napisał(a): Od tego są tramwaje i autobusy, aby pasażerów pozbierać, a nie sztucznie zwiększać zakres ładowania.

Przy ilości mieszkańców >1000 ma to sens, a nawet parę innych zalet jak np. szybszy rozwój miast sztucznie napędzany wysokim ratingiem na przystankach. Ale w przypadku mieścin 400 dusz ludzie mogą chodzić na stację piechotą. Wink
#11
Niestety kolejny dyskusyjny punkt regulaminu:
Cytat:Zabrania się jakiegokolwiek zarobkowego transportu na odległość krótszą niż 10 kratek między stacjami.
Odległość liczoną jak? Między etykietami? Między skrajnymi kratkami? Między punktem startu i zatrzymania pojazdu?
A przede wszystkim po co ten punkt i jaki problem ma rozwiązywać?
#12
Ja też mam wątpliwości co do tego punktu regulaminu. Co w takim razie, kiedy tworzy się komunikację miejską, czy podmiejską z użyciem autobusów i tramwajów? Inna sprawa, co jeśli między miastami jest mniejsza odległość, jak w wypadku wielu miast na Mapie Polski, a ja mam linię między nimi (np. linia kolejowa z Wejherowa do Gdyni, bo taką na serwerze zbudowałem)?
#13
Jest jasno napisane 10 kratek między stacjami czyli między jedną a drugą stacją musi się znajdować 10 kratek torów lub ulic w linii prostej. Poza tym dalej jest dopisane że zasada ta nie dotyczy transportu pasażerów w miastach. Wystarczy czytać ze zrozumieniem a nie kombinować i szukać dziury w całym.
#14
Showman, nie odpowiedziałeś na pytanie - 10 kratek między stacjami w sensie peronu czy stacjami w sensie etykiety?
Zastrzeżenie o transportu w miastach i transferu czytałem, ale właśnie takie zastrzeżenia i wyjątki powodują, że taki punkt jest dyskusyjny.
Uważam że punkt ten jest absurdalny. co złego jest w normalnym transporcie czegokolwiek na małą odległość?

Problem leży w wyłudzaniu płatności za odległość wielokrotnie większą niż rzeczywiście przebyta, więc po co dziecko z kąpielą wylewać? Nie lepiej sformułować po prostu taki zakaz?

Nie rozumiem też punktu 16 - czemu ma służyć i o co tu w ogóle chodzi?
#15
Tu nikt nie kombinuje. Ja też czytałem zapis dot. miast oraz zastrzeżenie i całość zrozumiałem, ale nie jest on jasny w wypadku Gdyni, Sopotu, Gdańska, a także Górnego Śląska na Mapie Polski. Są osobne miasta, ale bardzo blisko siebie. Jeśli problem leży w celowym budowaniu tras dłuższych niż to konieczne, należy opisać ten zakaz wprost, jak powiedział McZapkie.
#16
(20-08-2014, 21:59)McZapkie napisał(a): Showman, nie odpowiedziałeś na pytanie - 10 kratek między stacjami w sensie peronu czy stacjami w sensie etykiety?

No właśnie tu się doszukujesz... jest napisane między stacjami a nie między etykietami stacji czyż nie ?
A jeśli masz pomysł jak to sformułować tak żeby nie było wątpliwości i każdy bez problemów zrozumiał ten punkt regulaminu to czemu nie zaproponujesz jego brzmienia?
#17
(20-08-2014, 21:59)McZapkie napisał(a): Showman, nie odpowiedziałeś na pytanie - 10 kratek między stacjami w sensie peronu czy stacjami w sensie etykiety?
Zastrzeżenie o transportu w miastach i transferu czytałem, ale właśnie takie zastrzeżenia i wyjątki powodują, że taki punkt jest dyskusyjny.
Uważam że punkt ten jest absurdalny. co złego jest w normalnym transporcie czegokolwiek na małą odległość?

Problem leży w wyłudzaniu płatności za odległość wielokrotnie większą niż rzeczywiście przebyta, więc po co dziecko z kąpielą wylewać? Nie lepiej sformułować po prostu taki zakaz?

Nie rozumiem też punktu 16 - czemu ma służyć i o co tu w ogóle chodzi?

Showman odpowiedział Ci na pytanie czego znowu Zapkie nie rozumiesz!!! Zawsze musisz szukać dziury na zasadzie jednego wyrazu? 10 kratek (w grze 10 kwadratów o równych wymiarach 1x1). Pasuje Ci ta odpowiedź czy też nie? Czy znowu doczepisz się do analogii jednego wyrazu?

Doceniam Twój wkład na forum, odnośnie innych rzeczy bo jesteś w tym ogarnięty, ale egzekwowanie regulaminu zostaw nam, a jeżeli zauważysz nieprawidłowości w grze na naszych serwerach zgłaszaj je na forum.
#18
McZapkie, skoro zawsze znajdziesz coś dyskusyjnego, zaproponuj coś swojego - niedyskusyjnego.
#19
(20-08-2014, 22:54)niemiec napisał(a): McZapkie, skoro zawsze znajdziesz coś dyskusyjnego, zaproponuj coś swojego - niedyskusyjnego.

[Obrazek: 06.gif]
#20
Ja chciałbym coś zaproponować. Punkt dot. linii i wyłudzeń płatności.

"Budowanie wszelkich linii między danymi stacjami nie w linii prostej i znacznie dłuższych niż to konieczne jest zakazane oraz podlega karze."

lub

"Linie między stacjami należy budować w linii prostej, jeśli warunki na to pozwalają. Budowanie tras znacznie dłuższych niż to konieczne jest zakazane i uznawane za wyłudzenie płatności za dłuższą niż rzeczywiście przebyta odległość. Takie budowanie tras będzie karane ... "

Teraz można pracować nad treścią.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości