Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ARTYKUŁ "Historia depotów projektu niemca na trasach kolejowych"
#1
autor artykułu: KJ(KeyJey)[PL]

W dzisiejszej grze wiele zależy od zdolności wykorzystania wielu prostych schematów budowy depotów, które mogą być przydatne dla innych a zostały wymyślone i stworzone przez wielu graczy o których mało się mówi, albo nawet człowiek się nie zastanawia tak naprawdę skąd się to wzieło, a jest bardzo pomocne. Aczkolwiek warto wspomnieć polskiego gracza, a mianowicie niemca, który swoją wizją depotów odmienił i odmienia styl ich budowania na trasach kolejowych.

Chyba najważniejszą zmianą, najchętniej dzisiaj stosowaną, która całkowicie zmieniła obraz gry i jej styl jest wprowadzenie innowacyjności w depotach przez "niemca"

[Obrazek: 366sc1_depot_niemca.jpg]

Zmiana, którą dokonał jest jedną z najbardziej wydajnych, prostych i najmniej skomplikowanych w budowie ze wszystkich z jakimi można się spotkać. Dawniej jeszcze przed wprowadzeniem Pb'sów w grze stosowano różne rodzaje zmiany wydajności serwisowania na trasie, problem zawsze był jeden i ten sam a mianowicie czas budowy, wydajność depotów na trasie oraz koszt jaki trzeba było ponieść przy ich budowie. Podczas tworzenia się tej myśi konstruktorskiej bardziej bazowało się na włączonych zepsuciach pociągów niż na jego braku, jednak pojawiał się problem jak ustawić depoty w jedną i w drugą stronę tak by trasa mogła biec w prostej lini wtedy pojawiła się myśl "Alkomata" jak wykorzystać teren tak by mogło to być możliwe.

[Obrazek: 738sc2_depoty_niemca_konf.jpg]

Z czasem zaczęto stosować bardziej rozwinięte zmiany projektu "niemca". Jedną z bardzo przydatnych zmian było usunięcie toru łaczącego oba depoty bo był on zbędny a zmianę tą zapoczątkował "panzaj" podczas jednej z gier na serwerach, które kiedyś funkcjonoawały pod przewodnictwem "Millera". Stwierdził, że krzyżak pomiędzy podwójnymi depotami jeżeli zepsucia pociągów są wyłączone jest zbędny a wystarczy jedynie jeden tor łączący trasę w biegu na lini kolejowej.

[Obrazek: 324sc3_depoty_skonfigurow.jpg]

Zastosowania projektu "niemca" znalzało tak wiele odpowiedników w grze, że warto z nich korzystać.

[Obrazek: 514sc4_przyk_ad_wykorzyst.jpg]

[Obrazek: 652sc5_przyk_ad.jpg]

[Obrazek: 875sc6_przyk_ad.jpg]

[Obrazek: 769sc8_przyk_ad.jpg]

Oczywiście nie należy się wzorować ani długością poszczególnych kratek w podanych przykładach, ani zastosowaniem tego projektu w budownie stacji nie ro-ro (stacja kolejowa z wjazdem i wyjazdem z jednej strony). Mogą to być większe odstępy w zależności od długości składu przykładowo albo wykorzystanie tego typu stawiana depotów w stacji typowo ro-ro (stacja kolejowa z wjazdem i wyjazdem z obu stron)

[Obrazek: 148sc9_przyk_ad.jpg]

Podsumowując projekt "niemca" można powiedzieć, że jest on jedyny w swoim rodzaju, najbardziej wydajny, niski w kosztach jeżeli chodzi o jego budowę, zajmuje mało czasu a co najważniejsze przy jego stawianiu nie traci się ochoty na dalszą grę. Statystycznie stawianie bardziej skomplikowanych depotów własnej inicjatywy pochłania więcej czasu, kosztuje więcej i nie jest tak funkcjonalne z czasem jakby mogło się to wydawać. Ten projekt zdaje egzamin na pocztku gry jak i na jego wyczerpaniu, gdy mapa jest w pełni wykorzystana przez wielu graczy, kiedy opada nas chęć do dalszej gry zawsze znajdzie się kratka by postawić tego typu depot i jechać z naszymi pociągami dalej, dalej niż inni, dalej niż sami moglibyśmy przypuszczać Smile

autor artykułu: KJ(KeyJey)[PL]


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości